S
shifter
Ik heb sindskort het alles in 1 pakket van Ziggo. inclusief een draadloos modem van sitecom WL-173.
Alles is geinstalleerd en lijkt te werken. Ik kan namelijk prima internetten via het draadloze modem.
Echter de Wii geeft problemen (en ik denk ook de DS). Namelijk hij lijkt gewoon online te gaan en ik kan ook gewoon firmware upgrades uitvoeren/downloaden, ook gaat bij Mariokartwii het spelen in Worldwide versus races prima. Alleen is het onmogelijk om gebruik te maken van de friendcode optie, ik kan namelijk een room hosten alleen kan niemand joinen (errorcode 86420). Hetzelfde geld andersom ik niet joinen in andermans room (krijg dezelfde melding)
Ik heb al het eea uitgezocht en waarschijnlijk komt het doordat het modem gescheiden is van de router en sommige poorten worden geblokkeerd. Zover ik heb begrepen gebruik je voor internet poort 80, maar voor dit soort zaken gelden andere poorten en moet je iets gaan doen met poortforwarding etc. zie linken naar de websites.
https://nintendoe3.com/consumer/systems/wii/en_na/onlineFirewall.jsp
Ik begrijp niet echt wat ik moet instellen en waar. De wii heb ik al gedaan, maar de router lukt me niet. Wie kan mij helpen het liefst met screenshots.
Alvast bedankt,
PS: aangezien mijn internetplusbellen nog in bedrijf is, heb ik het voor de zekerheid teruggezet en hier werkt het feilloos.
Alles is geinstalleerd en lijkt te werken. Ik kan namelijk prima internetten via het draadloze modem.
Echter de Wii geeft problemen (en ik denk ook de DS). Namelijk hij lijkt gewoon online te gaan en ik kan ook gewoon firmware upgrades uitvoeren/downloaden, ook gaat bij Mariokartwii het spelen in Worldwide versus races prima. Alleen is het onmogelijk om gebruik te maken van de friendcode optie, ik kan namelijk een room hosten alleen kan niemand joinen (errorcode 86420). Hetzelfde geld andersom ik niet joinen in andermans room (krijg dezelfde melding)
Ik heb al het eea uitgezocht en waarschijnlijk komt het doordat het modem gescheiden is van de router en sommige poorten worden geblokkeerd. Zover ik heb begrepen gebruik je voor internet poort 80, maar voor dit soort zaken gelden andere poorten en moet je iets gaan doen met poortforwarding etc. zie linken naar de websites.
https://nintendoe3.com/consumer/systems/wii/en_na/onlineFirewall.jsp
Ik begrijp niet echt wat ik moet instellen en waar. De wii heb ik al gedaan, maar de router lukt me niet. Wie kan mij helpen het liefst met screenshots.
Alvast bedankt,
PS: aangezien mijn internetplusbellen nog in bedrijf is, heb ik het voor de zekerheid teruggezet en hier werkt het feilloos.