• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wie kan mij van mijn rubberbanding afhelpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

ThomasBigfield

Hallo,

Ik heb al een jaar of twee Ziggo Alles-in-1 Plus met 60Mbps.
Mijn computer zit aangesloten op de router middels kabel en ik heb nooit last gehad van lagspikes, maar de afgelopen 3 tot 4 weken heb ik ontiegelijk veel rubberbanding in FPS spellen zoals BF3 en COD..
Meestal blijft mijn ping ook gewoon op 12 staan maar soms laat hij wel zien dat de ping omhoog schiet naar 750 tot 2500. Zo is online gamen onmogelijk geworden. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb al geprobeerd:
- Router reset
- Adapter reset en driver rollback
- Verschillende servers in verschillende landen
- Speedtest geeft ook gewoon mooie ping aan

bvd,

Thomas
 
Thomas, ik heb -exact- dezelfde problemen en alles al geprobeerd.

Dit is onlangs gestart wanneer ze de upgrade hadden aangekondigt van de snelheid van verbindingen

Er zijn geen opties te veranderen in het modem, dus ik weet ook niet of dat uitkomst kan bieden. Ik weet het niet meer.

Ik ga denk Ziggo maar is bellen en even flink van wal steken.
 
Kan vanalles zijn. In mijn geval lag het aan de wifi kaart van de laptop.
 
Mesa57,

zoals ik in mijn eerste post al had aangegeven is mijn pc via een utp kabel aangesloten aan de router van ziggo, dus aan wifi ligt het niet.
Ziggo snelheidschecker geeft telkens 18 ms ping aan, maar ik het gebruik ligt dit eerder rond 60 met uitschieters naar 2000 (elke minuut)..

Natuurmens, heb je de ziggo helpdesk al gebeld en heeft het jou wat opgeleverd?
Slecht trouwens dat ziggo medewerkers zelf niet eens reageren op topics :giveup:
 
Stuur een pm naar een Ziggo Webcare Team medewerker:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22592

Mesa57,

zoals ik in mijn eerste post al had aangegeven is mijn pc via een utp kabel aangesloten aan de router van ziggo, dus aan wifi ligt het niet.
Ziggo snelheidschecker geeft telkens 18 ms ping aan, maar ik het gebruik ligt dit eerder rond 60 met uitschieters naar 2000 (elke minuut)..

Natuurmens, heb je de ziggo helpdesk al gebeld en heeft het jou wat opgeleverd?
Slecht trouwens dat ziggo medewerkers zelf niet eens reageren op topics :giveup:


Heb die Webcare gasten geprobeerd aan te sturen, zeiden dat het "binnen hun netwerk lag." Na 1 traceroutje. Is dus triest.

Specifiek vraagje, waar speel jij vooral op servers, waar staan die?

Ik speel zelf vooral Firefall en daarvoor Spiral Knights en die hebben beiden servers in Ierland staan. Na wat info heb ik door dat het verkeer door De Meern loopt, die vaak genoeg mijn verkeer gewoon dropt. Dat kan dus ook gewoon niet, he? Ligt gewoon in Nederland, dus misschien dat we ziggo daar op kunnen aansturen.
 
In het verleden heeft webcare wel eens een probleem buiten het ziggo netwerk weten op te lossen. Ik weet niet hoe, maar ik neem aan dat ze verantwoordelijken van de netwerk bottleneck op de hoogte hebben gesteld. Met name webcare medewerker Jelle is (of was?) iemand die daar flink achteraan zat.
 
Heb nog wat nieuws. Blijkt dus dat als mijn broers computer uitstaat of niet is ingelogt is op Windows, dat ik geen verbinding problemen heb met het modem of vice versa, geen problemen op zijn computer als de mijne uitstaat.
Ik weet niet wat dit veroorzaakt maar het is iets om te testen

Ik gebruik ook

Win MTR
https://winmtr.net/
https://winmtr.net/download-winmtr/

3D Traceroute
https://www.d3tr.de/
https://www.d3tr.de/download.html

Om de reactie van de hoofdserver waar ik op speel te checken, moet je misschien ook doen met je BF3 en CoD servers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan