• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

WIFI bereik van Horizon

  • Onderwerp starter Onderwerp starter emmieslim
  • Startdatum Startdatum
E

emmieslim

Ligt het aan mij of is het bereik van de Horizon gewoon slecht? Ik heb een niet al te groot huis, maar zodra ik de woonkamer uit loop. Halveert de snelheid. In de slaapkamer is het minimaal en met de deur dicht heb ik geen bereik. Wat kan ik hieraan doen?
 
Dat is al heel vaak in diverse topics gemeld.
WiFi bereik van de Horizon box is inderdaad niet al te best. :(
 
Mijn ervaring juist met de horizon is dat het wifi signaal beduidend beter is dan bijv de Thomson TWG 870U of de Cisco EPC3925. Zijn er mensen dan die daadwerkelijk hebben getest dat het bereik van de horizon minder ver komt dat de boven genoemde Modems?

@Emmieslim, de makkelijkste oplossing is inderdaad een accespoint maar als dit onmogelijk is om te test kijk ook eens of het verschil maakt of je de horizon bijv eens iets verder van de TV af zet. Misschien kan de TV of een ander apparaat bij je TV de stoor zender zijn.

Eventueel de kanalen waarop het draadloze netwerk uitzend kan je ook aanpassen. Mocht je eventueel nog andere draadloze apparaten hebben zet deze mogelijk eens uit om te zien of deze misschien storen.

Als dit allemaal niet werkt en in de oude situatie zonder horizon werkte het wel goed met bijvoorbeeld bovenstaande modems kan je er ook nog voor kiezen om internet en telefonie los te halen van de horizon en een los modem te plaatsen hiervoor.
 
Ok bedankt voor de reacties. Ik ga het 1 en ander proberen.
 
Miern, hoeveel beter is het wifi bereik van de horizon tov de thomson twg870? Ik heb die ook maar overweeg de horizonbox.. Als ik op 4m van de thomson zit met me laptop of telefoon dan is de snelheid 1/3 van wat het hoort te zijn.. Als ik ze naast het modem zet dan is het ietsje beter.. Haal ik 35 a 40 van de 60..

Ik hoor graag jou ervaring
 
Ik zit met m'n laptop op zo'n 11 meter vanaf de box en heb gewoon de volle snelheid. De box staat vrij en uit de buurt van andere apparaten. Het één en ander is sterk afhankelijk van de opstelling.
 
Het enige wat bij mij in de buurt staat, is een stoffen poef en een kachel, maar de modem staat voor de kachel. Kan toch niet zo blokkerend zijn, een poef
 
Ik heb niet het idee dat het bereik vd Horizonbox minder is. Sterker nog, doordat de box (logisch) in de woonkamer staat en niet zoals toen het modem (Cisco EPC3925) in de meterkast hing, is het signaal beter. Zelfs tot op zolder!

Denk dat je even moet zoeken naar een geschikt (lees: vrij) kanaal.

Als je een laptop hebt die draadloos werkt of een smartphone met wifi installeer dan wifi analyzer o.i.d. en zoek naar een geschikt kanaal. Volgens mij is er voor Windows nog een beter programma maar daar kan ik even niet op komen.

Succes
 
Voor je desktop heet het proggie inSSIDer, verwacht geen wonderen in bereik maar meer in snelheid.
Het bereik van de horizon is zeker wel beter dan de Thomson en Cisco3925 in de meeste gevallen, ligt er natuurlijk ook aan of je meterkast ver weg van de woonkamer en slaapkamers stond. HB staat in veel gevallen veel centraler in de woning dus veel betere allround signaal, tenzij je overal laminaat hebt liggen met die zilveren foliepapier isolatie eronder, dat werkt als een schild, ozonlaag voor radiomagnetische stralingen :)
Nieuwbouw heeft ook hele goeie bescherming tegen signalen alsof ze bewust ervoor kiezen met al die stralingen tegenwoordig van alle apparaten en natuurlijk niet vergeten de 4G masten/netwerk. Aan de ene kant moet je blij zijn met de extra bescherming en in u geval een zuigend bereik, als je gezondheid niet zo erg belangrijk is, hang dan gewoon een Fritzzbox aan je HB box, knal je het signaal gelijk door je straat :p zijn erg sterke wifi versterkers.
 
Terug
Bovenaan