• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wifi 5Ghz

  • Onderwerp starter Onderwerp starter thestarrcompany
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

thestarrcompany

Dag,

Vandaag, na het herstarten van mijn moden, Cisco EPC3928AD, zag ik op mn Macbook Air ineens dat er ook een 5G variant van mijn SSID beschikbaar was en ik kon er succesvol mee verbinden.

Later vanmiddag probeerde ik dat nogmaals, maar dan is of de 5G variant niet zichtbaar tussen de beschikbare netwerken, OF komt er geen verbinding tot stand. In netwerkvoorkeuren zie ik dan onderstaande melding:

Wi-Fi heeft het zelftoegekende IP-adres 169.254.214.150 en kan geen internetverbinding tot stand brengen.

Ook op de iPhone krijg ik wanneer de 5G variant beschikbaar is, hier geen verbinding mee.

De instellingen van het modem staan goed denk ik. Zowel 2.4Ghz als 5Ghz zijn enabled en SSID broadcast staat aan.

Enig idee?

Groet,
Roy
 
Misschien het wifi-kanaal op 5GHz ?
Probeer eens of handmatig selecteren van een ander kanaal effect heeft.
Het zou kunnen dat je router een kanaal selecteert wat niet in je mobiele apparaat zit, afhankelijk van de landinstelling van de netwerk kaart zitten sommige 5Ghz kanalen er wel of niet in. Dat zou wel 'gelijk' moeten zijn als alle apparaten de intstellingen voor Nederland gebruiken, maar je weet maar nooit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan