Hoi,
Na problemen met het wifi bereik en internetsnelheid in mijn huis heb ik een repeater aangeschaft (fritz!Wlan repeater). Ik heb een 60mb verbinding. Zonder repeater dropte de snelheid enorm tot rond de 20. Nu met mijn repeater heb ik weer 100% signaalbereik maar......is de snelheid slechts rond de 30. Nu heb ik het hele weekend lopen klooien met firewall instellingen e.d. zonder succes. Ik las daarnet op internet een bericht waarin iemand beweert dat je als je een repeater gebruikt je signaal sowieso door de helft gaat omdat het signaal nu eenmaal herhaald wordt bij het versterken. Kan iemand dat bevestigen? Dat scheelt me nog meer tweaken en settings proberen zonder succes. Maar als het waar is komt het er dus op neerdat een repeater helemaal geen zin heeft om je snelheid weer op te krikken vanwege een zwak signaal toch?
Ik had die repeater namelijk aangeschaft om weer volle snelheid te krijgen.... :'( :'(
Na problemen met het wifi bereik en internetsnelheid in mijn huis heb ik een repeater aangeschaft (fritz!Wlan repeater). Ik heb een 60mb verbinding. Zonder repeater dropte de snelheid enorm tot rond de 20. Nu met mijn repeater heb ik weer 100% signaalbereik maar......is de snelheid slechts rond de 30. Nu heb ik het hele weekend lopen klooien met firewall instellingen e.d. zonder succes. Ik las daarnet op internet een bericht waarin iemand beweert dat je als je een repeater gebruikt je signaal sowieso door de helft gaat omdat het signaal nu eenmaal herhaald wordt bij het versterken. Kan iemand dat bevestigen? Dat scheelt me nog meer tweaken en settings proberen zonder succes. Maar als het waar is komt het er dus op neerdat een repeater helemaal geen zin heeft om je snelheid weer op te krikken vanwege een zwak signaal toch?
Ik had die repeater namelijk aangeschaft om weer volle snelheid te krijgen.... :'( :'(
)