• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wij hebben geen analoge ontvangst meer.

Berichten
102
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds gistermiddag hebben we geen analoge ontvangst meer. Verbinding viel weg en is tot op heden niet meer terug gekomen. Wel nog gewone digitale ontvangst.
Waar kan dit aan liggen? Alle stekkers en kabels zitten nog goed, zijn laatst vernieuwd door de Upc monteur. Verbinding viel tijdens de uitzending weg.
 
Analoog is zeker nog niet afgeschakeld. Het lijkt dan haast een lokaal probleem te zijn. Volgens mij wordt analoog in tegenstelling tot alle andere diensten gemeentelijk/regionaal verzorgd. Het enige wat jezelf kan doen is nog even alle kabels nalopen en of er toch niet een stekker is losgaan zitten (dit kan ongemerkt gebeuren door stofzuigen etc.). Dan zit er niets anders op om het te melden bij de helpdesk.
 
Als digitaal werkt maar analoog niet, dan zou ik eerder aan een UPC probleem liggen want een storing in jouw kabels wat alleen analoog beschadigd lijkt me vreemd. Of misschien is je TV gereset?
 
Nee, er is niks gebeurt of gedaan. Mijn man zat te kijken en ineens viel het beeld uit. Niks of niemand in de buurt van de kabels of TV geweest.
Ik zal wel een berichtje sturen naar de helpdesk.
 
Misschien de buren vragen of zij er ook last van hebben?
 
Het kan wel degelijk een probleem zijn in eigen apparatuur. Ik heb meegemaakt dat de analoge tuner van de tv er de brui aan gaf. Snelle analyse kan met een (tijdelijk) ander analoog toestel of de 2e tv op de slaapkamer om te zien of daar wel analoog op te vinden en te zien is. In andere gevallen idd UPC bellen (kan als vaste telefonie abonnee gratis naar 1200) om dit te melden.
 
Terug
Bovenaan