• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

WinSCP ftp?

Berichten
108
Hallo,

Ik ben bezig om mijn data-bestanden (excel) te comprimeren en deze zip-file te backup-en naar mijn upc-ftp-map. Dit lukt allemaal prima (geautomatiseerd/batch-bestand) alleen is het eindprodukt niet te openen (als ik de zip-file weer download en open dan krijg ik foutmeldingen).

Ik ben nu aan het kijken naar "WinSCP". Echter! Ik krijg geen contact met mijn ftp-map! Foutmelding:

De aangevraagde naam is geldig en is in de database gevonden, maar beschikt niet over de juiste bijbehorende gegevens om om te zetten.
Connection failed.

Met een ander ftp-progje (en dezelfde instellingen) lukt het wel. Heeft iemand ervaring met WinSCP in combinatie met upc?

Mijn instellingen: port 21, No encryption (alle andere mogenlijkheden al geprobeerd), Host-name "members.chello.nl", Connection "passive" (andere mogenlijkheid ook al geprobeerd), server response time-out: 15 sec.

???
 
Ik meende dat WinSCP over secure ging en misschien ondersteund UPC geen SFTP /SCP.
Heb je hem wel op ftp gezet??


//Hans
 
HanSieT zei:
Ik meende dat WinSCP over secure ging en misschien ondersteund UPC geen SFTP /SCP.
Heb je hem wel op ftp gezet??


//Hans
Kun je een SSH-verbinding opzetten? Zoja, dan moet je ook gewoon bestanden kunnen overpompen... ::)

Ik pomp dagelijks een paar GB over via SFTP (met onder andere WinSCP), en dat gaat prima.

==edit==[me=sylvester(rr)]moet beter lezen.[/me]

Dit gaat om de members-server van UPC... Dat ondersteunt zeer zeker geen SSH/SFTP. Probeer eens FileZilla...
 
sylvester(rr) zei:
Kun je een SSH-verbinding opzetten? Zoja, dan moet je ook gewoon bestanden kunnen overpompen... ::)

Ik pomp dagelijks een paar GB over via SFTP (met onder andere WinSCP), en dat gaat prima.

==edit==[me=sylvester(rr)]moet beter lezen.[/me]

Dit gaat om de members-server van UPC... Dat ondersteunt zeer zeker geen SSH/SFTP. Probeer eens FileZilla...
En WinSCP op ftp zetten werkt ook gewoon volgens mij.
 
HanSieT zei:
En WinSCP op ftp zetten werkt ook gewoon volgens mij.

Een simpele telnet verbinding is bij mij al niet stabiel, en breekt na 10 minuten idle al af. Een staande verbinding wordt kennelijk niet -goed- door UPC ondersteund. Misschien gaat dat ook op voor een langdurige winscp verbinding?
 
Terug
Bovenaan