• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wifi spots 3 max aantal apparaten tegelijk of in totaal??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fry
  • Startdatum Startdatum

fry

Berichten
378
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hoi,

Volgens de faq kun je per abonnee met max. 3 apparaten toegang krijgen tot de wifi spots. Maar gaat dat om max 3 apparaten tegelijk of 3 in totaal? Als het om totaal van 3 gaat, hoe meld je een apparaat dan weer af zodat een ander apparaat zich kan registreren? Ik heb nl in totaal 5 apparaten waarvoor ik toegang wil (ipad, android tablet, android phone, surface tablet en laptop), nooit tegelijk dus maar in totaal....

dank voor je hulp alvast
 
fry zei:
Hoi,

Volgens de faq kun je per abonnee met max. 3 apparaten toegang krijgen tot de wifi spots. Maar gaat dat om max 3 apparaten tegelijk of 3 in totaal? Als het om totaal van 3 gaat, hoe meld je een apparaat dan weer af zodat een ander apparaat zich kan registreren? Ik heb nl in totaal 5 apparaten waarvoor ik toegang wil (ipad, android tablet, android phone, surface tablet en laptop), nooit tegelijk dus maar in totaal....

dank voor je hulp alvast

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Op één wifispot kunnen maximaal 3 apparaten tegelijktertijd toegang krijgen. Dat betekent dat er maximaal 3 ANDERE mensen tegelijkertijd op bijvoorbeeld JOUW wifispot kunnen zitten.

Het doet er niet toe over hoeveel apparaten jij beschikt die wifi ondersteunen. Het gaat om hoeveel mensen tegelijkertijd op jouw wifispot aktief kunnen zijn.

Bij mijn weten kun je al die apparaten registreren op een andere wifispot dan je eigen. Daarna kun je zo vaak en zoveel als je wilt met verschillende apparaten wifispots van ANDEREN bereiken.

Edit: dat betekent dus dat als je een wifispot vindt die nog niet gebruikt wordt, dat jij met 3 van je devices daarop kan zitten werken, tegelijkertijd....
 
hoi fred,

dank voor je antwoord. Als je dit leest op de upc site:

Per abonnee heeft u met maximaal 3 ingestelde apparaten toegang tot WifiSpots van UPC. Bijvoorbeeld met twee smartphones en een tablet. En per WifiSpot hebben maximaal 5 apparaten toegang tot internet. Deze kunnen van verschillende gebruikers zijn. Worden het er 6 of meer? Dan komt er een melding dat er geen verbinding mogelijk is.

...zou je dus ook kunnen denken dat je maar met 3 geregistreerde apparaten toegang hebt in totaal. Maar jouw uitleg zou logischer zijn!

EDIt: ik baseerde het er op omdat er staat 'toegang tot WifiSpots van UPC' en niet 'toegang tot een WifiSpot' Ofwel: toegang tot de dienst wifispots van UPC en niet toegang tot de wifispot zelf. Taalkundige discussie wellicht, maar vandaar de verwarring..
 
fry zei:
hoi fred,

dank voor je antwoord. Als je dit leest op de upc site:

Per abonnee heeft u met maximaal 3 ingestelde apparaten toegang tot WifiSpots van UPC. Bijvoorbeeld met twee smartphones en een tablet. En per WifiSpot hebben maximaal 5 apparaten toegang tot internet. Deze kunnen van verschillende gebruikers zijn. Worden het er 6 of meer? Dan komt er een melding dat er geen verbinding mogelijk is.

...zou je dus ook kunnen denken dat je maar met 3 geregistreerde apparaten toegang hebt in totaal. Maar jouw uitleg zou logischer zijn!

EDIt: ik baseerde het er op omdat er staat 'toegang tot WifiSpots van UPC' en niet 'toegang tot een WifiSpot' Ofwel: toegang tot de dienst wifispots van UPC en niet toegang tot de wifispot zelf. Taalkundige discussie wellicht, maar vandaar de verwarring..

Je hebt gelijk, ik haal de dingen door elkaar. Er staat inderdaad dat je 3 eigen apparaten in kunt stellen voor toegang tot wifispots en dat er maximaal 5 mensen op 1 wifispot kunnen zitten van iemand anders.
Ik zat in mijn hoofd met max 3 personen tegelijkertijd per wifispot.
Dus zoals het er bij UPC staat zal het wel kloppen.
 
Maar in Mijn UPC kan ik niet zien met welke apparaten ik verbinding mag maken.
Dan zou je daar toch verwachten dat je er ook apparaten uit moet kunnen gooien?
 
Zelfde vraag hier.

Hoe kan ik aangemelde apparaten weer afmelden? Als test had ik verbinding gemaakt met mijn telefoon, tablet en PC. Maar nu kan ik geen verbinding meer maken met mijn laptop. Ik wil dus eigenlijk mijn PC weer afmelden...
 
fred54 zei:
Je hebt gelijk, ik haal de dingen door elkaar. Er staat inderdaad dat je 3 eigen apparaten in kunt stellen voor toegang tot wifispots en dat er maximaal 5 mensen op 1 wifispot kunnen zitten van iemand anders.
Ik zat in mijn hoofd met max 3 personen tegelijkertijd per wifispot.
Dus zoals het er bij UPC staat zal het wel kloppen.

Vreemd, wanneer ik dit lees.
WifiSpots met meerdere apparaten tegelijk gebruiken
Er is geen maximaal aantal apparaten dat u voor WifiSpots van UPC kunt instellen met uw inloggegevens. Er is wel een maximum aantal apparaten dat u tegelijkertijd kunt verbinden met WifiSpots van UPC. Dit is maximaal 3.

Er is geen maximum voor ingestelde apparaten met het zelfde wachtwoord.

Wel voor het aantal verbindingen op 1 modem.
Aantal verbonden apparaten per modem
Er kunnen maximaal 5 apparaten (zoals een smartphone, tablet of laptop) tegelijkertijd met 1 modem in het UPC WifiSpots-netwerk verbonden zijn.

https://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/wifispots-installeren/
 
Dat is ook iets wat resoluut slecht is.
Op verjaardagen zit je vaak met meer dan 10 man en als die allemaal van wifi gebruik willen maken moet je toch je gegevens prijs geven omdat 10 - 3 = 7 man over blijft die dan niet in kunnen loggen.
Heb hem daarom maar uitgeschakeld, heb zelf een duurdere router aangeschaft die ook gastnetwerk functie bezit die onbeperkt aantal apparaten aan kan.
 
Kun je met z'n alle gezellig whatsappen, lekker rustig. :laugh:

Daar komt nog bij dat Donnerd sowieso tegen ongeveer alles is van UPC, tis inmiddels een soort levenshouding ;D.
 
Terug
Bovenaan