• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wireless instelling tbv webcam in cisco 3925

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ericklei
  • Startdatum Startdatum
E

ericklei

Ik heb een elro webcam die het bedraad doet, maar voorheen ook draadloos deed met mijn vorige router. Nu niet meer. Het ip nummer staat goed ingesteld, uiteraard, maar nu moet ik in de cisco instellen dat de cam draadloos gezien wordt. instellingen in de webcamsoftware:
UpnP staat aan.
De Http Port is: 81
De gegevens van het wireless staan correct ingevoerd.
Ergens moet in de cisco router aangegeven worden dat ie doorverbonden moet worden.
wie helpt? Volgens mij moet ik op enkele plekken nog wat gegevens kwijt.

Alvast bedankt.
 
Als je in de router naar de aangesloten apparaten kijkt, zie je de webcam er dan wel bijstaan?
Is de draadloze ontvangst op de plaats waarde camera hangt sterk genoeg. Test eens met de camera dichter bij de router.
 
Hoi Ericklei,

Zelf werk ik ook met ip camera's. Heb je aan Port Forwarding gedaan?
Bij de de 3925 ga je als volgt te werk..

Inloggen, ga naar Applications & Gaming, kies hier Port Range Forward.
Onder START vul je de binnen komende poort in.
Onder END de poort waar je naar toe wil. In jouw geval 81
Kies bij PROTOCOL both en vul nu nog het interne ip adres van je camera in..

Opslaan de hele bende en het zou moeten functioneren..

Succes! ;)
 
kijken of je moet overschakelen naar wpa inplaats van wpa2 [eventueel wpa2 + wpa] / [channel 6 of auto] even kijken ook naar de SIDD, ook even kijken naar de band misschien gebruik je nu bijv N en moet je het op mixed zetten of G+N at 2,4Ghz en eventueel een reboot modem want misschien heeft de cam nog geen ip gehad van modem.
Dat van portforwarden lijkt me onzin maargoed ik heb geen draadloze webcam dus dat kan niet met stelligheid zeggen :P
 
47 zei:
Dat van portforwarden lijkt me onzin maargoed ik heb geen draadloze webcam dus dat kan niet met stelligheid zeggen :P

Ik ging ervan uit dat Ericklei de camera extern ook wil benaderen, dan is port forwarding wel handig.
Om de camera(server) enkel via LAN te benaderen is forwarding inderdaad niet nodig!
;)
 
Terug
Bovenaan