• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wifi valt 1 uur na installatie van modem (of harde reset) uit

  • Onderwerp starter Onderwerp starter bahram112
  • Startdatum Startdatum
B

bahram112

kan iemand mij AUB adviseren. :'( :'( :'( :'( :'(
Ik heb sinds 3 weken een nieuwe modem gekregen bij verlenging van mijn abonnement.
In eerste instantie kreeg ik een connectbox. Alles werkte heel snel en perfect! Maar na een uur na de installatie had ik geen wifi meer. ik heb de kabel van mijn APple time capsule cq router erit getrokken, de modem helemaal gerest en alles deed het weer. Maar zodra ik de apple capsule aansloot, ging de wifi uit. Ook op de apple capsule.

vervolgens ie een Ziggo STORINGSMOTEUR dus geen installtiestudent langs gekomen. Hij kreeg niks voor elkaar meer. EN heeft een Technicolor TC7210 geinstalleerd. Alles deed het weer incl. wifi op de apple capsule. echter na een uur hetzelfde liedje. Het viel me wel op dat de wifi signal van de Technicolor minder sterk is.


Ik zit nu weer 1 week lang zonder wifi, aanstaand evrijdag komt WEER een storingsmonteur langs.

nou heb ik de volgende vragen:

1) is de Technicolor beter dan de connect box?
2) kent iemand het obovenstaand problem? zo ja, adviezen?
 
De Connect Box, maar ook de TC7200 zijn modem/routers en daar sluit jij de Apple Time Capsule als router achteraan.
Hoe staat alles ingesteld? Alles als router en worden van beide apparaten Wi-Fi gebruikt? Verschillende SID, of dezelfde.
Hoever staan de apparaten van elkaar af? De Wi-Fi signalen lijken elkaar te beïnvloeden.

Opvallend dat eerst de Connect box en daarna de TC7200 problemen hebben als de Apple Time Capsule is aangesloten.
Kan je de ATC eens goed resetten. Misschien is er ook nieuwe firmware voor.
 
Ik heb hier de connectbox draaien en een Apple time capsule en dit werkt uitstekend. Connectbox hangt in de huiskamer en de Time capsule draait op de 1e verdieping. Wifi staat daar ook aan.

Signaal van de connectbox komt soms wel soms niet op de zolder. De Time Capsule wel. en deze is 1 á 2 maanden geleden nog geupdate met software. Nu softwareversie 7.6.7.

Kijk ook eens of de ip adressen niet conflicteren. Kan hetzelfde zijn als je modem.
 

Bijlagen

  • free-time-capsule-vector.jpg
    free-time-capsule-vector.jpg
    10,5 KB · Weergaven: 87
Johnny54 zei:
De Connect Box, maar ook de TC7200 zijn modem/routers en daar sluit jij de Apple Time Capsule als router achteraan.
Hoe staat alles ingesteld? Alles als router en worden van beide apparaten Wi-Fi gebruikt? Verschillende SID, of dezelfde.
Hoever staan de apparaten van elkaar af? De Wi-Fi signalen lijken elkaar te beïnvloeden.

Opvallend dat eerst de Connect box en daarna de TC7200 problemen hebben als de Apple Time Capsule is aangesloten.
Kan je de ATC eens goed resetten. Misschien is er ook nieuwe firmware voor.

Sorry voor mijn late reactie. Ik kon niet zien dat er reacties op mijn oproep waren....
kun je ajb stapsgewijs uitleggen hoe ik eea moet controleren?
 
piente zei:
Ik heb hier de connectbox draaien en een Apple time capsule en dit werkt uitstekend. Connectbox hangt in de huiskamer en de Time capsule draait op de 1e verdieping. Wifi staat daar ook aan.

Signaal van de connectbox komt soms wel soms niet op de zolder. De Time Capsule wel. en deze is 1 á 2 maanden geleden nog geupdate met software. Nu softwareversie 7.6.7.

Kijk ook eens of de ip adressen niet conflicteren. Kan hetzelfde zijn als je modem.


goed om te horen dat het wel mogelijk moet zijn dat time capsule en connectbox samen werken.
ik heb inmiddels de software van time capsule geupdate. maar dat mocht niet baten.
hoe kan ik de ip adressen nakijken???
 
Met een app bijv. Ip scanner of My Net (netwwerk scanner)
Daarmee kan je dit nakijken Bahram112

Zet desnoods alles uit en zet dan steeds 1 apparaat erbij aan zodat je precies weet welke de nieuwe is die je erbij te zien krijgt. Denk dan ook aan je mobiel, tablet, spelcomputer, of bijv. Toon (mocht je die hebben)
 
piente zei:
Met een app bijv. Ip scanner of My Net (netwwerk scanner)
Daarmee kan je dit nakijken Bahram112

Zet desnoods alles uit en zet dan steeds 1 apparaat erbij aan zodat je precies weet welke de nieuwe is die je erbij te zien krijgt. Denk dan ook aan je mobiel, tablet, spelcomputer, of bijv. Toon (mocht je die hebben)

mn dank voor de tip. dat heb ik uitgeprobeerd maar mocht niet baten. nu gaat de modem offline direct als ik de TC aansluit. het lijkt also een IP adres conflict gaat optreden. echter weet ik niet hoe ik dat op moet lossen....
 
Is het in dit geval niet het beste om de Technicolor in 'bridge mode' te zetten?
Daarmee schakel je de router/wifi functionaliteit van Ziggo volledig uit en laat je het over aan de Time Capsule. Heb je geen conflicten meer.

Soms kun je dat zelf instellen, maar je kunt dit ook door Ziggo laten doen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/
 
René [Mr. Jinx] zei:
Is het in dit geval niet het beste om de Technicolor in 'bridge mode' te zetten?
Daarmee schakel je de router/wifi functionaliteit van Ziggo volledig uit en laat je het over aan de Time Capsule. Heb je geen conflicten meer.

Soms kun je dat zelf instellen, maar je kunt dit ook door Ziggo laten doen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/
ik heb een connectbox. bridgemodus is ook daarop mogelijk maar ik heb de CB-wifi voor de begane grond nodig. daarom moet ik via dit forum uit zien te vinden hoe ik IP-adressen conflict kan voorkomen
 
Laat de Ziggo modem werken als modem/router en gebruik de Apple Time Capsule als Access Point.
Misschien heeft een ATC standaard al die mogelijkheid ingebouwd (geen ervaring met ATC), maar anders gebruik je de standaard methode.
Zet in de router die je als AP wilt gebruiken de DHCP server uit en haal de netwerkkabel uit de WAN poort en stop die in een LAN poort.


PS
In het openingsbericht schrijf je dat je een Connect Box had en een monteur die heeft vervangen door een Technicolor TC7200. Dat staat ook in de info van je profiel.
 
Terug
Bovenaan