• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Win XP probleem met Internet Explorer 8

Berichten
9.286
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Elke keer als ik IE8 opstart zie ik in de taskmanager twee maal iexplore.exe actief. Sluit ik IE8 af dan blijft er één iexplore.exe in het geheugen hangen. Dat kan nogal oplopen over de hele dag en de pc wordt uiteraard erg traag.

Ik moet dan via taskmanager regelmatig al die iexplore.exe handmatig afsluiten.

Iemand een idee of suggestie, een instelling in IE8 zelf?

Bvd.
 
Is dat niet de explorer van je windows verkenner? Deze heet toch ook explorer?
Foute dat is explorer.exe

Bij mij in win7 staat er ook 1 extra actief.
 
Klopt, explorer.exe is de Windows Verkenner.

iexplore.exe is Internet Explorer en in mijn geval versie 8 en daar gaat het in dit geval om ;)
 
Helemaal fout.

Als ik internet explorer afsluit blijft er geen een actief. alleen explorer maar dat klopt.
Wel valt me op dat als ik hem geopend heb er 2 actief zijn. Zet ik er een taakbalk bij dan komt er nog 1 bij.

Gebruik je toevallig msn plus?
 
Ik weet niet of het helpt, maar je kunt eens het volgende proberen.
Extra - Internetopties - Geavanceerd - Opnieuw instellen
Ik heb hiermee ooit een probleem verholpen, al weet ik niet meer welk probleem.

Anders in configuratiescherm - Software - IE8 verwijderen - Computer opnieuw starten en IE8 weer downloaden/installeren.
 
Johnny54 zei:
Ik weet niet of het helpt, maar je kunt eens het volgende proberen.
Extra - Internetopties - Geavanceerd - Opnieuw instellen
Ik heb hiermee ooit een probleem verholpen, al weet ik niet meer welk probleem.

Johnny54 geweldig, hiermee is het probleem opgelost :6

Wat mij betreft mag er een slotje op.
 
Als ik internet explorer 8 heb gestart, zie ik die ook twee keer in m'n task manager.
Ik dacht dat het te maken had met de tabbladen (2e tabblad is al actief ook al staat er niets op).

Na afsluiten zijn ze ook allebei weer weg.

Ik ben iig blij dat de suggestie van Johnny54 geholpen heeft voor ZKH den Tsaar ;D
 
@ Loosoft
Dat heeft waarschijnlijk te maken met jouw instellingen voor tabbladen. Bv meerdere startpagina's/
Ga naar: extra - Internetopties - Akemeen - Tabbladen Instellingen en kijk daar ens rond en speel met de instellingen, of zet alles op de standaardwaarden.
 
Terug
Bovenaan