• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wijzigen van zenderkanalen ned.3 + rtl4

  • Onderwerp starter Onderwerp starter danny0503
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

danny0503

Ik heb de zenders nederland 3 en rtl 4 op 903 en 904 staan, maar wil ze graag op 3 en 4 hebben. Mevrouw van de helpdesk wist het ook niet. Iemand van Jullie ? krijg trouwens op kanaal 3 en 4 de melding E32-37.
 
Op 3 en 4 staan de HD versies (903 en 904 zijn de SD versies).
Misschien moet je de Humax eens resetten en opnieuw naar kanalen laten zoeken ?
 
Was al gebeurd ook. Helaas geen oplossing.
 
E32 geeft aan dat u waarschijnlijk een verkeerde frequentie en/of verkeerd netwerknummer (Net ID) hebt ingevoerd bij het instellen van uw digitale ontvanger.
Ziet u een melding E37 op uw televisiescherm? Controleer de frequentie en het netwerk-ID in het menu van uw ontvanger

Dit staat gewoon op de ziggosite onder klantenservice.
 
Moet je voor ned3 en rtl 4 andere frequenties hebben dan ? lijkt me stug. rest is van prima kwaliteit.
 
Nee, je moet geen andere frequenties hebben voor ned3 en rtl4, maar mogelijk heb je bij installatie de verkeerde gegegevens ingevoerd.

Controleer dat gewoon even.
 
Bolsward : 8700 tm 8702,
Ziggo : 8461 t/m 9079, frequentie 369.00 netwerknummer 8600
 
Welke informatie zie je bij MENU→Instellingen→Systeem→Signaaldetectie? Frequentie zou 794.00MHz moeten zijn, BER 0.
 
net ff gekeken, hij geeft aan op bijvoordbeeld sbs 6: 586.00 MHZ, sr 6875, BER(e6) sterkte 45 procent, kwaliteit 100 procent.

Op kanaal 3 geeft die aan : 794.00 MHZ, sr 6875, BER (e6) sterkte 28 procent, kwaliteit 40 procent.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je schrijft niet wat de waarde achter BER (bitfoutfrequentie) is, E-6 is slechts geekspeak voor per miljoen, maar met een kwaliteit van 40% zal dat enige honderden of zelfs duizenden zijn. Dit duidt op problemen met het signaal. Meestal ligt dit aan de installatie thuis, denk aan teveel aansluitingen zonder versterker, slecht gemonteerde connectors, ”bouwmarkt”-kwaliteit kabels, etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan