• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wifispot

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

Nelly13

Ik heb nu 10 jaar internet van @home/Ziggo via een draad/kabel. En nu zondag op wifispot over gegaan. Eindelijk die draad/kabel weg. Alles doet het goed, alleen ik kan geen e-mails versturen, wel ontvangen. Weet iemand ook hoe ik de instellingen nu moet zetten in windows mail? Moet dat veranderd worden?
Gr. Nelly
 
U maakt dus feitelijk gebruik van het internet van de buren. Zou het niet verstandig zijn om zelf een router van een paar tientjes te kopen en op die manier een veel hogere snelheid te halen met Wifi.

Voor het gebruik van Mail zou draad of wifi niets uit mogen maken. Tenzij uw provider niet Ziggo is en u Wifispot codes van iemand anders gebruikt. Maar u bent wél Ziggo klant..... Of zijn de wifispots die u bedoelt niet van Ziggo? Maar dit topic gaat over Ziggo spots, dus mij niet begrijpen verder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De server voor uitgaande mail (smtp.ziggo.nl) is bij gebruik van wifispots alleen bereikbaar via poort 587 icm authenticatie, zie hier voor de juiste instellingen.
 
Ik heb nu de instellingen zo staan als op het plaatje.
En daarna opnieuw ingelogt in Windows mail,
en nog kan ik geen mails versturen.




Het servertype voor inkomende email staat bij mij op POP3, is dat juist?
En algoritme op 3DES en voor verbinding is LAN-netwerk niet aan gevinkt.
Mijn computer is een Windows Vista.
Wie o wie kan mij aub verder helpen?
@ Zapp Brannigan, wat betekend: icm authenticatie??
 
icm authenticatie??

Met gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord waarmee je aangeeft toestemming te hebben van de server gebruik te mogen maken. Maar als je de instellingen hebt staan zoals in het plaatje zou dat in orde moeten zijn.
 
Het doet het nog steeds niet, als ik wat wil verzenden, krijg ik de foutmelding: Je moet eerst inloggen als je poort 587 gebruikt.
Ik ben opnieuw ingelogt in Windows Mail of zouden ze bedoelen de code die ik heb gekregen voor wifispot. Verbreek al steeds de verbinding met Ziggo, in de hoop dat ik dat schermpje weer te zien krijg waar ik die code in moet voeren. Maar ben steeds weer verbonden zonder de code te hoeven invoeren. :sad:
 
Kun je wel gewoon internetten op die Wifi-spot? En nogmaals waarom koop je geen router en sluit die op je eigen modem aan ipv de wifispot van de buren te gebruiken? Anders snap ik je eerste zin niet.

Ik heb nu 10 jaar internet van @home/ziggo via een draad/kabel. En nu zondag op wifispot over gegaan. Eindelijk die draad/kabel weg.

Wifispot is nu eenmaal een vrij waardeloos iets. Bij mij is ie ontzettend traag en valt om de haverklap weg. Zo min mogelijk gebruiken dus. Zeker als er veel betere alternatieven zijn.
 
Ik gebruik geen internet van de buren, heb een paar weken terug, keurig een code (wachtwoord en gebruikersnaam) van Ziggo gekregen via de post, voor Wifispot, voor mijn mobiel en (thuis)computer. Het Wifispot-internet doet het hier bij mij perfect, alleen kan ik geen mails versturen. Dus dat moet nog even goed. Ik ben al 10 jaar Ziggo klant, dussss nu tijd voor verandering, zonder kabel/snoer aan mijn laptop, kan ik ook eens buiten zitten :grin:
 
Gewoon een kabel ziggo-modem, daar ben ik mee begonnen. Een paar jaar terug is deze vervangen door een nieuwe, kleine zwarte modem. Is voor het langzaamste internet, maar is voor mij snel genoeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan