• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

WiFi/Router functie uit... hoe?

Berichten
270
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik ben nu al voor de derde dag bezig, lees me een ongeluk op het forum, maar het lukt me maar niet zoals ik het wil.

Van de week viel me opeens op dat de HB een Draadloos router signaal uitzend, dat terwijl ik een ander WiFi router gebruik. Zonde van de stroom en mogelijke storingen dus.
D.m.v. gwlogin heb ik makkelijk de 5Ghz uit kunnen zetten, en bij 2,4Ghz op 20Mhz gezet en vermogen op 15.
Scheelt alvast een beetje.

Maar wat ik eigenlijk wil is die hele WiFi router functie uitschakelen, en de HB dom deel laten uitmaken van het draadloos internet. Maar lijkt wel of dat onmogelijk is zonder dat de WiFi router functie actief is.
Ik ben niet helemaal in de materie thuis, maar dit zou toch mogelijk moeten zijn? Mijn laptop en tablet zijn ook geen router, en maken wel deel uit van het draadloos netwerk.

In inSSIDer blijkt steeds het HB signaal toch te bestaan.

Hij staat nu netjes in
Modus: Brugfunctie
Netwerk Status: Verbonden
IP: 192.168.x.xxx
DHCP: UIT
Begijn/Einde IP: Onbekend
Gateway: 213.93.201.1

Dus een onderdeel van mijn netwerk. Maar waarom dat WiFi signaal nog????

Wordt er kriegel van :)
 
Ik heb zelf (nog) geen Horizon Mediabox maar volg topics als deze omdat ik ook zeker wil weten dat de WiFi functie uit te zetten is. Wat ik begrijp uit andere topics is dat dit op zich mogelijk is via de admin interface.

Even gaan naar: 192.168.100.1 of 192.168.192.1

admin
admin

Kopje draadloos/Wireless en dan 2.4 ghz en 5 ghz uitschakelen.

Alleen waar ik me 'zorgen' over maak is dat er in het verleden modem's van UPC zijn uitgeleverd met een onzichtbaar SSID (schijnbaar bedoeld voor UPC monteurs) die niet via de beheers interface uit te schakelen waren. Ik wil er 100% zeker van zijn dat wanneer men de WiFi radio's (2,4 en 5GHz) uitschakeld via de admin interface, dat er daadwerkelijk geen draadloos signaal meer wordt uitgestuurd.

Zonder het topic te willen kapen, hoop ik hier ook het antwoord op te vinden :) Dus als iemand hier wat meer over kan vertellen, heel graag!
 
lessram zei:
D.m.v. gwlogin heb ik makkelijk de 5Ghz uit kunnen zetten, en bij 2,4Ghz op 20Mhz gezet en vermogen op 15. In inSSIDer blijkt steeds het HB signaal toch te bestaan.

Logisch, want 2.4GHz staat nog steeds niet uit, maar je kunt beide toch uitzetten? 2.4GHz en 5GHz?

10-4-2013 11-56-56.png


10-4-2013 11-57-26.png


En zoals je kunt zien is alles uit. *Bram* is ons losse accesspoint (enkel aangesloten op HB met UTP) en die andere 2 zijn van onze buren...

10-4-2013 11-58-06.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uitschakelen lukt mij niet omdat ie dan zegt deel uit te maken van het thuisnetwerk, en vervolgens weigert uit te schakelen.

34fln2o.jpg


Haal ik hem vervolgens uit het thuis netwerk dan neemt ie het UPC IP in beslag 213.xxx.xxx.xxx en die is bedoeld voor mijn router, dus conflicteert dat. En kom ik (ook MET LAN kabel) niet meer in de settings.

Dat het bij jou wel lukt is vermoedelijk (?) omdat je hem via UTP aangesloten hebt op je netwerk.
Maar wat ik wil is dat ie via WiFi wel onderdeel is van mijn netwerk, maar niet ook nogeens een aktieve router is.

Het
 
Het enige wat je kan doen als je wel je Horizon onderdele uit wil laten maken van je netwerk middels wifi is om via de admin de SSID te verbergen (zelfde plek als waar je hem uit kan schakelen).
Uitzetten is ook echt de hardware uitzetten, en dan kan je Horizon geen verbinding met je router maken via Wifi.
Wil je wificompleet uit dan is je enige verbindingsoptie de LAN.
 
Dank je (nogmaals).
Jij bevestigd wat ik dus al 3 dagen vermoedde, maar wat ik hier nergens bevestigd kon vinden op het forum.

als je de HB onderdeel wil laten uitmaken van je WiFi netwerk, moet het WiFi-Router signaal aan staan, kan gewoon niet zonder. Dus gewoon een "domme" WiFi client kan het HB niet zijn.

Verbergen van het SSID signaal is mijn inziens gewoon je kop in het zand steken want het router blijft even goed uitzenden.

Best kun je dus de 5Ghz uit zetten, en de 2,4Ghz instellen op 20Mhz en vermogen 15
Of zou vermogen 0 de oplossing zijn?
 
Da's "grappig" zet ik het vermogen op 0 dan nog wordt het HB-router WiFi signaal gezien door mijn laptop met inSSIDer, even sterk als wanneer ik hem op 100, of wel getal dan ook, zet. Dus de optie "vermogen" is een loze optie.....
 
Kan wel kloppen ja...dachte hem ook uit te hebben staan maar via twonky is ie nog steeds zichtbaar in mijn netwerk alhoewel ik de SIDD niet meer zie...Toch " weird"..
 
Terug
Bovenaan