wifi valt steeds weg op smartphone

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Roberto74

Hallo,

Mijn wifi verbinding met de smartphone (Acer Gallant) valt thuis om de haverklap weg, als ik wat verder van de modem af ben vrij snel maar zelfs als ik niet ver van de modem ben en schijnbaar vol bereik heb is de verbinding na enige tijd zomaar weg... Bekend probleem of waar kan dit aan liggen?
Heb een Cisco modem. Heb al andere kanalen geprobeerd maar blijft hetzelfde doen....

Gr.
Rob
 
Goedemiddag,

Gebruik je nog meer mobiele apparaten op je Wi-Fi? Zo ja, ervaren die ook de problemen?
 
Dit is een bekend probleem. Het wifi deel van de cisco is waardeloos. Enige oplossing is een extra wifi accesspoint of wireless router. Hier is genoeg over te vinden op dit forum.
 
@ Jantien/Ziggo en Jocus: Dank voor de reactie..
Ik gebruik geen andere wireless apparatuur dan m'n smartphone. PC via internetkabel werkt prima. Andere mensen hebben ook in mijn huis wegvallende wifi met hun smartphone, dus moet het de modem zijn... Zelfs terwijl binnen enkele meters van de modem valt ie na enkele minuten vaak al weg, ook als de smartphone aangeeft dat er nog steeds bereik zou zijn...

Ik had met KPN hier geen problemen mee en ben als kleine zelfstandige juist geswitcht naar Ziggo Alles in 1 om ook kosten te besparen en vooral via Wifi te kunnen werken, maar heb een mobielinternet-abonnement moeten afsluiten om toch verbinding te kunnen hebben vanwege deze wifi-problemen..
Wat is de beste oplossing? Een range-extender/acces-point is wellicht slechts deels een oplossing voor een aantal meter met het risico dat ie toch blijft wegvallen aangezien ie dat nu ook al doet als ik slechts een paar meter van de modem verwijderd ben......?
Of kan deze modem vervangen worden door een andere of moet er een wireless router aan toe worden gevoegd? (bv de Sitecom 300N X4 geeft die een veel ruimer bereik zonder steeds weg te vallen?)
Ik las hier ook dat een andere forum member om deze reden 65,- in mindering heeft gekregen op z'n nota, komt Ziggo hierin de mensen tegemoet? In dat geval wil ik deze router ook gewoon via Ziggo bestellen hoor..

mvg
Rob
 
We kunnen kijken wat de beste oplossing is. Je geeft aan dat je andere kanalen al getest hebt. Hier zijn nog een aantal tips: https://bit.ly/ZiggoWiFi

Je mag me ook via een PB je postcode en huisnummer sturen. Dan kan ik voor je kijken of er iets aan de modem te zien is. Post in dat bericht ook een link naar dit item.

Bij de vorige provider had je wel door het hele huis goed bereik via de router geef je aan?
 
Ook problemen met haperend Wifi netwerk

Ik heb ook het Ziggo Alles in 1 en verbinding van laptop met het Cisco Wifi modem verloopt redelijk, alleen heb ik vrijwel continue verbindingsproblemen tussen iPad, iPhone en de Cisco router.
Het beloofde tv kijken op de iPad is één grote bron van ergenis omdat de verbinding steeds blijft wegvallen.
Ik heb al andere channels geprobeerd om interferentie met de buren te minimaliseren, maar langer dan 4-6 minuten tv kijken op iPad of iPhone is er niet bij.
Daarnaast is ook de signaalsterkte erg variabel.. Ik zit 4 meter van het N-modem vandaan, maar zie de sterkte continue veranderen.

Het signaal valt dus niet zo maar af en toe weg.. maar honderden keren per dag! De hierboven genoemde opties heb ik al geprobeerd, maar geen resultaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hebben jullie al
1) De beveiliging op WPA2/AES gezet ?
2) Met inSSID of Wifi analyser app bekeken waar een interferentie vrij kanaal is ?
3) Dit kanaal ingesteld als vast kanaal zodat de router niet gaat switchen naar een ander kanaal ?
4) Het 5 Ghz kanaal geprobeerd ?
5) Apparaten uitgezet die mogelijk kunnen storen op wifi ?
 
Hebben jullie al
1) De beveiliging op WPA2/AES gezet ?
2) Met inSSID of Wifi analyser app bekeken waar een interferentie vrij kanaal is ?
3) Dit kanaal ingesteld als vast kanaal zodat de router niet gaat switchen naar een ander kanaal ?
4) Het 5 Ghz kanaal geprobeerd ?
5) Apparaten uitgezet die mogelijk kunnen storen op wifi ?

1) Ja, beveiliging staat op WPA2/AES
2) Met inSSID gekeken welk kanaal vrij is en een kanaal gekozen dat daar zo ver mogelijk van af ligt
4) 5 GHz gaat niet werken met mijn laptop
5) Er zijn geen andere apparaten in de buurt die kunnen storen

Ik lees hier op het forum wel dat het Cisco modem een beroerde Wifi performance heeft. De service-desk opperde ook om eventueel een extra router te installeren.. maar ja, lekker product heb ik dan met Alles-in-1 gekocht, als ik vervolgens extra hardware moet kopen en installeren om het goed te laten werken...

Wat ik nu gedaan heb is de Senseo-oplossing die ik op dit forum gevonden heb. Met een tijdschakelaar wordt het modem iedere nacht een half uur uit gezet. Kijken of dit werkt, maar ik sta nog steeds open voor andere opties
 
De firewall uitzetten had ik nog niet op het lijstje gezet.
 
Hebben jullie al
1) De beveiliging op WPA2/AES gezet ?
2) Met inSSID of Wifi analyser app bekeken waar een interferentie vrij kanaal is ?
3) Dit kanaal ingesteld als vast kanaal zodat de router niet gaat switchen naar een ander kanaal ?
4) Het 5 Ghz kanaal geprobeerd ?
5) Apparaten uitgezet die mogelijk kunnen storen op wifi ?


Als ik de beveiliging op wpa2 zet, krijg ik deze melding...RADIUS Server IP address is invalid
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan