• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wifi probleem?

  • Onderwerp starter ronaldinjooo
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

ronaldinjooo

Misschien dat jullie me kunnen helpen,
Ik heb al tijden problemen met ik denk mijn draadloze internet verbinding.
Download snelheden komen niet boven de 2mb uit terwijl ik als ik bekabeld heb makkelijk de 5 mb haal.
Ik vond dat nooit zo'n probleem, totdat ik problemen kreeg met apps op mijn smart tv. Youtube op mijn tv bijvoorbeeld, video's laden uren of doen het helemaal niet en blijven op bufferen staan. Uitzending gemist werkt ook maar 1 van de 10 keer omdat ook dat op bufferen blijft staan.
Ik heb ook al geprobeerd om het kanaal van mijn router te veranderen, maar op welk kanaal ik ook ga zitten, als ik het handmatig ingevuld heb doet internet helemaal niks. Dus moet ik constant maar op automatische kanaal indeling gaan zitten.
Ik zou niet weten wat ik nog meer zou kunnen doen, misschien dat iemand hier dé oplossing voor me heeft.
 
Bedraad is de snelheid altijd sneller dan via Wifi. Daarbij hangt het af hoe snel de WiFi netwerkkaart is die je in de PC/Laptop/Tablet etc zit.

Zeker een laptop kan bijvoorbeeld als wat ouder zijn waardoor de WiFi netwerkkaart ook ouder is en dan zit je aan de max snelheid die dit aankan.

Dit zou je kunnen oplossen door een nieuwe WiFi netwerkkaart te plaatsen.
Voor een PC kun je eenvoudig een nieuwe PCI WiFi netwerkaart plaatsen wat vaak beter werkt dan een USB versie.
Voor een laptop kun je soms eenvoudig de WiFi kaartje vervangen door een nieuwe. Dit hangt erg af van het merk / type. Bij sommige moet de halve laptop opengemaakt worden en bij anders is het achter een klepje.

De snelste manier is door het plaatsen van een WiFi usb stick die je voor 10 a 20 euro kunt aanschaffen. Je eigen WiFi kaart schakel je dan uit.

Om je goed te kunnen helpen zal je moeten aangeven welke hardware je nu hebt zodat wij kunnen inschatten of dit mogelijk het probleem is.

1. PC / Latop / Tablet etc.
2. Merk en typenummer van 1.
3. Via apparaatbeheer (Pc/Laptop) kun je nagaan welke WiFi netwerkkaart je hebt. Vermeld dit hier zo volledig mogelijk.
4. Welke Windows versie gebruik je.
 
Er is nog een mogelijk oplossing, zoek uit of er een nieuwere driver voor je WiFi kaart is. Dat kan een lastige zoektocht zijn, het probleem is namelijk dat laptop leveranciers heel laks zijn met het leveren van nieuwe drivers. Zodra een laptop uit productie is geloven ze het wel lijkt de tendens te zijn.

Je moet dus proberen na te gaan welk type kaart je hebt, en dan bij de leverancier van de kaart op zoek gaan naar nieuwere drivers.
 
Er is nog een mogelijk oplossing, zoek uit of er een nieuwere driver voor je WiFi kaart is. Dat kan een lastige zoektocht zijn, het probleem is namelijk dat laptop leveranciers heel laks zijn met het leveren van nieuwe drivers. Zodra een laptop uit productie is geloven ze het wel lijkt de tendens te zijn.

Je moet dus proberen na te gaan welk type kaart je hebt, en dan bij de leverancier van de kaart op zoek gaan naar nieuwere drivers.

Inderdaad een goede tip en vergeten erbij te vermelden.
Meestal kun je bij een fabrikant wel je type nummer ingeven en is de keuze meestal 1 of 2 verschillende typen.
Die even vergelijken met Apparaatbeheer en je weet meestal wel welke je hebt.

Er zijn ook wel tools voor om je drivers automatische te updaten maar die doen soms meer kwaad dan goed en zijn alleen handig als je voldoende ervaring hebt met Windows om de boel weer te herstellen als er toch een drivers is geïnstalleerd die niet goed samenwerkt met je hardware.
 
1. PC / Latop / Tablet etc.
2. Merk en typenummer van 1.
3. Via apparaatbeheer (Pc/Laptop) kun je nagaan welke WiFi netwerkkaart je hebt. Vermeld dit hier zo volledig mogelijk.
4. Welke Windows versie gebruik je.
Mijn laptop is net nieuw gekocht nog geen half jaar oud ofzo.
Het is een Acer aspire v3-571G en bij netwerk adapter vind ik ; Qualcomm Atheros AR5BWB222.
Maar het probleem ligt voor mij ook nog niet eens zozeer bij het internet voor me pc, maar vooral bij het gebruik maken van de apps voor mijn smart tv. Want ik heb 'vrede' met download snelheden van 2m omdat ik weet dat draadloos nooit zo snel gaat als bekabeld.

Oh, en ik gebruik windows 8 trouwens.
 
Mijn laptop is net nieuw gekocht nog geen half jaar oud ofzo.
Het is een Acer aspire v3-571G en bij netwerk adapter vind ik ; Qualcomm Atheros AR5BWB222.
Maar het probleem ligt voor mij ook nog niet eens zozeer bij het internet voor me pc, maar vooral bij het gebruik maken van de apps voor mijn smart tv. Want ik heb 'vrede' met download snelheden van 2m omdat ik weet dat draadloos nooit zo snel gaat als bekabeld.

Oh, en ik gebruik windows 8 trouwens.

Een smart-TV is leuk maar zal zeker geen sneller verbinding hebben tov een PC/laptop. De hardware in een TV is ook een stuk beperkter.

Als je dan mogelijk ook via WiFi je TV gebruikt dan zal het nog trager zijn en zou je als test tijdelijk een kabel kunnen proberen om te zien of het dan sneller werkt.

Dat je maar 2 Mb haalt is ook niet erg zolang de Apps maar goed werken op de tv.

Dus met een Laptop kun je de WiFi snelheid betrouwbaarder meten en niet met een TV.
 
Dank je voor de site waar de drivers op staan :).
En over dat smart tv gedeelte, ik snap uiteraard dat dat geen goede graadmeter is, maar tot voor kort werkte dat perfect. Daarom werd het ook een probleem voor me omdat ik niet eens meer op een normale manier uitzendig gemist kon bekijken en apps als Youtube niet meer kon gebruiken.
 
Dank je voor de site waar de drivers op staan :).
En over dat smart tv gedeelte, ik snap uiteraard dat dat geen goede graadmeter is, maar tot voor kort werkte dat perfect. Daarom werd het ook een probleem voor me omdat ik niet eens meer op een normale manier uitzendig gemist kon bekijken en apps als Youtube niet meer kon gebruiken.

Het zou kunnen dat er een WiFi netwerk in je buurt is bijgekomen dat de boel verstoord. Ook babyfoon of DECT telefoon zijn bekende verstoorders voor het Wifi signaal op 2,4 Ghz.

Je zou ook kunnen kijken of er mogelijk een firmware update is voor je TV. Mogelijk dat dit nog iets oplost. Of de TV heeft bv zelf een update gedaan en dat dit nog ineens problemen geeft. Het smart deel kun je soms ook nog bijwerken. Maar dit is merk en type afhankelijk.
In Google kun je proberen te zoeken op typenr TV + WiFi problems. Mogelijk dat daar nog iets voorkomt wat herkenbaar is.

Of je TV een keer qua WiFi resetten als dat kan en opnieuw instellen.
Soms lost dat vage problemen op.

Maar WiFi blijft een lastig verhaal als je storingen hebt. Het is een kwestie van dingen uitsluiten en proberen om mogelijk een oplossing te vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan