• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wifi signaal Thomson TWG870 modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ddleeuw
  • Startdatum Startdatum
D

ddleeuw

Sinds vorige week heb ik een Thomson modem TWG870 in gebruik. De installatie ging vlot en het bedraade netwerk werkt top.

Alleen heb ik nog een uitdaging met het WiFi signaal. Deze is zo laag dat ik bijna op het modem moet zitten om verbinding te hebben. Hij hangt bij mij in het trappenhuis en ik zit met mijn laptop op nog geen 6 meter afstand. Vanaf mijn werkplek zie ik het modem hangen maar het signaal blijft brak. Heel soms schiet het naar uitstekend maar direct daarop weer naar matig, en soms geheel uit.

Ik weet even niet wat ik er aan kan doen, heeft iemand een goed idee?

Alvast bedankt voor je reactie!
 
Als je in de stad woont: Misschien is het bij jou erg druk op het ingestelde kanaal. Stel eens en ander kanaal in in je TWG870?
En/of kijk eens naar een tooltje dat alle draadloze netwerken (en gebruikte kanalen!) in je omgeving toont.
Bijvoorbeeld: https://www.metageek.net/products/inssider
(Zo leer je je buren ook eens kennen ...)
 
wat zal ik zeggen koop een repeater stuur ff door voor mensen die broblemen hebben met hun verbinding mijn signaal is nu uitstekend die repeater tut je verbinding op kost net 20 euro :)
 
had je eerder met (bijv) andere router wel goed signaal?

hoe je antenne's gericht ziijn wil ook wel eens effect hebben (en inderdaad, het draadloos kanaal ook - inloggen op 192.168.0.1 gebruikersnaam leeg wachtwoord admin - dan naar wireless en dan control channel)
 
Terug
Bovenaan