• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wie weet raad? Degene die ik bel hoort mij niet, ik hoor ze wel.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rinus Aldus
  • Startdatum Startdatum
R

Rinus Aldus

Sinds vrijdagmiddag 3/aug.j.l kan ik niet bellen of gebeld worden, althans de andere kant hoort mij niet. Kieslijn wel gewoon. Lampje tel.1 brandt. Zelf eerst modem (Aris 502B) gereset, geen resultaat. HD zatermorgen gebeld (met Mobiel pepaid 10 minuten kostte 14 Euro)), ook modem vanuit HD gereset, geen resultaat. Zou met 1 uur terugbellen. Hele zaterdag gewacht. Tot op dit moment (zondagmorgen) geen reactie otvangen dus nog steeds geen telefonie mogelijkheden.
Internet en Tv werken wel goed. Ligt niet aan telefoon. 3 verschillende geprobeerd, allemaal hetzelfde
Woon in postcode gebied 7231 (Zutphen/Warnsveld).
Komt iemand dit bekend voor en weet je een misschien een oplossing? bvd
 
@K71, Aan dat stekkertje kan het niet liggen, want het ontvangen geluid werkt wel. Zelfde verbinding. Volgens mij is het duidelijk een fout bij UPC. Ik had dit verschijnsel vorige week ook even. Het past naar mijn mening precies bij de topics:
https://ziggoforum.nl/topics/19641/
en
https://ziggoforum.nl/topics/19328/
Een al vrij lang slepende kwestie dus!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor reactie. Heb vanmorgen HD gebeld. (Na ca 9 minuten contact).Probleem zit ergens in UPC netwerk/centrale. Kon niet zeggen wanneer e.e.a. opgelost is, maar er wordt aan gewerkt. Afwachten dus nog maar even. Vanmorgen correct te woord gestaan;HD medewerker bood excuus aan voor niet terugbellen, maar het schijnt zaterdag j.l. erg druk geweest te zijn.
Verschijnselen die J.de Boer aangeeft (gereutel/ e.d.) had ik in het begin ook maar verdwenen na verloop van tijd.
Zal hier terug melden als probleem al dan niet is opgelost.
 
Ik had het toevallig toen ik naar Australie belde, tot 3x toe hoorde de persoon mij niet, maar ik hem wel. Daarna werd ik teruggebeld met een mobiele naar mijn vaste telefoon, en toen ging het goed! :-\
 
Sinds vrijdag werkt mijn telefoon niet meer goed. Ik hoor de tegenpartij wel maar die hoort mij echter niet. Gemeld bij de helpdesk. "Meneer we sturen een monteur, zondagmiddag".
Sinds zaterdag helemaal geen verbinding meer, ook geen tv of internet.
Zondagmiddag de hele middag thuis gebleven. Om 17.30 uur bericht van UPC op mijn mobiel dat de monteur gecancelled is omdat het probleem "in de straat" lag.
Maandag tegen de middag weer tv en internet. Telefoon nog steeds niet goed.
Weer de helpdesk gemeld. "Meneer, we denken dat het met een ander probleem te maken heeft. Er wordt aan gewerkt".
Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad?
 
Zit nog steeds zonder telefoon sedert vrijdag. Vanmorgen een mailtje gehad dat het een tijdelijke storing betreft en deze is nog niet verholpen. Blijft het probleem bestaan dan moet ik weer de HD bellen.
Ik wacht nog even af, maar ik vind het eigenlijk niet redelijk dat je zo lang moet wachten voor een storing in je telefonieverbinding wordt opgelost. Normaal mag je toch verwachten dat dat binnen 2 keer 24 uur wordt opgelost.
Jammer dat Charly UPC en zijn collega's op vakantie want, want Charly heeft de vorige keer bij een andere telefoniestoring snel voor een oplossing gezorgd.
 
Mijn telefoon werkt weer sind vanmiddag (7/8). Dus dat is toch nog redelijk snel opgelost.
Overigens valt mij de zeer beleefde en klantvriendelijke toonzetting van de HS-medewerk(st)ers van UPC op. Daar kunnen ze bij KPN en Planet nog wel wat van leren. Ook al kan niet altijd stand-te-pe een oplossing worden geboden, hetgeen met de specifieke problematiek van hard- en software waarschijnlijk niet te vermijden valt, ben je toch sneller geneigd even geduld en begrip te hebben.
 
Zelfde probleem gehad, met tussenpozen dus niet continue.
Na veel getelefoneer met de HD en monteur aan huis, modem vervangen etc., zonder resultaat, kwam HD-medewerker nr. 10 met een oplossing. Volgens hem zat er 'kortsluiting'in de draad of stekker van de telefoon. Na vervanging heb ik dit probleem niet meer gehad.
Ik ben overigens ook tevreden over de manier waarop de klantenservice je te woord staat en probeert te helpen. Niet ieder probleem heeft een standaard oplossing.
 
Terug
Bovenaan