• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wil van de Thomson TWG870 af

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hudeck
  • Startdatum Startdatum
H

hudeck

Mensen

is het op 1 of andere manier mogelijk om van de thomson af te komen
want ook na de tweak instelling die op deze forum staan te hebben ingesteld blijft mijn internet verbinding
weg vallen.

Dit is vooral lastig voor mijn satelliet ontvanger die een stabiele verbinding nodig heeft anders blijft het beeld hangen.

verder heb ik mijn thuisnetwerk op een 1GB netwerk draaien dus daar moet het denk ik niet aan liggen.

hoop dat jullie me nog wat meer advies kunnen geven hierover of ik iets over het hoofd heb gezien of de optie het is niet anders leer er maar me leven.

thanks
 
UPC ruilt een modem alleen om als hij defect is.

Wegvallende verbinding hoeft niet perse aan de Thomson TWF870 te liggen. Het kan ook aan de signaalsterkte, aan coax bekabeling binnenshuis, aan bekabeling buitenshuis, storing bij UPC liggen.
Controleer de coax bekabeling bij jou binnen incl connectors, splitters, evt versterker etc.
Zit dat allemaal goed dan contact opnemen met UPC ivm steeds wegvallende verbinding.

Je kunt ook:Signaalwaardes EuroDocsis2 en EuroDocsis3 modems. eens lezen en kijken of de waarden van jouw modem binnen de daar genoemde grenzen vallen. De Thomson is bereikbaar via http://192.168.0.1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Johnny54 zei:
De Thomson is bereikbaar via http://192.168.1.1

Kleine correctie: http://192.168.0.1

Uit de manual:

1. Start your web browser and type the private IP address of the Wireless Voice Gateway on the
URL field: 192.168.0.1.
2. After connecting to the device, you will be prompted to enter username and password. By
default, the username is “ ” (empty) and the password is “admin”.
 
bedankt voor de snelle reakties,

maar heb alles wat bekabeling betrefd ook gecontrolleerd.
wat vanaf de doos naar de router gaat is een hirsmann bekabeling met de betreffende connectoren.
Het weg vallen van de verbinding komt ook voor als ik de een 30cm kabel gebruik
netwerk bekabeling is allemaal cat7 en de switch is hagelnieuw en werkt met de verdere applicaties binnenshuis perfekt.

wat moeten de waardes dan zijn waar jullie het over hebben want van die link wordt ik niet wijzer van hhahahaha
 
wat moeten de waardes dan zijn waar jullie het over hebben want van die link wordt ik niet wijzer van hhahahaha

Je kan het beste even de signaalwaardes kopiëren en hier plakken. Het gaat om de Power Levels downstream en upstream en de S/N waardes. Dan zien wij gauw genoeg of die waardes goed zijn of niet.
 
' Dit is vooral lastig voor mijn satelliet ontvanger die een stabiele verbinding nodig heeft anders blijft het beeld hangen '

Dit snap ik niet , waarom zou je sateliet-ontvanger niet goed werken zonder internet. Voor
updates hoeft het niet deze haald dat van het sateliet-netwerk af.
 
Wolter zei:
Dit snap ik niet , waarom zou je satelliet-ontvanger niet goed werken zonder internet. Voor
updates hoeft het niet deze haalt dat van het satelliet-netwerk af.

Constante internet verbinding is belangrijk i.v.m. Card sharing.
 
Ik kreeg een 2 maanden geleden bij overgang naar 50 Mbps ook de Thomson TWG870, vanaf het begin 1 groot drama, ook regelmatig draadloos de verbinding kwijt met mijn ip-camera's, instelmogelijkheden nihil.
Ook wanneer er meerdere laptops cq draadloze netwerkapparaten tegelijk waren verbonden veel uitval.
Na aardig wat telefoontjes richting de helpdesk waarbij ik steeds zei dat ik een normaal "dom" modem wilde werd ik van het kastje naar de muur gestuurd.
Ze gaan er bij UPC van uit dat iedereen die belt een nono is, zo ook in mijn geval.
Toen ik eigenlijk de moed een beetje begon te verliezen en ging uitkijken naar een andere provider (ADSL) werd ik gebeld door een manager van UPC, die zei dat het zover nooit had mogen komen en dat hij er diverse mensen op had aangesproken, kortom: een keurige man die wel weet hoe het moet.
Deze meneer heeft een klant behouden voor UPC, mijn persoon dus.
Ik heb keurig een Cisco EPC3208 modem ontvangen en ben daar zeer tevreden mee, hierachter heb ik een
Cisco Linksys E4200 geplaatst, helemaal geweldig, alles draait op Gigabit, incl. CAT 6 kabels.
De Thomson TWG870 is misschien best geschikt voor huis/tuin&keuken gebruik maar niet voor iemand die aardig wat poorten heeft te forwarden, parental control wil linstellen op IP-adress/MAC adress niveau.
Ook de Cisco Linksys E4200 kan ik zeer aanbevelen, ongelofelijk veel instelmogelijkheden en ook de mogelijkheid om DD-WRT er op te draaien.
advies aan iedereen die af wil van de Thomson TWG870, gewoon blijven bellen naar UPC.
 
ff een update op wat reaktie en meer

ja klopt heb inderdaad een permanente i-net verbinding nodig voor cardsharing en voor andere applicaties
wat betreft de modem heb ik al contact gehad met de upc storingsdienst en daar ook het verhaal uitgelegt en toen ik zei dat ik nog maar net tussen de 4,5 en 5mb download haalde bij newsservers werdt het stil aan de upc kant dus had ik hem en reageerde meteen nou de stilte zegt me al genoeg.
waarop hij zei van kunt u op de upc site de speedtest doen en sloot alles af behalve de site en heb
de speedtest uitgevoerd.
Kwamen er al snel achter dat mijn download snelheid niet aan de gewenste of binnen de marges vallende waarde was.
heb een 60MB abbo en haal nog geen 43MB dus reageerde al meteen van nou dan kan ik net zo goed de 50MB abbo nemen dan ben ik zelfs goedkoper uit.
En mijn upload snelheid was wel goed die lag rond de 6MB.
Verder vertelde ik dus ook dat mijn wifi verbinding niet constant was en regelmatig wel valt.

Plus had de fout meldingen die in thomson stonden besproken en hij reageerde meteen van oo dan ligt het aan uw huisnetwerk maar drukte dat meteen de kop in met de reaktie van nou denk het niet alles draait op cat7 bekabeling met een 1GB switch, het streamen en werken via het netwerk gaat perfekt en is nieuw.
waar alleen de wifi en de constant wegvallen van het i-net de problemen waren.

Had ook meteen verteld dat ik helemaal geen vertrouwen meer had in deze modem en stelde voor om verdere problemen te voorkomen naar upc toe om een ander type modem dan de thomson te installeren en te kijken wat er dan gebeurd en hij kom er wel in meegaan.
Maar hij wilde toch een monteur laten komen om de modem te testen en uit te lezen en kon dan met hem bespreken om de modem om te wisselen voor een andere.

De monteur komt aanstaande donderdag langs om het allemaal te bekijken en door te meten ben benieuwdt.
Hou jullie iedergeval op de hoogte wat hieruit komt.
 
Terug
Bovenaan