• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

WiFi zwak signaal

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GezLor
  • Startdatum Startdatum
G

GezLor

Via mijn kabelmodem heb ik een laptop op WiFi werkend 'uitstekend' signaal maar in een ander vertrek is het signaal 'goed' en werkt de printer ook WiFi, in dat vertrek ook niet goed. Moet ik nu een versterker zoals een stekker WiFi repeater aanschaffen? Zijn hier meer klachten over?....
 
Je zou eens kunnen kijken of er niet toevallig veel andere netwerken in de buurt zitten op hetzelfde kanaal. In dat geval gaat de kwaliteit van je verbinding ook heel snel achteruit.
 
Dan plaatst ik de link wel van inSSIDer: https://www.metageek.net/products/inssider/

73's
 
Als ik internettoegang aanklik dan staat er onder die van mij UPC....... Verbonden, en een uitstekende signaal (in de woonkamer waarook de kabelmodem staat. Daaronder staat een ander nummer die vrij goed aangeeft, zou deze kunnen storen?...

Als ik metageek download ben ik dan overal sterker, of alleen een controle test? Ik heb het over vertrekken gelijkvloers (flat)

Alle bedankt voor het meedenken!
 
Selecteer eens het window "2.4GHz Channels" en kijk hoe vrij jouw kanaal erbij staat.
Anders een schoon/vrij plekje instellen.

73's
 
meest betrouwbare verbinding, met de hoogste snelheid, is altijd nog bedraad . . .

wil je toch graag draadloos, houd er dan rekening mee dat:

- er meer draadloze netwerken in de buurt zitten, en blijf daar dus zo ver mogelijk vandaan (dus ander kanaal kiezen)

- sowieso hoe verder je van de draadloze router af komt, hoe slechter het signaal wordt, zeker in een gebouw met allemaal betonnen muren, soms kom je van de begane grond af niet eens op zolder met je draadloze signaal

advies: zet bij dergelijke problemen de draadloze router op de meest centrale plek in huis, en dat is dus niet altijd in de meterkast !
 
pa3eia zei:
Selecteer eens het window "2.4GHz Channels" en kijk hoe vrij jouw kanaal erbij staat.
Anders een schoon/vrij plekje instellen.

73's
Sorrie, ik ben niet zo'n techneut, maar de grafiek van mijn connectie staat dacht ik goed, hoog en groen in "2.4Ghz ;)
 
edwin.w zei:
meest betrouwbare verbinding, met de hoogste snelheid, is altijd nog bedraad . . .

wil je toch graag draadloos, houd er dan rekening mee dat:

- er meer draadloze netwerken in de buurt zitten, en blijf daar dus zo ver mogelijk vandaan (dus ander kanaal kiezen)

- sowieso hoe verder je van de draadloze router af komt, hoe slechter het signaal wordt, zeker in een gebouw met allemaal betonnen muren, soms kom je van de begane grond af niet eens op zolder met je draadloze signaal

advies: zet bij dergelijke problemen de draadloze router op de meest centrale plek in huis, en dat is dus niet altijd in de meterkast !

De router staat in de woonkamer. Is het toch verstandig om een versterker er bij te zetten?...

Bedankt voor de reacties.....
 
met ook nog een versterker er bij, komt er alleen maar nog meer signaal in de lucht bij jou thuis . . .

dat naast de reeds aanwezige draadloze router, wellicht een dect telefoon, een magnetron die soms aan staat, en alle daarmee corresponderende apparatuur van de buren . . .

als je draadloze router al op een centrale plek in huis staat, zoek dan in elk geval een kanaal dat tenminste zo leeg mogelijk is.
 
Terug
Bovenaan