• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wireless probleem TP-link TL-WR1043ND

  • Onderwerp starter Onderwerp starter niels.feenstra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
N

niels.feenstra

Hallo,

Ik heb een probleem met het draadloos netwerk van mijn TP-link TL-WR1043ND. Ik kan gewoon de instellingen naar behoeven wijzigen, waarna ik verbinding kan maken met alle PC's en telefoons zoals gewenst. Echter na een tijdje (enkele uren) wordt de verbinding verbroken en is ook de SSID niet meer zichtbaar tussen de draadloze netwerken (van de omgeving). Na wederom een tijdje wordt er opnieuw verbinding gemaakt, totdat het probleem zich herhaalt. Dit gebeurd 2-3 keer per dag.
Via een netwerkkabel blijft de internetverbinding gewoon bestaan, dus het probleem lijkt in de draadloze instellingen te zitten.

De instellingen zijn als volgt:
TP-link TL-WR1043ND achter standaard Ziggo modem Motorola SBV 5121 E

Draadloze instellingen:
Channel: auto
Mode: 11bgn mixed
Channel width: auto
Max Tx rate: 300 Mbps
Enable wireless router radio staat aangevinkt
enable SSID broadcasting staat aangevinkt
enable WDS bridging staat uitgevinkt
Wireless security: WPA/WPA2 personal, Group Key Update Period: 0

Transmit power: high
Beacon interval: 100
RTS treshold: 2346
Fragmentation treshold: 2346
DTIM interval: 1
Enable WWM staat aangevinkt
Enable Short GI staat aangevinkt
Enable AP Isolation staat uitgevinkt

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet, want dit is erg irritant aan het worden.
Als er meer info nodig is, laat maar weten dan zoek ik het erbij.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
gr Niels
 
Heeft de router de laatste firmware? (voor update instellingen bewaren, die ben je na de update kwijt).
Zijn de antennes goed vastgezet? Staan ze los van elkaar?
Heb je met een tools als inSSIDer gekeken of er misschien een andere WiFi zender op dat moment op hetzelfde kanaal actief is? Die jouw kanaal wegdrukt? Of een ander apparaat wat een WiFi signaal kan storen...
Hoe oud is de router/heeft ie het in het verleden wel goed gedaan?
Als ie nieuw is en je hebt het bovenstaande afgevinkt, contract opnemen met het bedrijf waar je 'm gekocht hebt.

Heeft ie het wel goed gedaan, wat is er veranderd waarna het probleem begonnen is, voor zover te achterhalen?
 
Koop eens een echte router :)


Bijvoorbeeld: EnGenius EIR900 of hogere klasse
 
@Asmooh: met dit soort antwoorden schiet de TS niet echt veel op. Beetje flauw. Deze router heeft wel een goeie prijs/kwaliteit verhouding.
 
Neem eens contact op met het ziggo webteam. Misschien kom je wel in aanmerking voor een draadloos ziggo modem/router.

pvd
 
Probeer eens je wifi kanaal op een vast kanaaltje zetten ipv op auto:wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan