• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wifi beveiliging

Berichten
2.969
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Tot nu toe heb ik wifi altijd op een afstand gehouden, omdat ik een uitstekend bedraad thuisnetwerk heb. Nooit behoefte er aan gehad en op m'n recente nieuwe modem dan ook nadrukkelijk uitgeschakeld.
Echter nu komt onze dochter een weekje logeren en neemt haar laptop mee. Even een netwerkkabeltje dat ik nog heb liggen uitrollen is heel simpel, maar tijdelijk wifi inschakelen kan ook, dan kan ze overal in huis er mee gaan zitten.

Tot nu toe geen ervaring hiermee, maar heeft de door UPC/Ziggo verstrekte modem zonder meer, d.w.z. zonder dat ik er extra dingen er voor moet doen, de nodige beveiliging aan boord? Ik ben in dit opzicht altijd wat huiverig geweest voor wifi, vandaar deze vraag.
 
Als het goed is is het modem bij levering al voorzien van een WPA2-beveiliging. Kwestie van WiFi inschakelen, op de laptop de juiste SSID selecteren en het bijbehorende wachtwoord invoeren (staat op de sticker op het modem). Ziggo heeft ook een stappenplan op de site staan.

En wat Robert zegt, na een week weer uitzetten.

Toevoeging
Als je modem in 'bridge-mode' staat (ik zie dat je een losse router gebruikt) dan gaat het wellicht niet/anders maar daar heb ik geen ervaring mee.
 
Nee, de modem staat niet in bridge-mode. Zolang ik met mijn thuisnetwerk op de separate router blijf, d.w.z. maar één uitgang op de modem gebruik werkt dat probleemloos. Desgewenst kan mijn dochter ook bedraad op een andere uitgang van de modem inprikken, ze beperkt zich dan tot internettoegang en blijft daarmee buiten ons thuisnetwerk.

Ik weet hoe ik met gebruikersnaam en wachtwoord in de modem kom en hoe ik de instellingen kan veranderen, dat is geen probleem. Dat antwoord van bij levering al WPA2-beveiliging daar ging het me om. Bedankt.
 
Terug
Bovenaan