[email protected]
Forum Gebruiker
- Berichten
- 2
Beste mensen,
Als leek vraag ik jullie hulp bij het volgende:
Ik heb geen stabiele wifiverbinding, hij doet het vaker niet dan wel op mijn ipad, iphone en macbook.
De volgende acties heb ik al ondernomen:
- radiokanaal veranderd, heb alle kanalen geprobeerd (ik woon in een straat met zeer veel wifiverkeer)
- modem gereset
- recentelijk is mijn cisco modem vervangen door een ubee modem, door Ziggo, omdat ook bekabeld mijn internetsnelheid veel te laag was. Dut is nu wel iets beter.
- netwerkinstellingen van ipad helemaal hersteld
- uitzetten netgear extender heeft geen effect
Wat opvalt dat het wifinetwerk voortdurend switcht tussen mijn netgear extender (wn3000rp) en mijn 'echte' wifiverbinding. En dat als ik nu zelf handmatig tussen beide netwerken wissel dat ik dan vaak bij aanroepen van adres in de browser de eerste keer wel internet heb. Daarna loopt ie echter weer vast.
Verder heb ik soms geen verbinding met de email server, terwijl het internet het wel doet?
Hebben jullie nog een mogelijke oplossing? Uiteraard ook Ziggo gebeld, maar die zeggen dat wifi netwerk niet hun verantwoordelijkheid is.
Ligt het misschien aan de instellingen van mijn apple producten?
Wie kan mij helpen?
Dank!!
Als leek vraag ik jullie hulp bij het volgende:
Ik heb geen stabiele wifiverbinding, hij doet het vaker niet dan wel op mijn ipad, iphone en macbook.
De volgende acties heb ik al ondernomen:
- radiokanaal veranderd, heb alle kanalen geprobeerd (ik woon in een straat met zeer veel wifiverkeer)
- modem gereset
- recentelijk is mijn cisco modem vervangen door een ubee modem, door Ziggo, omdat ook bekabeld mijn internetsnelheid veel te laag was. Dut is nu wel iets beter.
- netwerkinstellingen van ipad helemaal hersteld
- uitzetten netgear extender heeft geen effect
Wat opvalt dat het wifinetwerk voortdurend switcht tussen mijn netgear extender (wn3000rp) en mijn 'echte' wifiverbinding. En dat als ik nu zelf handmatig tussen beide netwerken wissel dat ik dan vaak bij aanroepen van adres in de browser de eerste keer wel internet heb. Daarna loopt ie echter weer vast.
Verder heb ik soms geen verbinding met de email server, terwijl het internet het wel doet?
Hebben jullie nog een mogelijke oplossing? Uiteraard ook Ziggo gebeld, maar die zeggen dat wifi netwerk niet hun verantwoordelijkheid is.
Ligt het misschien aan de instellingen van mijn apple producten?
Wie kan mij helpen?
Dank!!
Laatst bewerkt door een moderator: