• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wifi Router verliest verbinding met UBee modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter bukkie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bukkie

Ik heb problemen met een Engenius 300H aangesloten op een van de Lan poorten van mijn Ubee 3200 modem. Na verloop van tijd verliest de router zijn IP dat is toegekend door het modem. Ook bij andere routers (Draytek 2130N en een oudere Sitecom Mimo) is dit het geval.
Het enige dat helpt is de hele boel een keer of 4 per dag opnieuw starten.
De Engenius wordt alleen voor de draadloze verbindigen gebruikt dus er hangen geen LAN kabels aan. Daarvan zitten er 2 rechtstreeks op het modem dit om geen snelheids verlies te hebben.
Kent iemand dit probleem en weet die er dan een oplossing voor

Vast bedankt

PS de Wifi router is aangesloten op de WAN Poort
 
Als het een Ubee met router is :

De ip adressen van de enginius en het Ziggo modem mogen niet in hetzelfde subnet zitten.
Verder kun je proberen de enginius een vast WAN ip adres te geven buiten de dhcp range van het ziggo modem.
 
Verder kun je proberen de enginius een vast WAN ip adres te geven buiten de dhcp range van het ziggo modem.

Als aanvulling:
Buiten de DHCP range maar wel een IP-adres in het lokale netwerk van het ziggo modem.

Dus als de ubee ip-adressen uitdeelt van 192.168.178.100 tot 192.168.178.200 bijvoorbeeld, dan kun je de vaste ip-adressen onder de .100 zetten of boven de .200 (tot 254)
 
Ik heb ook een probleem bij een collega, na reset van een bij haar geinstalleerde router van Asus de WL520g krijg je tijdelijk connectie met internet. Het lijkt erop dat er niet te veel sessies mogen plaatsvinden.

Via de Asus Utility zie je ook dat het Ubee modem géén IP meer uitgeeft naar de router. Ook reconnect middels menu werkt niet.

De eerste pc functioneerde na de reset van de router, bekabeld en draadloos. Daarna nog 2 apparaten een telefoon en een laptop via Wifi, maar toen begonnen er al problemen te ontstaan met de internet connectie. Hierna was er op géén enkele pc/telefoon meer een verbinding mogelijk. De Asus was ingericht met de Quick Setup, enige verandering was een WEP key instelling.

De router is ook teruggeweest bij de winkel waar deze was aangeschaft en hier traden géén problemen op met de router. Kan het in de instellingen zitten van het Ubee modem en moeten we ziggo bellen of zijn er toch speciale instellingen benodigd op de Asus die niet meegenomen worden in de Quick Setup?
 
Welke ip ranges gebruiken de Ubee en de router?
Ben even vergeten waar precies, maar je kunt in de ubee ergens het mac adres van je router invullen. Wordt op dit forum aangeraden om te doen. Kan zelf nu even niet kijken helaas.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan