- Berichten
- 270
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Ik lees hier van mensen die +100Mbps halen via WiFi.
Zelf heb ik een 150Mbps verbinding met UPC, maar kom via WiFi niet boven de 73Mbps
Ondanks dat ik zelden die 100/150 Mbps nodig heb, frustreert het me dat ik dat niet voor elkaar krijg. Misschien heeft iemand tips of wil meedenken.
Ik gebruik een TP-Link 1043 V2.1modem router, welke uitzend met een max rate van 450Mbps
Hierop draait een Gargoyle firmware
Gebruikte kabel van modem naar router is Cat5, deze is goed genoeg want rechtstreeks aan het router gekoppeld haal ik de Max UPC snelheid van 148Mbps
WiFi signaal draait WiFi-N geforceerd op 40Mhz (I know... beetje aso om dat te forceren)
WiFi kanaal ingesteld op vast 11+7 (oftewel 5 t/m 13 worden gedekt)
Er zit hooguit 1 ander (buur)signaal een stukje in de weg, maar die is erg zwak
Op het eigen WiFi netwerk heb ik, als test, alleen mij eigen laptop gekoppeld (MAC restricties)
Laptop staat 2 meter van WiFi Router.
WiFi router heeft 3 antennes van 8dBi (extra bijgekocht)
Signaalsterkte is 100% / verbindingskwaliteit is 100%
USB-WiFi dongel ontvanger is een EDUP EP-N1528 (chip: Realtek RTL8192CU) welke werkt op 300Mbps
Gebruikt de meest recente drivers 1025.1.423.2013 van Microsoft.
Ik zou niet weten wat ik nog kan doen om de snelheid te verbeteren?
iemand een tip wat ik zou kunnen proberen?
Zelf heb ik een 150Mbps verbinding met UPC, maar kom via WiFi niet boven de 73Mbps
Ondanks dat ik zelden die 100/150 Mbps nodig heb, frustreert het me dat ik dat niet voor elkaar krijg. Misschien heeft iemand tips of wil meedenken.
Ik gebruik een TP-Link 1043 V2.1
Hierop draait een Gargoyle firmware
Gebruikte kabel van modem naar router is Cat5, deze is goed genoeg want rechtstreeks aan het router gekoppeld haal ik de Max UPC snelheid van 148Mbps
WiFi signaal draait WiFi-N geforceerd op 40Mhz (I know... beetje aso om dat te forceren)
WiFi kanaal ingesteld op vast 11+7 (oftewel 5 t/m 13 worden gedekt)
Er zit hooguit 1 ander (buur)signaal een stukje in de weg, maar die is erg zwak
Op het eigen WiFi netwerk heb ik, als test, alleen mij eigen laptop gekoppeld (MAC restricties)
Laptop staat 2 meter van WiFi Router.
WiFi router heeft 3 antennes van 8dBi (extra bijgekocht)
Signaalsterkte is 100% / verbindingskwaliteit is 100%
USB-WiFi dongel ontvanger is een EDUP EP-N1528 (chip: Realtek RTL8192CU) welke werkt op 300Mbps
Gebruikt de meest recente drivers 1025.1.423.2013 van Microsoft.
Ik zou niet weten wat ik nog kan doen om de snelheid te verbeteren?
iemand een tip wat ik zou kunnen proberen?
