• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wifi snelheid te laag?

Berichten
606
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
ik heb sinds donderdag mijn internetsnelheid door Ziggo laten verhogen, van 200/20 naar 400/40. Bedraad op mijn laptop haal ik makkelijk de 400 DL via 5Ghz. Maar via wifi kom ik op mijn iPad (2018 ) en iPhone 8 niet verder dan 240/260 soms 270. Ik zit maar een paar meter van de Connectbox af. Ik heb al andere kanalen geprobeerd op de 5 Ghz band, maar het blijft hetzelfde. De modem staat nu op kanaal 36. Volgens de helpdesk van Ziggo zal ik met deze wifi snelheden moeten leven. Alle instellingen in de CB staan overigens goed volgens de helpdesk.

Ik vind deze snelheden aan de zuinige kant. Iemand een suggestie? Is dit wat het is, moet ik hier tevreden mee zijn? Ik heb in 2016 een tijdje met een oud abo 300/30 gehad, toen haalde ik de 300 makkelijk via wifi, maar dit was niet met een CB. Ik meen een Technicolor.

Alvast bedankt voor het meedenken....
 
En wat voor zinvolle daadwerkelijke toepassing zou je dan hebben voor een downloadsnelheid van 400 Mb/s op een iPad ?
 
Daar gaat het niet om Edwin, ook op mijn laptop haal ik via wifi bij lange na niet de snelheid. Het gaat er om, wat mag ik voor een wifi snelheid verwachten in het algemeen bij een 400/40 abo, in combinatie met een Connectbox?
 
Laatst bewerkt:
Je haalt met draad altijd jou snelheid.
Enkel draadloos zal je meestal minder dan 50% van jou snelheid.
Ik denk dat je maximaal 180 kan halen ipv 400
 
Snelheid met wifi zal doorgaans altijd langzamer zijn dan bedraad, en is afhankelijk van vele factoren ! Gebruikte apparatuur aan beide zijden en configuratie daarvan, te overbruggen afstand, obstakels onderweg, drukte op dat betreffende kanaal, enzovoorts. Maar zelfs als je maar 10 % van de 400 Mb/s haalt is dat nog steeds ruim voldoende voor de iPad. Wat zou je willen doen met een hogere snelheid op een iPad ? Zoek de technische specs eens op van de wifi van je gebruikte modem en van de iPad, en kijk wat daar de maximale snelheid van is ! Dat is wellicht helemaal geen 400, maar (veel) lager. Hoger dat wat je apparaat technisch aankan zul je sowieso nooit halen. En de specs worden opgegeven onder optimale omstandigheden, de praktijk is altijd minder.
 
Je haalt met draad altijd jou snelheid.
Enkel draadloos zal je meestal minder dan 50% van jou snelheid.
Ik denk dat je maximaal 180 kan halen ipv 400
Die onzin vertelde je de vorige keer ook al toen iemand een topic over draadloze snelheid opende.
Helaas heb je er toen niet op gereageerd. Aangezien je jouw mening nog niet hebt bijgesteld, bij deze :)

IMG_5242.PNG


Uiteraard afhankelijk van gebruikte apparatuur, maar als je het maximaal wil, moet je er ook iets voor doen.
 
Laatst bewerkt:
Die onzin vertelde je de vorige keer ook al toen iemand een topic over draadloze snelheid opende.
Helaas heb je er toen niet op gereageerd. Aangezien je jouw mening nog niet hebt bijgesteld, bij deze :)

Bekijk bijlage 21323

Uiteraard afhankelijk van gebruikte apparatuur, maar als je het maximaal wil, moet je er ook iets voor doen.


Ik hoef hier niet op te reageren ivm dat ik geen problemen heb met draadloos.
Ik geef enkel maar advies
 
Terug
Bovenaan