Hallo allemaal
Ik ben voor mijn ouders de wifispots aan het testen, omdat hierbij de internet verbinding steeds wegvalt. Zij weten zelf niet zo veel van PC's af en hebben het daarom dus aan mij gevraagd. Alleen ik kom er zelf ook niet meer uit.
wat er gebeurt is dat als ik verbonden ben met wifispots de verbinding met internet steeds wegvalt. dit lijkt alleen te gebeuren als er hogere dataverkeer van de verbinding wordt gevraagd. Namelijk bij downloaden, kijken van youtube en twitch en bij online gamen. Bij normaal surfen op internet blijft de verbinding goed. de internetverbinding blijft in stand tussen de 5 seconden en 45 minuten.
De verbinding naar de Wifispot router blijft wel intact en om weer op internet te komen moet ik de verbinding even uitschakelen en weer opnieuw aanzetten. het krijgen van de verbinding duurt wel lang en 9 van de 10 keer krijg ik ook een melding van een IP conflict te zien in windows.
ik heb dit geprobeerd met een Sitecom N300 adapter en een linksys ae2500 adapter met uiteraard de laatste drivers van de fabrikant. bij beide adapters staat uit gevinkt dat het apparaat uitgeschakeld mag worden door Windows. de windows versie die ik gebruik is windows 7 home premium 64 bit.
in mijn flat zijn wel aardig wat netwerken actief, maar de verbinding naar de wifispot router blijft intact. ook zijn er minimaal 6 hotspots actief waar ik op zou kunnen verbinden. hierdoor denk ik niet dat er door andere netwerken storingen optreden in de verbinding tussen de netwerken en ook niet dat er te veel apparaten zijn ingelogd op de wifispots.
Hetzelfde probleem krijg ik als ik inlog met mijn telefoon (samsung galaxy s3 slim GT-I8190) alleen valt de verbinding hier vaker weg en ook tijdens normaal surfen op internet.
is dit een beveiliging van Ziggo, of is er meer aan de hand waar ik of ziggo iets aan kan doen?
Ik ben voor mijn ouders de wifispots aan het testen, omdat hierbij de internet verbinding steeds wegvalt. Zij weten zelf niet zo veel van PC's af en hebben het daarom dus aan mij gevraagd. Alleen ik kom er zelf ook niet meer uit.
wat er gebeurt is dat als ik verbonden ben met wifispots de verbinding met internet steeds wegvalt. dit lijkt alleen te gebeuren als er hogere dataverkeer van de verbinding wordt gevraagd. Namelijk bij downloaden, kijken van youtube en twitch en bij online gamen. Bij normaal surfen op internet blijft de verbinding goed. de internetverbinding blijft in stand tussen de 5 seconden en 45 minuten.
De verbinding naar de Wifispot router blijft wel intact en om weer op internet te komen moet ik de verbinding even uitschakelen en weer opnieuw aanzetten. het krijgen van de verbinding duurt wel lang en 9 van de 10 keer krijg ik ook een melding van een IP conflict te zien in windows.
ik heb dit geprobeerd met een Sitecom N300 adapter en een linksys ae2500 adapter met uiteraard de laatste drivers van de fabrikant. bij beide adapters staat uit gevinkt dat het apparaat uitgeschakeld mag worden door Windows. de windows versie die ik gebruik is windows 7 home premium 64 bit.
in mijn flat zijn wel aardig wat netwerken actief, maar de verbinding naar de wifispot router blijft intact. ook zijn er minimaal 6 hotspots actief waar ik op zou kunnen verbinden. hierdoor denk ik niet dat er door andere netwerken storingen optreden in de verbinding tussen de netwerken en ook niet dat er te veel apparaten zijn ingelogd op de wifispots.
Hetzelfde probleem krijg ik als ik inlog met mijn telefoon (samsung galaxy s3 slim GT-I8190) alleen valt de verbinding hier vaker weg en ook tijdens normaal surfen op internet.
is dit een beveiliging van Ziggo, of is er meer aan de hand waar ik of ziggo iets aan kan doen?