Wijziging algemene voorwaarden Chello =(

K

kickass.tk

Hoi mede kabelaars , ik raak lichtelijk in paniek nu..
Ik krijg een mailtje die waarschijnlijk elke chello abbonee heeft gekregen.

Als je je vanaf 1 juli aanmeld als chello abonnee dan geld dit :
-De minimale contractsperiode wijzigt van 3 naar 12 maanden (tenzij schriftelijk anders overeengekomen), daarna per maand opzegbaar.

Zit je sowiezo dus een jaar lang vastgeroest aan dat bedrag , of je nu wilt of niet (vet a-relax , een jaar !!)

Maar ikzelf heb een A2000 contract , uhum waar vind ik mijn algemene voorwaarden van A2000 anno 1998 ??
Mijn contract bevat helemaal niks wat wijst naar chello.

Maar eeh ik wacht op eerlijke concurrentie op de coaxkabel , geen groene stroom shit , want groene stroom komt ook gewoon uit kerncentrales.
Dus eeh wanneer kan ik bij bv @home ofzo een coax abbo afsluiten voor www gebruik ??? Volgens de politiek vorigjaar zou het toch rond deze maand zijn ?
Of is kabel www nu offtopic in denhaag ?
Nu hebben we een grote monbopolist gvd. Die kan allerle3i Na*i praktijken uithalen , want zonder KPN kabel in huis kan je niks anders ....
 
Ze zijn wel telkens netjes geweest, als er bv. een abonnementswijziging was mocht je direct je abonnement stoppen als je het er niet mee eens was.
 
Kan iemand de complete email van chello laten zien waar dat allemaal in staat?
Ik las nl. ook iets in ut tweakers forum over de nic die je zelf moet aanschaffen..
 
Hier is de (hele) mail van Chello:
[chello mail]
Geachte chello abonnee,

Per 1 juli 2002 zal er een aantal wijzigingen in de algemene voorwaarden van chello van kracht worden:

- Bij de installatie van chello dient een nieuwe abonnee zelf zorg te dragen voor een werkende ethernetkaart. Deze was voorheen onderdeel van de installatie en werd door UPC gratis geleverd;
- De betalingstermijn is gewijzigd in 14 dagen;
- De minimale contractsperiode wijzigt van 3 naar 12 maanden (tenzij schriftelijk anders overeengekomen), daarna per maand opzegbaar. Dit geldt voor alle klanten die zich vanaf 1 juli aanmelden;
- Communicatie van UPC aan haar klanten kan vanaf 1 juli onder meer ook per email geschieden aan het aan de klant beschikbaar gestelde chello email adres.

U kunt de nieuwe voorwaarden vanaf dinsdag 18 juni vinden op chello.nl en op de webite van UPC: www.upc.nl. Ook kunt u ze telefonisch aanvragen via 0900-1580 (10 cpm). De nieuwe algemene voorwaarden worden u dan zo spoedig mogelijk gratis toegezonden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

UPC Nederland
[/chello mail]
 
Een jaar opzeg termijn? Dat is best wel redelijk k*t. Stel je voor:
Je krijgt een nieuwe baan in Lutjebroek.
Je verhuist naar Lutjebroek.
Maar net voordat je gaat verhuizen bel je Chello even om door te geven dat je je kabelcontract opzeft omdat Lutjebroek geen Chello Internet heeft.
"Nou meneer, u kunt wel opzeggen, maar dat duurt een jaar, wil u effe 1 jaar lang abbonementsgeld gaan betalen voor een service die u niet meer gebruikt? Dank u wel....."
 
Eigenlijk moet je zeggen: Ik ga verhuizen naar Lutjebroek. Zolang ik in Lutjebroek geen Chello heb betaal ik ook nix.
 
BTW. Het gaat (neem ik aan) om de opzegtermijn tussen het afsluiten van het abbonement en het beginnen van het abbonement, ik heb al meer dan een jaar chello, dus ik zou het zo moeten kunnen opzeggen...
 
Het is toch wel zó handig als bij een eventuele overname de nieuwe eigenaar van chello direct een aantal klanten heeft die ten miste één jaar aan hen vastzitten. Ten minste, ik neem aan dat de contract blijft gelden bij een overname.

En over die NIC. Wij hadden een 3COM (lekker duur), familie laatst een Realtec (goedkoop maar goed) en nu moet je er maar zelf voor zorgen. Duidelijk bezuiniggingen.

En dan nog maar niet te spreken over de data limiet van 5Gig! Komt Essent ff later ook met een limiet, 20Gig! Nou betalen, voor zo ver ik weet, providers een bepaald bedrag per afgenomen hoveelheid data. Zo iedereen zich netjes aan de regels houden en ook z'n geld er optimaal ui willen halen, dan zou UPC minstens 4x zo duur zijn als Essen? Waarschijnlijk heb ik nog het een en ander buiten beschouwing gelaten. Ik hoor het graag.
 
er is geen datalimiet van 5gb. ik download per week al meer dan 5gb. :P (en ik heb nog steeds geen bericht ontvangen van chello)
UPC RULLEZZ gewoon, voor de service geef ik op een schaal van 1 tot 10 een 8 (acht).
 
Meeuw zei:
BTW. Het gaat (neem ik aan) om de opzegtermijn tussen het afsluiten van het abbonement en het beginnen van het abbonement, ik heb al meer dan een jaar chello, dus ik zou het zo moeten kunnen opzeggen...

Oh shit, je hebt helemaal gelijk. Doh, nu voel ik me echt dom. Het betekent (natuurlijk) dat je minstens een jaar lid moet zijn voordat je het op kan zeggen. Ik dacht even dat je het een jaar van te voren moest melden als je het ging opzeggen. Doh, dan zouden ze echte afzetters zijn. ;D
 
Terug
Bovenaan