Wij komen graag bij u langs...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ipje68

Forum Gebruiker
Berichten
63
Vandaag een brief van Ziggo gekregen met als titel "wij komen graag bij u langs", met deze titel heb ik al meteen vraagtekens.
Het komt erop neer dat men heeft geconstateerd dat mijn modem niet optimaal presteert volgens metingen van ziggo. Hierdoor loop ik de kans dat ik niet optimaal kan profiteren van hun diensten. Ikzelf heb niks gemerkt dus ik heb het vermoeden dat het te maken heeft dat men graag mijn modem wil vervangen. Ze sturen gratis een monteur langs om alles na te kijken of te vervangen ze hebben alvast een checklist erbij gedaan. Die checklist geloof ik wel want alles werkt gewoon goed.

Ik heb nog de Arris TM702B (is volgens mij oudje) mijn download snelheid is 137,65 Mbps en upload is 9 Mbps, volgens mij score ik niet slecht (ziggo alles in 1 extra). Voor zover ik kan nagaan kunnen ze dit modem niet gebruiken als wifi hotspot. Ik wil eigenlijk ook geen nieuw modem want alles werkt goed, het nieuwe modem zal dan in bridge gezet moeten worden want ik wil mijn eigen router gebruiken.

Iemand een idee wat de reden kan zijn voor deze mededeling?
 

XeCuToR

Forum Gebruiker
Berichten
255
  1. de reden is dat je signaal waardes niet goed zijn, ik zou het gewoon na laten kijken. het nieuw modem kan de snelheid beter aan omdat die op 8 kanalen werkt terwijl je huidige modem maar op 4 kanalen werkt...
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
Een Arris 702 kan inderdaad niet goed de 150Mbit leveren. Dit modem heeft maar 4 kanalen in plaats van 8 kanalen die de nieuwere modems hebben.

Als je geen nieuw modem wilt is natuurlijk je goed recht, maar dan moet je ook in de toekomst niet klagen als je de snelheid niet haalt of andere problemen hebt. Momenteel haal je de 150Mbit down en 15Mbit up niet zoals je zelf al schrijft....

Het lijkt mij een prima voorstel om gratis en voor niets je installatie te laten controleren en indien nodig repareren.
 
Topicstarter
Topicstarter
I

ipje68

Forum Gebruiker
Berichten
63
Okay bedankt voor de info, zal ik wel vragen dat ze hem meteen in bridge zette, doe het voor de toekomst want 150/15 Mbit is theoretisch haalbare snelheid wat vaak in de praktijk nooit gehaald wordt. Daarom had ik zo mijn vraag tekens, ik wacht hun bericht dan wel af.
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
doe het voor de toekomst want 150/15 Mbit is theoretisch haalbare snelheid wat vaak in de praktijk nooit gehaald wordt. Daarom had ik zo mijn vraag tekens, ik wacht hun bericht dan wel af.

Nou ik haal het gewoon hier hoor, nooit een probleem sinds er 4 upstream kanalen in gebruik genomen zijn.
 

Esy ®

Forum Gebruiker
Berichten
885
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik zit hier ook nog met een prima werkende Arris en heb nog niets vernomen van Ziggo.
Twijfel ook een beetje. Zie op dit moment niet direct het voordeel in van nog meer snelheid en een hotspot hoef ik ook niet.
De buren hebben afgelopen maand driemaal een brakke Ubee gekregen welke er steeds mee ophield. Nu hebben ze een Cisco en die werkt perfect.
In dergelijk gedoe heb ik al helemaal geen trek. :wink:
 
Topicstarter
Topicstarter
I

ipje68

Forum Gebruiker
Berichten
63
Ik zit hier ook nog met een prima werkende Arris en heb nog niets vernomen van Ziggo.
Twijfel ook een beetje. Zie op dit moment niet direct het voordeel in van nog meer snelheid en een hotspot hoef ik ook niet.
De buren hebben afgelopen maand driemaal een brakke Ubee gekregen welke er steeds mee ophield. Nu hebben ze een Cisco en die werkt perfect.
In dergelijk gedoe heb ik al helemaal geen trek. :wink:

Ja, dat was ook mijn beweegreden om in eerste instantie te denken, hou het nieuwe modem maar lekker. Helaas, kun je inderdaad in de toekomst tegen problemen gaan aanlopen als de techniek het af laat weten met de nieuwste ontwikkelingen.
Maar ik snap heel goed dat je het niet echt ziet zitten, volgens mij heb je niet in de hand of je een Ubee krijgt of een Cisco.

Update :
Heb een afspraak gemaakt, als het dan toch moet gebeuren dan maar zo snel mogelijk.

Hebben in de werk instructie voor de monteur gezet dat mijn voorkeur uitgaat naar het Cisco modem.

Hou mijn hart vast voor de toekomst, ja ik weet niet erg positief maar als je eenmaal weer problemen hebt met internet dan ben je er ook voorlopig niet vanaf :cool: en ik spreek uit ervaring.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Briolet

Forum Gebruiker
Berichten
4.237
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
De buren hebben afgelopen maand driemaal een brakke Ubee gekregen welke er steeds mee ophield. Nu hebben ze een Cisco en die werkt perfect.

Als je het forum leest zijn er ook genoeg mensen die na tig keer een brakke Cisco gehad te hebben, blij waren om eindelijk een goed werkende Ubee gekregen te hebben.

In elk geval is mij niet duidelijk welk van de twee gemiddeld beter is. En verder zijn zowel de Cisco als de Ubee sinds een paar maand door een opvolger vervangen zodat veel beweringen al helemaal niet meer kloppen. De nieuwste Cisco heeft in elk geval een bug met de dhcp, waardoor je, afhankelijk van je netwerk inrichting, grote problemen kunt hebben met adres toewijzing.

Anderzijds ga je hem toch in bridge zetten en valt dit probleem weg. :)
 
Topicstarter
Topicstarter
I

ipje68

Forum Gebruiker
Berichten
63
Als je het forum leest zijn er ook genoeg mensen die na tig keer een brakke Cisco gehad te hebben, blij waren om eindelijk een goed werkende Ubee gekregen

Anderzijds ga je hem toch in bridge zetten en valt dit probleem weg. :)
Ben inderdaad bang dat het koffiedik kijken is, hopelijk valt het mee. Snap dat je vast zit aan een bepaald merk modem, dat is voor de service verlening beter te kunnen regelen. Hier lees jenatuurlijk alleen veel horror verhalen, maar heb helaas ook niet altijd goede ervaringen gehad met ziggo helpdesk. Gelukkig ben ik wijzer geworden en prik ik inmiddels door de standaard procedure heen als het gaat om de helpdesk.
 
Topicstarter
Topicstarter
I

ipje68

Forum Gebruiker
Berichten
63
Een update, de monteur is geweest en heeft dit achterlaten wat vervangen is of over is gebleven na het sleutelen aan de bedrading (eierenwekker uitgezonderd). Hij heeft verder ook alles doorgemeten van signalen die er binnen komen via de kabel.

2013-10-04%2012.07.12%20(501%20x%20887).jpg


Zoals je ziet staat het Arris modem er niet bij, de monteur gaf het advies om deze niet te vervangen omdat dit modem zeer stabiel is vergeleken met de nieuwe modems die Ziggo uitdeelt. Hij verwacht pas dat het modem de snelheid niet meer aan kan als de snelheidsverhoging doorzet naar boven de 200 Mbit/s .

Mocht het ooit zover komen dan is een belletje naar Ziggo voldoende om een ander modem opgestuurd te krijgen.

Kortom om ik ben zeer tevreden over de service.

Nou laat de meningen maar komen, maar ik ben er in ieder geval blij mee :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan