• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wifi dongel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
6
Onlangs via Ziggo's aanbieding de Humax 5200 pvr aangeschaft. Doet het verder prima alleen is de wifi dongel niet aan de praat te krijgen.
Hij vindt het netwerk prima en herkent ook de juiste beveiliging. Echter wil hij met geen mogelijkheid connecten. Wachtwoord en netwerwerknaam is met aleen cijfers en letters dus geen vreemde karakters.
Type beveiliging aanpassen heeft geen invloed.
Ziggo Service Plus zegt dat het aan de Humax ligt en dat hier wel vaker problemen mee zijn.
Ziggo zelf zegt hier niets van te weten en willen een monteur sturen.
Met kabel werkt het allemaal prima alleen die dongel is niet aan de praat te krijgen. Dongel werkt overigens prima op een PC.
Iemand suggesties? Heb alles al afgezocht en Humax op fabrieksinstellingen teruggezet hielp ook niet. Ziggo Ubee modem heeft WPS uit staan.
HELP!!
PS. Op mijn Humax 5100 heb ik precies hetzelfde probleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onlangs via Ziggo's aanbieding de Humax 5200 pvr aangeschaft. Doet het verder prima alleen is de wifi dongel niet aan de praat te krijgen.
Hij vindt het netwerk prima en herkent ook de juiste beveiliging. Echter wil hij met geen mogelijkheid connecten. Wachtwoord en netwerwerknaam is met aleen cijfers en letters dus geen vreemde karakters.
Type beveiliging aanpassen heeft geen invloed.
Ziggo Service Plus zegt dat het aan de Humax ligt en dat hier wel vaker problemen mee zijn.
Ziggo zelf zegt hier niets van te weten en willen een monteur sturen.
Met kabel werkt het allemaal prima alleen die dongel is niet aan de praat te krijgen. Dongel werkt overigens prima op een PC.
Iemand suggesties? Heb alles al afgezocht en Humax op fabrieksinstellingen teruggezet hielp ook niet. Ziggo Ubee modem heeft WPS uit staan.
HELP!!
PS. Op mijn Humax 5100 heb ik precies hetzelfde probleem.
Met LAN kabel bedraad is altijd beter, met een dongle heb je gauw 1/3 aan snelheid verlies, waardoor streamen niet altijd vlekkeloos verloopt.
Dus denk daar eens goed over na of je niet de mogelijkheid hebt om zo'n dun kabeltje aan te leggen. (Bij Action met stekers 10 mtr. € 3 )

Maar heb je die mogelijkheid niet raad ik je aan een Dongle aan te schaffen die bij het merk van je router hoort, dit geeft minder problemen.
B.v. een Belkin router of een Sitecom met dongle werkt het prettigst met de Humax.
Het Cisco combimodem kan problemen veroorzaken en is niet aan te bevelen.
Belangrijk zijn nog de instellingen van je router op je PC, typ het IP adress van je router in, in de adresbalk (wel http en www weglaten).
Wachtwoorden met tekens en spaties werken niet.
Ook de kanaal instelling van je router kan van belang zijn, dit is van 1 t/m 13. Normaal staat hij op 6 maar 1 of 13 kan per situatie beter signaal doorgeven, dit moet je uittesten. (De kanalen zijn in drie sectes verdeeld)/
Tussenliggend is dus ook te proberen.

Gerard.
 
Bedankt voor de reactie.
Ik snap dat bekabeld beter is maar soms is wifi makkelijker.
Het probleem is dat Ziggo zelf de Humax dongel meelevert met de Humax 5200 en dat die niet werkt. Ik heb 2 routers. Een Linksys en de standaard uBee door Ziggo geleverd. Beide werken niet met deze dongel. Ook niet op andere kanalen.
Als die combi niet goed werkt moet je het niet leveren lijkt mij.
Ik ga eens een andere dongel proberen.

Gr. Patrick
 
Ik heb dezelfde Humax met dongel ook met Ubee modem. Het werkt bij mij dus wel. Het lijkt mij dan ook sterk dat het aan die combinatie ligt.
Voor alle zekerheid. Zodra je het wachtwoord wilt intikken stond dat bij mij standaard op hoofdletters. Ik ga er van uit dat je daar ook rekening mee hebt gehouden?
 
Opgelost: Hoofdletters

Wat ongelofelijk stom. Dit stomme apparaat is het eerste wat ik zie dat standaard op HOOFDLETTERS staat. Even op de groene knop drukken, wachtwoord opnieuw invoeren en het probleem was op gelost.
Bedankt voor de geweldige tip.
:pompom:
 
Ik zag die hoofdletters dus wel, maar desondanks maakt ie bij mij ook geen verbinding ! En ja, mijn wachwoord is goed ingevuld ;-)
Overigens ben ik sowieso erg ontevreden over WIFI via de Ubee en Netgear . Ik heb hier al tig keer contact over gehad met de helpdesk, hun aangeraden dongle aangeschaft, andere kanalen ingesteld ...echt alles geprobeerd maar ondanks mijn 120 Mb verbinding, ben ik blij als ik via WIFI op 50 cm afstand 5 Mb haal !
Ik laat zelf m'n Samsung smartphone liever op 3G staan dan dat ik WIFI van de genoemde combinatie moet gebruiken !!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan