P
pattypat
hoi allemaal, wellicht weten jullie een antwoord.
Ziggo komt zelf namelijk met wel aparte oplossingen...
Mijn zusje probeert via de ziggo wifispots regelmatig internet te krijgen,
via het modem van haar buren. Dit doet ze via haar computer of via haar telefoon. Heel afwisselend werkt het internet via de computer dan wel en dan niet.
Het lijkt me daarom niet dat het probleem aan de computer ligt, aangezien er wel een hele tijd internet verkregen is. Ook beschikt haar computer over de genoemde beveiligingsmethode PEAP-MSCHAPv2 en de WPA2-Enterprise. Opmerkelijk is dat via de telefoon het echter bijna altijd werkt.
Ziggo geeft aan dat er wellicht meer dan 10 personen van dezelfde spot gebruikmaken. Dit kan dus niet zo zijn, want dan zou het via de telefoon ook niet werken. Dit is in deze rustige omgeving sowieso niet aannemelijk.
Bovendien, telkens als de computer niet wil verbinden met de ziggospots,
doet het internet het via de telefoon dus (vaak) wel.
Dit zijn overigens de enige 2 apparaten die met ons abonnement ingesteld zijn op de ziggospots. Dus ook hier kan niet het maximum overschreden zijn.
Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat er wellicht een maximum aan het verbruik via wifispots zit? Is dit zo?
Overigens geeft de computer altijd aan dat de signaalsterkte goed is. De toegang lijkt dus door iets (Misschien van Ziggo uit?) buitenaf te worden tegengehouden.
Ik zou graag willen weten wat nog mogelijke oplossingen zijn om de ziggospots weer werkend te krijgen op haar computer. Inmiddels doet hij het al een week niet, meestal is het een kwestie van uren)
De oplossing van Ziggo kan mijn zusje natuurlijk zelf ook wel bedenken:
Zelf internet aanschaffen is wel een erg makkelijk antwoord.
De ziggospots horen gewoon te werken, of ze nu wel of geen eigen internet heeft.
Dan moet Ziggo deze service niet willen aanbieden.
Hopelijk kunnen jullie haar en mij uit de brand helpen.
Misschien weet een gespecialiseerder iemand een bijzondere instelling op de computer te wijzigen waardoor het wel werkend is?
Alvast bedankt,
Patricia
Antwoord Ziggo mail 2:
Zoals mijn collega in haar vorige mail al heeft aangegeven is de kans groot dat het maximale aantal gebruikers is bereikt van de wifispots. Daarnaast is het de vraag of het apparaat wel geschikt is voor ons wifispot.
Allereerst heeft u voor WifiSpots een apparaat nodig dat Wi-Fi ondersteunt. Smartphones, laptops, computers of tablets zijn tegenwoordig in de meeste gevallen geschikt voor draadloos internet via Wi-Fi.
Beveiliging
Om daadwerkelijk gebruik te kunnen maken van WifiSpots op uw apparaat is het nodig dat de Wi-Fi standaard WPA2-Enterprise, met als beveiligingsmethode PEAP-MSCHAPvs2 wordt ondersteund. De meeste apparaten die geschikt zijn voor Wi-Fi ondersteunen deze methode. Heeft u hier vragen over? Neem dan contact op met de leverancier van uw smartphone of tablet.
Mocht het u nog niet geheel duidelijk zijn, verwijs ik u naar de volgende link; https://www.ziggo.nl/#klantenservice/internet/diensten/wifispots/
Antwoord Ziggo mail 1:
Wanneer uw zusje geen gebruik kan maken van de hotspot van haar buren dan heeft dit te maken met het modem van de buren. Het kan zijn dat er toch een slechter bereik is dan de computer aangeeft. Daarbij mogen er maar 10 mensen tegelijk op een hotspot ingelogd zijn, wat inhoud dat als er al 10 mensen ingelogd zijn op die hotspot zij buiten de mand valt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de buren storing hebben met hun modem.
Het beste wat uw zusje kan doen is zelf een internet abonnement afsluiten, waardoor ze niet geheel afhankelijk is van andermans internet.
Hopende u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.
Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.
Ziggo komt zelf namelijk met wel aparte oplossingen...
Mijn zusje probeert via de ziggo wifispots regelmatig internet te krijgen,
via het modem van haar buren. Dit doet ze via haar computer of via haar telefoon. Heel afwisselend werkt het internet via de computer dan wel en dan niet.
Het lijkt me daarom niet dat het probleem aan de computer ligt, aangezien er wel een hele tijd internet verkregen is. Ook beschikt haar computer over de genoemde beveiligingsmethode PEAP-MSCHAPv2 en de WPA2-Enterprise. Opmerkelijk is dat via de telefoon het echter bijna altijd werkt.
Ziggo geeft aan dat er wellicht meer dan 10 personen van dezelfde spot gebruikmaken. Dit kan dus niet zo zijn, want dan zou het via de telefoon ook niet werken. Dit is in deze rustige omgeving sowieso niet aannemelijk.
Bovendien, telkens als de computer niet wil verbinden met de ziggospots,
doet het internet het via de telefoon dus (vaak) wel.
Dit zijn overigens de enige 2 apparaten die met ons abonnement ingesteld zijn op de ziggospots. Dus ook hier kan niet het maximum overschreden zijn.
Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat er wellicht een maximum aan het verbruik via wifispots zit? Is dit zo?
Overigens geeft de computer altijd aan dat de signaalsterkte goed is. De toegang lijkt dus door iets (Misschien van Ziggo uit?) buitenaf te worden tegengehouden.
Ik zou graag willen weten wat nog mogelijke oplossingen zijn om de ziggospots weer werkend te krijgen op haar computer. Inmiddels doet hij het al een week niet, meestal is het een kwestie van uren)
De oplossing van Ziggo kan mijn zusje natuurlijk zelf ook wel bedenken:
Zelf internet aanschaffen is wel een erg makkelijk antwoord.
De ziggospots horen gewoon te werken, of ze nu wel of geen eigen internet heeft.
Dan moet Ziggo deze service niet willen aanbieden.
Hopelijk kunnen jullie haar en mij uit de brand helpen.
Misschien weet een gespecialiseerder iemand een bijzondere instelling op de computer te wijzigen waardoor het wel werkend is?
Alvast bedankt,
Patricia
Antwoord Ziggo mail 2:
Zoals mijn collega in haar vorige mail al heeft aangegeven is de kans groot dat het maximale aantal gebruikers is bereikt van de wifispots. Daarnaast is het de vraag of het apparaat wel geschikt is voor ons wifispot.
Allereerst heeft u voor WifiSpots een apparaat nodig dat Wi-Fi ondersteunt. Smartphones, laptops, computers of tablets zijn tegenwoordig in de meeste gevallen geschikt voor draadloos internet via Wi-Fi.
Beveiliging
Om daadwerkelijk gebruik te kunnen maken van WifiSpots op uw apparaat is het nodig dat de Wi-Fi standaard WPA2-Enterprise, met als beveiligingsmethode PEAP-MSCHAPvs2 wordt ondersteund. De meeste apparaten die geschikt zijn voor Wi-Fi ondersteunen deze methode. Heeft u hier vragen over? Neem dan contact op met de leverancier van uw smartphone of tablet.
Mocht het u nog niet geheel duidelijk zijn, verwijs ik u naar de volgende link; https://www.ziggo.nl/#klantenservice/internet/diensten/wifispots/
Antwoord Ziggo mail 1:
Wanneer uw zusje geen gebruik kan maken van de hotspot van haar buren dan heeft dit te maken met het modem van de buren. Het kan zijn dat er toch een slechter bereik is dan de computer aangeeft. Daarbij mogen er maar 10 mensen tegelijk op een hotspot ingelogd zijn, wat inhoud dat als er al 10 mensen ingelogd zijn op die hotspot zij buiten de mand valt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de buren storing hebben met hun modem.
Het beste wat uw zusje kan doen is zelf een internet abonnement afsluiten, waardoor ze niet geheel afhankelijk is van andermans internet.
Hopende u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.
Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.