• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Windows dual boot

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Joop
  • Startdatum Startdatum
Berichten
919
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb een oude computer gekregen met dual boot XP en Vista. Wil nu XP eraf hebben. Maar ik krijg toch steeds de melding van XP en Vista met opstarten. Hoe kan ik die melding van XP eraf halen. Dus dat ik alleen Vista ziet met opstarten.
 
Volgens mij moet je dan de BOOT.INI aanpassen. Deze staat als verborgen systeembestand onder de root van C:

Daar kun je XP verwijderen. Maak wel een kopie vantevoren zodat je nog terug kan wanneer je per ongeluk iets verkeerds/teveel verwijderd.
 
Probeer dit programma ;
https://www.vistabootpro.org/

https://en.kioskea.net/download/download-126-vista-boot-pro
 
Misschien dat MSCONFIG werkt.
Dit opstarten en dan onder tabblad computer opstarten je eigen voorkeur instellen.
 
Bedankt , ik heb het opgelost . Alleen nog XP verwijderen.
 
Terug
Bovenaan