• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wifispots- Continu signaal weg

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ZiggoUserUtrecht
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

ZiggoUserUtrecht

Beste gebruikers,

Ik gebruik vaak Wifispots van Ziggo als ik buitenshuis ben maar ik heb er nooit echt lekker mee kunnen werken. Ziggo maakt reclame dat je er gewoon goed mee kunt internetten maar dat is gewoon niet het geval, in ieder geval niet bij mij en als ik sommige verhalen lees ook bij veel anderen niet.

Ik heb vrijwel elke minuut of minimaal om de paar minuten één van deze 5 problemen als ik verbinding heb via Wifpsots:

1 :Ik krijg continu de melding 'Host vaststellen'
2: Melding 'wacht op ...(site)'
3:Melding 'Host vaststellen'
4: Of er is wel verbinding maar zo traag dat de pagina niet helemaal geladen wordt
5: Het wifi icoontje rechtsonderin heeft een uitroeptekentje waarna ik meestal een paar minuten geen verbinding heb.


Het wifi icoontje van 'Ziggo' ( de 'streepjes'Wink loopt niet gelijk met het signaal van de Ziggo modem in de buurt. En ik merk dat wanneer er 2 of 3 streepjes zijn ik een veel betere verbinding heb dan wanneer er 5 streepjes vol zijn. Want dan heb ik juist helemaal geen goede verbinding, of beter gezegd geen verbinding.

Als ik de laptop aanzet en ik heb 2 streepjes, dan lopen de streepjes na een minuut of 5 a 10 langzaam op tot 5 volle streepjes totdat ik dus geen verbinding heb, alsof het signaal 'vol' loopt / vast loopt waardoor er geen verbinding meer is. Wat betekent dit?

Nog even een paar opmerkingen voordat ik reacties krijg die niet op mijn probleem van toepassing zijn:

1: Ik heb 3 sterke Ziggo-spots ( modems van Ziggo klanten dus) in de buurt, eentje zelfs van 5 streepjes en 2 van 3 á 4 streepjes. Het ligt dus niet aan het signaal.

2: Ik heb de netwerkkaart driver geupdate van de week, dit doe ik elke paar maanden

3: Ip adres verkrijgen staat op automatisch

4: Ik heb een ander radiokanaal geprobeerd ( geen succes)

5: Mijn internet adapter zoekt automatisch de beste Ziggo verbinding

Heeft iemand hetzelfde probleem of heeft iemand een goede oplossing?


P.S. Graag niet reageren met reacties waar ik niks mee kan zoals " Maar wifispots is niet gemaakt om mee te internetten " want dan gaat het onderwerp ineens over iets heel anders dan het probleem wat ik hier aankaart. Met Wifispots kun je zeker wel internetten en Ziggo heeft nergens vermeld dat je Ziggospots alleen kunt gebruiken als je akkoord gaat met het feit dat je om de minuut een halve minuut geen verbinding hebt.


Bedankt en groeten,

Jamal Yacoubi
 
Het blijft helaas draadloos..
De streepjes die je ziet vertellen niet zo veel over de kwaliteit van de verbinding maar zeggen hoe sterk de beacons binnenkomen.
Ik heb zelf de wifispots verwijderd van mijn mobiele apparaten omdat de werking mij helaas ook tegenviel.
Hoewel ziggo bezig om steeds meer spots in de lucht te krijgen blijven we helaas afhankelijk van een inmiddels oude technologie.
Ik weet uit ervaring ook dat er merken telefoons zijn waar een slechte wifi modules inzitten. Heb slechte ervaringen met samsung en sony.
Ook mijn vaio laptop van sony heeft een wat mindere wifi chipset er in zitten. DIt zijn de apparaten die snel gaan sputteren als er ook maar iets in de lucht aan het storen is.
Nogmaals.. Draadloze verbindingen zijn nooit te garanderen.
 
Hallo Tesseract,

Bedankt voor je reactie.

Volgens mij is het toch redelijk aanneembaar dat wanneer een wifiverbinding permanent sterk is ( vrijwel nooit minder dan 4 streepjes op het sterkste signaal) , dat je dan ook mag verwachten dat het grootste deel van de tijd dat je aan het internetten bent deze vrbinding zich ook sterk uit in het feit dat pagina's e.d. dus sneller worden geladen?

Volgens mij is dat niet echt het probleem. Het probleem zit ergens anders. Als ik zie dat er niet heel veel mensen op dit onderwerp reageren werkt het bij de meeste mensen dus wel goed. Het probleem ligt waarschijnlijk dan aan één of andere instelling op mijn laptop of een defect. Ik heb wel een laptop bouwjaar 2007..dus niet de nieuwste. Kan het misschien daaraan liggen?

P.S. Ik heb Ziggo trouwens twee keer gecontacteerd over dit probleem, maar volgens hen is het 'logisch' omdat Wifispots geen thuisverbinding is.
Lijkt mij een mager excuus gezien de grote verbindingsproblemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb zelf ook Wifi-spots verwijderd op al mijn apparaten. Wifi-spots is vooral een marketing ding het is niet echt een stabiele technologie waar je zinnig mee kan werken.
 
Heb zelf ook Wifi-spots verwijderd op al mijn apparaten. Wifi-spots is vooral een marketing ding het is niet echt een stabiele technologie waar je zinnig mee kan werken.
Ik heb het wel aanstaan en ben van mening dat het wel aardig werkt mocht je ongeveer 2 of meer streepjes (ik weet even niet hoe ik het anders kan beschrijven) hebben. 2 of minder streepjes dan is het waardeloos. Maar het is een geinig extraatje, meer niet.

Sent from my MI 3W using Tapatalk
 
Hey mensen

Wifispots vind ik op zich handig ( Bij streaming en zeker Youtube kijken heb ik bijna nooit problemen ) dus ik blijf het wel gebruiken alleen jammer dat het browsen zo verrot gaat.

Missch Ziggo weer 's contacten...

Intussen zijn tips welkom.

thnx voor nu alvast
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan