• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wifi kanaal

  • Onderwerp starter Onderwerp starter keijzer
  • Startdatum Startdatum
K

keijzer

Ik heb vandaag mijn internet verhoogd van 60 mb/s naar 100 mb/s
Hij draait bekabelt 100.65 mb/s

Wat is nou het beste wifi kanaal, ik heb hem op automatisch staan maar dat is niet al te best, hoe kan ik erachter komen wat het beste kanaal is voor de wifi.

Bedankt alvast.
 
er is software om te bekijken welke kanalen vrij zijn en welke gebruikt worden.
bijv. NetStumbler (windows), iStumbler (OS X).
 
Installeer inSSIDer.

Selecteer de WiFi-adapter en "kijk" hoe druk het is in de omgeving. Dan selecteer je een kanaal waar je minste netwerken opzitten. 5GHz-netwerk voor een test even uitgezet.

Bekijk bijlage 13188

De buren zitten allebei op kanaal 1, dus heb ik kanaal 11 gekozen.
1, 6 en 11 zijn de enige kanalen zonder overlap.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Krijg inSSIDer niet geinstalleerd helaas.
 
Miss een stomme vraag,
Hoeveel snelheid van de ipad aan ? op wifi natuurlijk dan ?
 
Of hoeveel kan de Horizon aan met wifi ?
Ben vandaag overgegaan van 60 mb naar 100 mb

Bekabeld haal ik ruim 100 mb maar op wifi niet eens de helft.
 
keijzer zei:
Krijg inSSIDer niet geinstalleerd helaas.

Heb je inSSIDer proberen te installeren op je iPad dan?

keijzer zei:
Hoeveel snelheid van de ipad aan ?

40Mb/s op 5GHz moet zeker wel lukken, mits je natuurlijk een iPad 3 of 4 hebt.
De één haalt 40, de ander weer 80Mb/s.

op wifi natuurlijk dan ?

Logisch, ik zie nergens een UTP-aansluiting op een iPad ;)
 
Haha ik weet er niet alles van ...........
Nee inSSIDer op de PC maar krijg foutmelding 2203

Ipad 2 is het
Wist niet dat er een max aan snelheid op zat -:)
En op een iphone 5 is dat niet anders neem ik aan.
 
Terug
Bovenaan