• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wifispot op computer afwisselend wel of niet werkend! interessante discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

pattypat

hoi allemaal, wellicht weten jullie een antwoord.
Ziggo komt zelf namelijk met wel aparte oplossingen...

Mijn zusje probeert via de ziggo wifispots regelmatig internet te krijgen,
via het modem van haar buren. Dit doet ze via haar computer of via haar telefoon. Heel afwisselend werkt het internet via de computer dan wel en dan niet.

Het lijkt me daarom niet dat het probleem aan de computer ligt, aangezien er wel een hele tijd internet verkregen is. Ook beschikt haar computer over de genoemde beveiligingsmethode PEAP-MSCHAPv2 en de WPA2-Enterprise. Opmerkelijk is dat via de telefoon het echter bijna altijd werkt.

Ziggo geeft aan dat er wellicht meer dan 10 personen van dezelfde spot gebruikmaken. Dit kan dus niet zo zijn, want dan zou het via de telefoon ook niet werken. Dit is in deze rustige omgeving sowieso niet aannemelijk.
Bovendien, telkens als de computer niet wil verbinden met de ziggospots,
doet het internet het via de telefoon dus (vaak) wel.
Dit zijn overigens de enige 2 apparaten die met ons abonnement ingesteld zijn op de ziggospots. Dus ook hier kan niet het maximum overschreden zijn.
Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat er wellicht een maximum aan het verbruik via wifispots zit? Is dit zo?
Overigens geeft de computer altijd aan dat de signaalsterkte goed is. De toegang lijkt dus door iets (Misschien van Ziggo uit?) buitenaf te worden tegengehouden.

Ik zou graag willen weten wat nog mogelijke oplossingen zijn om de ziggospots weer werkend te krijgen op haar computer. Inmiddels doet hij het al een week niet, meestal is het een kwestie van uren)

De oplossing van Ziggo kan mijn zusje natuurlijk zelf ook wel bedenken:
Zelf internet aanschaffen is wel een erg makkelijk antwoord.
De ziggospots horen gewoon te werken, of ze nu wel of geen eigen internet heeft.
Dan moet Ziggo deze service niet willen aanbieden.

Hopelijk kunnen jullie haar en mij uit de brand helpen.
Misschien weet een gespecialiseerder iemand een bijzondere instelling op de computer te wijzigen waardoor het wel werkend is?

Alvast bedankt,
Patricia



Antwoord Ziggo mail 2:

Zoals mijn collega in haar vorige mail al heeft aangegeven is de kans groot dat het maximale aantal gebruikers is bereikt van de wifispots. Daarnaast is het de vraag of het apparaat wel geschikt is voor ons wifispot.

Allereerst heeft u voor WifiSpots een apparaat nodig dat Wi-Fi ondersteunt. Smartphones, laptops, computers of tablets zijn tegenwoordig in de meeste gevallen geschikt voor draadloos internet via Wi-Fi.
Beveiliging
Om daadwerkelijk gebruik te kunnen maken van WifiSpots op uw apparaat is het nodig dat de Wi-Fi standaard WPA2-Enterprise, met als beveiligingsmethode PEAP-MSCHAPvs2 wordt ondersteund. De meeste apparaten die geschikt zijn voor Wi-Fi ondersteunen deze methode. Heeft u hier vragen over? Neem dan contact op met de leverancier van uw smartphone of tablet.

Mocht het u nog niet geheel duidelijk zijn, verwijs ik u naar de volgende link; https://www.ziggo.nl/#klantenservice/internet/diensten/wifispots/

Antwoord Ziggo mail 1:
Wanneer uw zusje geen gebruik kan maken van de hotspot van haar buren dan heeft dit te maken met het modem van de buren. Het kan zijn dat er toch een slechter bereik is dan de computer aangeeft. Daarbij mogen er maar 10 mensen tegelijk op een hotspot ingelogd zijn, wat inhoud dat als er al 10 mensen ingelogd zijn op die hotspot zij buiten de mand valt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de buren storing hebben met hun modem.
Het beste wat uw zusje kan doen is zelf een internet abonnement afsluiten, waardoor ze niet geheel afhankelijk is van andermans internet.
Hopende u hiermee voldoende te hebben ge????nformeerd.
Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.
 
Het beste wat uw zusje kan doen is zelf een internet abonnement afsluiten,

Wat ik niet snap is dat Ziggo überhaupt op die mail reageert. Wel netjes, maar als je zusje nu geen internet heeft, dan is ze geen Ziggo klant, of heeft alleen TV van Ziggo. In beide gevallen behoort ze niet eens een inlogcode te hebben en zeker geen helpdesk support op dit onderwerp.

Maar het kan zijn dat de helpdesk medewerkers daarom met opzet de meest logische reden van het probleem niet noemen. Of ze noemen het niet omdat ze voorgelogen zijn en daardoor het probleem niet zien.
 
Wat ik niet snap is dat Ziggo überhaupt op die mail reageert. Wel netjes, maar als je zusje nu geen internet heeft, dan is ze geen Ziggo klant, of heeft alleen TV van Ziggo. In beide gevallen behoort ze niet eens een inlogcode te hebben en zeker geen helpdesk support op dit onderwerp.

Maar het kan zijn dat de helpdesk medewerkers daarom met opzet de meest logische reden van het probleem niet noemen. Of ze noemen het niet omdat ze voorgelogen zijn en daardoor het probleem niet zien.
Pardon? Je kunt ook gebruik maken van de ziggo wifispots als je een ziggo mobiel abo hebt.
 
Je kunt ook gebruik maken van de ziggo wifispots als je een ziggo mobiel abo hebt.

€25, het kán natuurlijk wel, maar vrijwel alle MVNO's zijn goedkoper. Het is eigenlijk alleen interessant als je gebruik kunt maken van de korting (€15) maar dan moet je wel al internet afnemen.
 
Ik zal je verhaal anders lezen.......

je zusje gebruikt jouw laptop met ondersteuning voor wifi spots, maar de internet verbinding valt telkens weg.

Het kan zijn dat inderdaad het max. aantal verbindingen overschreden word bij de buren zoals de helpdesk al schreef.
Als het goede buren zijn, vraag dan of ze gebruik mag maken van hun wifi. :)

Des al niet te min, ik heb eigenlijk hetzelfde probleem met mijn mobieltje HTC, dit maakt gebruik van de wifi-hotspot van Ziggo, maar de verbinding word nu en dan toch nog onderbroken.

Ik moet dan de hotspot even opnieuw zoeken en hij maakt er weer gebruik van, ook als ik het als voorkeur heb ingesteld, aan dit probleem valt weinig te doen denk ik.
mvg, Mano
 
€25, het kán natuurlijk wel, maar vrijwel alle MVNO's zijn goedkoper. Het is eigenlijk alleen interessant als je gebruik kunt maken van de korting (€15) maar dan moet je wel al internet afnemen.
Daar heb je een punt, een ziggo mobiel abo leek mij in ieder geval een legitieme reden waarom ts een inlogcode heeft.
 
Meer dan wat gissen is het niet maar:

Kan het niet gewoon zo zijn dat het signaal op de laptop zwak is en dat af en toe gewoon de wifi verbinding wegvalt ?
Dat het op de telefoon niet merkbaar is zou dan kunnen komen omdat die misschien een betere wifi antenne heeft, of dat de telefoon dan automatisch overschakelt naar 3G ?

Anders zou het ook nog een powersave instelling van de laptop kunnen zijn die wifi verbinding er na enige tijd uitgooit.

Je zult eerst moeten controleren wat er mis gaat met de wifi verbinding, valt het signaal weg of wordt je uit het modem gegooid omdat je login verloopt. Pas als je weet waar het mis gaat kun je verder zoeken wat de oorzaak is.
 
Iedereen die zo vriendelijk is om mijn vraag te beantwoorden alvorens direct vraagtekens erbij te plaatsen bedankt!
De verbinding wordt inderdaad gewoon verbroken, het signaal is dan nog altijd even sterk.

Wanneer de verbinding wegvalt en opnieuw met de hotspot verbinding wordt gemaakt, blijft hij zoeken om verbinding te maken. Dit terwijl het signaal goed is en wachtwoord opnieuw is ingevuld...

Om dus de vraag van cees te beantwoorden: ze wordt het modem uitgegooid.
Iemand anders een idee?
Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit in dezelfde situatie.

Maak ook gebruik van een wifispot.
Afwisselend werkt dit af en toe prima.
Maar het komt ook vaak voor dat het blijft hangen op verifieren van gegevens.

Een soort van oplossing is om het automatische instel programma van ziggo opnieuw te draaien en je gegevens in te vullen.
Soms werkt het dan weer.
Maar ook weer niet altijd.

Blijf het vreemd vinden, want het signaal is gewoon ok.
Het is ook niet zo dat het steeds na een zelfde periode wegvalt.
Totaal willekeurig.

Ik ben nog steeds niet achter een goede oplossing helaas, mocht iemand hier meer over weten dan hoor ik het graag.
 
Laat mij eens raden. Je buren hebben een Ubee modem/router. Die heb ik ook. Daar wil mijn telefoon/ laptop het ook niet goed op doen. Dezelfde klachten.
Ik heb het opgelost met een eigen router en alles werkt voor mij prima. De wifispot werkt ook nog gewoon, maar waarschijnlijk nog steeds niet goed. Er zullen ook wel weinig mensen gebruik van maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan