• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wifi versterken in huis. met antenne? met repeater? met booster? met.....?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fry
  • Startdatum Startdatum

fry

Berichten
378
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
hoi,

omdat ik eindelijk van al mijn kabels en kastjes afwilde in de woonkamer heb ik mijn wireless thomsom modem verplaatst naar de meterkast. Met als gevolg dat het in huis lekker opgeruimd is,maar.............mijn snelheid van 60 naar 25 is gegaan en mijn signaal ook behoorlijk is verslechterd. Ofwel: te weinig wifi-bereik.
Wat kan ik nu het beste doen? Een betere antenne op de thomsom aansluiten (als dat al kan) of iets van een wifi-booster kopen? Nu sta ik er bij mezelf om bekend dat ik allerlei miskopen doe en mijn huis volstaat met waardeloze kastjes dus daar zou ik graag wat (merk)advies in willen. Ik zoek eigenlijk een klein simpel plug and play kastje dat je in stopcontact stopt, netwerk selecteren en...... voila weer sterker wifi signaal heb! Als het nl allemaal weer kastjes met draden worden dan ben ik er niets mee opgeschoten ;-)
bedankt alvast!
 
Volgens mij haal je draadloos nooit de 60 Mbps. Hier haal ik bedraad 58 Mbps en draadloos 21 Mbps. Router staat ook in de meterkast.
 
Ik vind van 60 naar 25 toch wel een flinke snelheidsdip.

Probeer anders eerst eens of het helpt om op een ander WiFi-kanaal tel gaan zitten. Of probeer eens om de router wat hoger of lager in de kast te plaatsen.
 
Volgens mij haal je draadloos nooit de 60 Mbps. Hier haal ik bedraad 58 Mbps en draadloos 21 Mbps. Router staat ook in de meterkast.

Draadloos:



Router is een Netgear WNR-3500

Het is wel afhankelijk van meerdere factoren. De plaatsing van je router, de kwaliteit van de router, de kwaliteit van de gebruikte WiFi-adapter, de juiste instellingen, etcetera.

Maar als je dit alles goed op elkaar afstemt zijn er zonder meer goede resultaten te bereiken.
 
Voor de volledigheid: meterkast is in centrale trappenhuis. Mijn woning is 1 verdieping hoger (amsterdamse appartementen situatie zeg maar). Dus fysiek scheelt de afstand misschien 5 meter maar er zitten natuurlijk wel meer obstakels (muren, deuren, en de water/gas/elec. meter in de meterkast. Heb de situatie net nog getest. Met modem in kamer toch echt snelheid van 55 en nu in meterkast met geluk 30. Zit nu op kanaal 9 omdat dat bijna niet werd gebruikt in omgeving. Maar aangezien het allemaal minimaal helpt denk ik dat alleen wifi signaal versterken nog kan helpen. Vandaar mijn vraag hoe dat het beste aan te pakken
 
Je gebruikt dus de thomson modem van UPC als ik het goed heb

Met een repeater wil het meestal ook wel kunnen maar dan moet je wel een goeie hebben

Misschien dat er teveel muren/deuren etc, zijn waardoor het signaal zich verslechtert
Als je echt zeg dat op kanaal 9 (bijna) niemand zit
dan moet dat het probleem niet

Is er geen mogelijkheid om hem dichterbij te plaatsen of iets zodat je weer goed signaal kan ontvangen minsten 3 of 4 streepjes
 
Terug
Bovenaan