• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Windows 10 update: geen netwerkmappen meer zichtbaar

  • Onderwerp starter Onderwerp starter loosoft
  • Startdatum Startdatum
L

loosoft

Ik heb op de PC boven (Windows 10) een aantal mappen gedeeld. Ik heb een nieuwe laptop gekocht en na de automatische installatie (ook Windows 10) waren de gedeelde mappen van de PC boven ook allemaal zichtbaar en toegankelijk op mijn laptop. Na een grote update van Windows zie ik de hele PC boven niet meer!!
Ik zie in Windows Media Player op de laptop wel de muziek die in de mediabibliotheken zitten op de PC boven. Kan die ook afspelen! Hier ziet de laptop de PC boven dus wel, maar in verkenner - netwerk is de PC boven niet te zien.
Ik heb al van alles geprobeerd wat hier de revue is gepasseerd, maar ik ben nu de wanhoop nabij.
Iemand suggesties of een oplossing hiervoor?
 
Kijk eens bij de netwerkinstellingen naar de instelling over delen van bestanden en printer.
Bijna zeker heeft Windows bij updaten de zaak verkeerd ingesteld.

Bestanden in de mediabibliotheek worden daardoor niet beïnvloed. Dat gaat anders.
 
Delen staat aan voor particulier netwerk (huidig profiel).
Netwerkdetectie staat aan.
Vinkje aan bij: schakel het automatisch instellen in van apparaten die met het netwerk verbonden zijn. (ook geprobeerd met vinkje uit).
Bestand- en printerdeling is ingeschakeld.

Maar het is verkeerd gegaan op de laptop. Eerst kon ik de bestanden van de PC boven gewoon zien (en daar is niets aan veranderd). Alleen de laptop heeft een update gehad en sindsdien zie ik op de laptop de mappen van de PC boven niet meer.

PS: als ik naar de thuisgroep ga, zegt ie: u bent uitgenodigd om lid te worden van een thuisgroep.
Als ik dat dan doe wordt er om een wachtwoord gevraagd. Ik heb boven op de PC dat wachtwoord opgezocht, maar als ik dat invul, dan is ie een hele tijd aan het zoeken, om vervolgens met de mededeling te komen:
Er wordt op dit moment geen thuisgroep meer door Windows gedetecteerd. Als u een nieuwe thuisgroep wilt maken, klik op OK. Vervolgens opent u het onderdeel thuisgroep in het configuratiescherm.

Maar dit heeft toch betrekking om deze PC (de laptop) te delen met boven, niet andersom?
 
Het kan ook zijn dat je pc boven nog een grote update moet hebben.
 
@smartie: die heeft ie al gehad (voordat ik de laptop kocht).
Het heeft dus gewerkt, totdat die update op de laptop werd gezet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk voor alle zekerheid ook op de PC boven of de instellingen van delen nog goed staan.
 
Al geprobeerd om de systemen uit het thuisnetwerk te halen, en een nieuw thuisnetwerk aan te maken?
 
Log jij op beide pc's in met het zelfde account of met 2 verschillende windows accounts? Ik heb het laatst ook gehad dat ik een gedeelde map op mijn pc heb gemaakt met de rechten "voor iedereen toegankelijk". Daarna een laptop van een ander met windows 10 aangesloten maar kon geen verbinding maken vanaf de laptop naar de gedeelde map op de PC.

Voor mij was de oplossing de onderste optie aan te passen in de afbeelding. (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    56,9 KB · Weergaven: 48
Op de PC boven staat alles ingesteld zoals op de laptop, hier eerder beschreven.
Wat gebeurt er als ik de PC boven verwijder uit de thuisgroep? Ik durf dat niet zo goed aan. Ik weet niet of het makkelijk is om weer een thuisgroep te maken en wat de consequenties hier van zijn? (De TV heeft nu ook toegang tot de gedeelde mappen).
 
@smartie: die optie staat op de PC boven zo ingesteld. Op de laptop heb ik dat nu ook gedaan, helaas zonder resultaat.
Op beide PC's log ik in met mijn naam, zonder wachtwoord.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan