• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wie heeft tips voor als de monteur komt installeren?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dsgert
  • Startdatum Startdatum
D

dsgert

Komende maandag komt een monteur bij ons Horizon installeren.

de kabel komt binnen in de meterkast.
daar staat nu het modem en wordt de coax via een drieweg splitter naar ondermeer de woonkamer en slaapkamer doorverbonden.

vanuit de meterkast loopt ook alle bedrading naar 6 computers/netwerkprinter
ook de twee telefoonlijnen gaan van daaruit naar woonkamer en studeerkamer

nu moet dat allemaal in de woonkamer komen.
ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden.

Mijn vraag aan iedereen die al Horizon heeft, waar moet ik opletten als de monteur komt.
wat mag ik allemaal van hem/haar verwachten?
kan ik al een aantal zaken voorbereiden?
Hoe kan ik goed controleren of de installatie van tv/telefoon/internet goed werkt?


ik lees graag jullie tips en aanbevelingen.
ik hoop echt dat we maandag kunnen gaan genieten van Horizon.
zie er naar uit!
 
Re: waar op letten als monteur komt installeren

Ik zou zeggen, na je 1e post op dit forum eens de search functie gebruiken en daarna de horizon sticky topics doorlezen :D
 
De monteur is vandaag geweest.

Hij bekeek de huidige situatie en kwam al snel tot de volgende besluiten:

1. internet/telefoon op een apart modem vanuit de meterkast
2. controle van de huidige kabelaansluitingen, waarvan een paar vernieuwd
3. eigenlijk een versterker beter, maar dat kost je dan 100 euro. maar geen coax naar de tv scheelde een splitter en dat werkte ook

Via UPC de omzetting van alleen horizon, naar horizon en modem geregeld. nu een cisco modem geinstalleerd.
Verder ook hij een foutmelding bij installatie horizon, weer telefoon met UPC en geregeld.

Na twee uur werkt:
a. de telefoons (beide lijnen)
b. internet
c. TV via horizon

De Horizon box werd soms wel traag... programma info viel weg... uit/aan en dat is nu over.

Wat niet goed werkt:
- thuisnetwerk. De computers zagen elkaar eerst niet, dat heeft de monteur opgelost. Maar nu ziet de horizon box maar een computer en omgekeerd zien de andere computers de horizon box niet. Kortom: geen idee hoe ik dit zelf moet oplossen. (helaas monteur te snel weg laten gaan, want hij weet precies wat hij moet doen. Super service!!!)
- ook wij hebben een Philips tv... en groene schermen op hdmi... op de scart lijkt het goed te gaan (monteur geeft aan, scart is echt nu enige oplossing)
- de txt knop geeft geen teletekst, dit is wel via het menu te krijgen (monteur begrijpt er niets van)

Wat valt mee:
- de snelheid van het menu en het gebruikersgemak. Alles via de menuknop is best handig.
- internet snelheid keurig 60 mbps
- niet alles werkt vlekkeloos, maar tot nu toe (4 uur lang al) kunnen we systeem wel gebruiken.

We blijven testen en zullen op de diverse berichten wel zoeken en zo nodig onze wensen opgeven.
 
100 euro voor de versterker?
Ik hoefde maar 50 af te rekenen? Of zijn er verschillende?
 
Nee, monteurs hebben 2 type versterkers, beide 50.-.
Ik denk dat de monteur tevens de "comfort" (voorrijkosten) erbij heeft geteld als hij de versterker zou moeten plaatsen.
 
bafplus zei:
Ik denk dat de monteur tevens de "comfort" (voorrijkosten) erbij heeft geteld als hij de versterker zou moeten plaatsen.

Ik denk dat deze monteur zelf 50€ wilde bijverdienen.
 
Slightly offtopic: bij mij wil de box nu niet meer verbinding maken met internet (offline) terwijl TV en mijn normale modem het wel doen. Na 45 min in de wacht bij de helpdesk sturen ze een monteur die zowaar morgen al kan komen! Blijkbaar een extra blik monteurs opengetrokken (regio A'dam).
 
bafplus zei:
Nee, monteurs hebben 2 type versterkers, beide 50.-.
Ik denk dat de monteur tevens de "comfort" (voorrijkosten) erbij heeft geteld als hij de versterker zou moeten plaatsen.

Klopt.
De 50 is voor de versterker, maar als deze ook nog (buiten de normale aansluiting voor het eerste toestel) moet worden aangesloten, dan kan dat in bepaalde gevallen onder comfort vallen . Tenzij je de versterker zelf aansluit.
 
Terug
Bovenaan