• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wifi spots (ziggo) niet zichtbaar en te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zefke mols

Vorige week de mail gekregen dat ik de wifi-spots aan kon zetten en in kon loggen via het modem en de wifi spots.
Alles netjes gedaan via de mail en waarachtig, de wifi-spot stond aan volgens mijn inloggegevens.
Niets was echter minder waar, niks, nada, geen Ziggo inlog, dus ook niet aanmelden en geen geactiveerd modem.
Dan maar wachten op de helpdesk. Die gebeld, kwam, zag en overwon? NIENTE. Na veel gepruts werd de wifi-spot uitgezet en moets ik hem na twee uur weer aanzetten. Dit gedaan en wat dacht u, NIENTE!. Ik moest terugbellen. Nieuwe medewerker, dezelfde vragen en controlevragen weer beantwoord en de techneut ging aan de slag maar wat dacht u, NIENTE. Wel resette hij het modem waardoor de verbinding via mijn telefoon verbroken werd.
Weer opnieuw gebeld (3e keer). U vermoedt het al, weer dezelfde vragen en controlevragen en weer een andere medewerker.
Hetzelfde geneuzel aan de andere kant, ook die medewerker kon er niet uitkomen, maar had de oplossing! Mijn wifi-spot moest 24 uur uitgezet worden en daarna moest het goed zijn.
Dus, afwachten en morgen weer proberen of ik ZIGGO op mijn netwerken krijg.
Oh ja, ik probeer in te loggen via mijn GSM (Samsung Galaxy S2) kan wel inloggen op mijn modem, maar geen ZIGGO.
Verder nog de tablet Samsung Galaxy 10.1 Note (geen ZIGGO,wel andere wifi netwerken).
De vrouw heeft een Samsung Galaxy 10,2 tablet (geen ZIGGO,wel andere netwerken).
Zijn er misschien mensen die dit euveltje ook hebben of weten hoe hier mee om te gaan?

John.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien is er geen Ziggo wifi spot in uw omgeving??? Loop eens door een (andere) woonwijk.....
 
Misschien is er geen Ziggo wifi spot in uw omgeving??? Loop eens door een (andere) woonwijk.....

Maar ik moet toch eerst op mijn eigen wifi spot inloggen en die zie ik niet.
 
En u heeft wel een nieuw modem met wifi-spot mogelijkheid? Ook gebruikers van oude modems hebben die mail gekregen. En anders, u heeft niet toevallig Wifi spot uitgeschakeld in Mijn Ziggo?

Overigens ik denk dat om in te loggen op het eigen modem/router u eerst het opgeslagen netwerk ZiggoXXXXX van uzelf moet verwijderen van uw apparaat, want anders zal het apparaat automatisch met uw normale netwerk verbinden. Die zijn altijd tegelijkertijd in de lucht (als Wifi-spot ueberhaupt geactiveerd is).
Ik lees elders dat je niet op je eigen modem als wifispot kunt inloggen. Ik weet niet of er nog een andere belemmerende reden is dan bovenstaande, bv omdat Ziggo dat controleert, lijkt mij van niet....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En u heeft wel een nieuw modem met wifi-spot mogelijkheid? Ook gebruikers van oude modems hebben die mail gekregen. En anders, u heeft niet toevallig Wifi spot uitgeschakeld in Mijn Ziggo?

Overigens ik denk dat om in te loggen op het eigen modem/router u eerst het opgeslagen netwerk ZiggoXXXXX van uzelf moet verwijderen van uw apparaat, want anders zal het apparaat automatisch met uw normale netwerk verbinden. Die zijn altijd tegelijkertijd in de lucht (als Wifi-spot ueberhaupt geactiveerd is).
Ik lees elders dat je niet op je eigen modem als wifispot kunt inloggen. Ik weet niet of er nog een andere belemmerende reden is dan bovenstaande, bv omdat Ziggo dat controleert, lijkt mij van niet....

Ja het modem is een cisco docsis 3925, het laatste nieuwe. Nee, niet uitgeschakeld, gewoon ingeschakeld en dat hebben 3 techneuten al allemaal nagekeken. Ik hoef mijn eigen zigoo netwerk niet te verwijderen, ik kan mijn tablet/gsm gewoon laten scannen en dan vindt hij vanzelf nieuwe netwerken,waaronder ook het ZIGGO zou moeten staan.
Je moet natuurlijk met je inlogcode op je eigen wifispot kunnen inloggen, maar voor alle duidelijkheid, er staan bij mij tich netwerken in de gsm en tablet waaronder mijn eigen, dat van de buurman etc. Alleen ZIGGO komt niet te voorschijn.
 
Maar ik moet toch eerst op mijn eigen wifi spot inloggen en die zie ik niet.

Waarom? Ik heb gewoon de eerste keer ingelogd toen ik ergens door een winkelstraat liep en ik een Ziggo hotspot op m'n smartphone zag staan.

Trouwens, als ik het goed heb gelezen kun je zelfs helemaal niet op je eigen wifispot inloggen. Die is alleen voor gasten.
 
Trouwens, als ik het goed heb gelezen kun je zelfs helemaal niet op je eigen wifispot inloggen. Die is alleen voor gasten.

Dat dacht ik eerst ook gelezen te hebben. Niets is echter minder waar. Je kunt gewoon inloggen op je eigen WiFi-spot van Ziggo. Veel nut heeft dit echter niet. Snelheid van je eigen normale netwerk is vele malen hoger. Enige doel hiervan zou het instellen van je telefoon, tablet of laptop kunnen zijn. Je bent overigens absoluut niet verplicht om eerst op je eigen WiFi-spot in te loggen. Je kunt je verbinding op elke willekeurige WiFi-spot instellen die toevallig in je netwerklijst staat onder de naam Ziggo. Als je lijst echter geen netwerk met de naam Ziggo laat zien wordt het natuurlijk wat moeilijker. Ik wens Zefke in ieder geval veel succes met het oplossen van zijn probleem.
 
Dat dacht ik eerst ook gelezen te hebben. Niets is echter minder waar. Je kunt gewoon inloggen op je eigen WiFi-spot van Ziggo. Veel nut heeft dit echter niet. Snelheid van je eigen normale netwerk is vele malen hoger.

In mijn geval zou het best nuttig kunnen zijn omdat de modem (helaas wifiloos) in de huiskamer staat en mijn router op de 1e verdieping. Mijn TV in de huiskamer krijgt van de router op de 1e echter een te zwak signaal om SmartTv te kunnen gebruiken. Als ik een Wifimodem van Ziggo zou hebben dan kan ik mijn TV dus op mijn eigen Wifispot in de huiskamer inloggen om zo een goed signaal te krijgen terwijl mijn router op de 1e voor het andere spul zorgt.
Zo zie je maar weer, er zijn altijd weer uitzonderingen.:wink:
 
Ik zou vandaag weer opnieuw moeten inloggen om te zien of hij het nu wel doet.
Jullie horen nog van me!

John.
 
In mijn geval zou het best nuttig kunnen zijn.... Als ik een Wifimodem van Ziggo zou hebben dan kan ik mijn TV dus op mijn eigen Wifispot in de huiskamer inloggen om zo een goed signaal te krijgen terwijl mijn router op de 1e voor het andere spul zorgt.

Waarom zou je dan de WifiSpot willen gebruiken. Thewessen legt juist uit dat die veel trager is dan je eigen wifi. En ze zitten per definitie in het zelfde kastje en gebruiken dezelfde antenne.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan