De nieuwe site is gelanceerd! Ziggo Gebruikersforum is vanaf nu het Provider Forum. Bekijk de aankondiging.

Wifi problemen met ConnectBox Arris en Wifipods

robjanssen

Product Tester
Berichten
1.657
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb een ConnectBox Arris met software versie: 9.1.2109.200
Sinds het introduceren van de Smart Wifi heb ik problemen met een haperende Wifi.
Dit had ik in het verleden opgelost door in het modem bij Smart Wifi Kanaal optimalisatie uit te schakelen.
Sindsdien geen problemen meer.
Maar heb ik een paar weken geleden 2 wifipods mogen ontvangen.
En om die te installeren moest Smart Wifi weer worden aangezet.
En je raad het al, sindsdien weer een haperende wifi.

Heeft iemand meer hier last van?
Of weet iemand een oplossing?

Daarnaast vraag ik me af of Smart Wifi perse nodig is voor de Wifi pods, of kan ik dat ook weer uitzetten?
Of werken de pods dan niet meer?

@Webcare Ziggo kunnen jullie iets voor mij betekenen?
Mijn vrouw wordt er niet blij van en ik ook niet.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Berichten
1.487
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Het schijnt soms aan een stopcontact te kunnen liggen. Probeer eens een ander stopcontact voor de pod die mogelijk haperende wifi geeft. Maar maak eerst alles stroomloos (modem 30 seconden en pods eruit), start dan modem weer en als deze volledig is opgestart de pods weer in een stopcontact.

Kijk ook eens welke wifi je gebruikt. Gebruiken alle devices ook 5 GHz, dan zou je bijv. 2.4 GHz helemaal uit kunnen zetten in je modem.
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
R

robjanssen

Product Tester
Berichten
1.657
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
@Dynabite bedankt voor je tips. Ga ik proberen.
Maar je zou er toch vanuit moeten kunnen gaan dat het gewoon goed werkt, zonder dat je bijv. 2.4 Ghz helemaal uit hoeft te zetten?
 

Webcare Ziggo

Webcare Ziggo
Berichten
1.037
Hey Rob! Ik kan me voorstellen dat je vrouw hier absoluut niet vrolijk van wordt. En jij indirect ook niet ;)

Voor de wifi pods is inderdaad Smart Wifi nodig. Zo zal ook je modem volledig meedraaien in het gehele netwerk. Je geeft aan dat je juist dan een instabiele verbinding ervaart. Kun je mij daar iets meer over vertellen? Dit mag eventueel via een privé bericht. Stuur dan direct je klantgegevens mee zodat ik voor je kan checken wat en waar het precies misgaat.

Fijne avond voor nu!
 
Topicstarter
Topicstarter
R

robjanssen

Product Tester
Berichten
1.657
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Het schijnt soms aan een stopcontact te kunnen liggen. Probeer eens een ander stopcontact voor de pod die mogelijk haperende wifi geeft. Maar maak eerst alles stroomloos (modem 30 seconden en pods eruit), start dan modem weer en als deze volledig is opgestart de pods weer in een stopcontact.

Kijk ook eens welke wifi je gebruikt. Gebruiken alle devices ook 5 GHz, dan zou je bijv. 2.4 GHz helemaal uit kunnen zetten in je modem.
Maar stopcontact zou toch niet uit moeten maken? Wifipods zijn toch geen powerline adapters?
Daarnaast heb ik de WifiPods bekabeld aangesloten, dus met een ethernetkabel.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Berichten
1.487
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik las dat op dat andere forum, maar je hebt een punt. Misschien waren de pods van de persoon die het meldde gewoon niet goed geïnstalleerd en was het aansluiten op een ander stopcontact achteraf gezien helemaal niet nodig geweest.
 
Bovenaan