• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wie heeft er verstand van scriptjes en html hulp gezocht.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ron65
  • Startdatum Startdatum
R

ron65

Hee hallo,


Ik ben al een tijdje bezig met een scriptje wat ik heb geplaats op mijn buroblad van mijn windows pc.
De bedoeling van dit scriptje is dat wanneer ik dit aanklik op het buroblad het automatisch mijn browser mozilla opstart,
daarna automatisch naar de startpagina van de bijvoorbeeld een hotspot gaat,
en dan automatisch mijn login en wachtwoord invoert zodat ik wordt aangemeld op de hotspot en weer internet heb.

De reden dat ik bezig ben met dit scriptje is dat sommige gebruikers waaronder ik zelf het nog al eens irritant vinden om om de zoveel xxtijd opnieuw handmatig te moeten inloggen op de onze hotspot hier.

Nu zal je zeggen je kan het wachtwoord toch door de browser laten onthouden.??
Dat klopt maar soms is het handig om een scriptje te hebben wat dit vanzelf automatisch doet.

De vele redenen kan je denk ik zelf ook wel verzinnen,
een goed vb hiervan is dat je bv dit scriptje in taakplanner kan zetten zodat deze om de xx aantal tijd van zelf wordt aangeroepen.

Op deze manier blijf je ook wanneer je niet achter de pc zit altijd verbinding houden met de bijvoorbeeld een hotspot service.
Dit is vooral voor snachts of bij afwezigheid zeer handig als de LEASE weer eens opnieuw wordt gestart en je daardoor wordt afgemeld op de hotspot!!

Nu heb ik alleen een beetje hulp nodig met dit scriptje en ik hoop dat iemand het voor mij kan verbeteren.
Het scriptje werkt wel maar blijft steeds om een "Bevestiging" vragen voor dat je automatisch wordt ingelogt
op deze manier moet je nog altijd eerst op OK klikken en als je er niet bent wordt dit moeilijk natuurlijk
het is juist de bedoeling dat ook dit laatste stukje vanzelf gaat.
(zie ook bijgevoegde plaatje in jpg afbeelding voor het probleem) .
https://quakertd.tripod.com/wandy1.jpg

Het werkt dus wel maar op deze manier is het scriptje nog steeds niet echt bruikbaar natuurlijk.
kan iemand mij verder helpen die verstand heeft van html en het scriptje verbeteren
als dit scriptje zou werken maak je er heel veel gebruikers hier gelukkig mee :)

Het is dus de bedoeling dat er niet meer om een "bevestiging" wordt gevraagd voordat je automatisch wordt ingelogd.
Je kan dit stukje html eenvoudig uitesten door bij de stukjes
https://loginnaam:[email protected] de loginaam,wachtwoord,ipadres aan te passen voor bijvoorbeeld je router


Mijn dank alvast voor het lezen en ik hoop op een reactie namens mijzelf en de anderen hier.
Hieronder het scriptje welke u zelf kan zetten in een textbestandje en het daarna op buroblad kan hernoemen in een *htm bestandje.
DIT scriptje werkt helaas NIET in de browser Internet Explorer wel in de browser MOZILLA FIREFOX

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>AUTOMATISCH LOGIN OP een Wandy HotSpot service </TITLE>
</HEAD>


<!-- BEGIN HIER MET HET SCRIPT -->
<script>
<!--
function autoChange()
{
var timeID = setTimeout("location.href= 'https://loginnaam:[email protected]/'", 1000)
}
//-->
</script>
<BODY onLoad="autoChange()">
<!-- EINDE VAN HET SCRIPT -->


<!-- BEGIN HIER MET JE EIGEN VERHAALTJE UITLEG WAT DIT IS -->
Welkom op mijn automatisch doorlink pagina,...



De bedoeling is dat deze pagina je verhuist naar<B> https://gast:[email protected]/ </B>



Waarna je automatisch wordt inglogt zonder het wachtwoord handmatig te hebben ingetikt op de login pagina.

Jouw webbrowser zal daar automatisch naar toe gaan.
<B>
WAARSCHUWING dit script werkt NIET in de browser Internet Explorer maar WEL in de browser MOZILLA FIREFOX
</B>
<!-- EINDE van JE EIGEN VERHAALTJE UITLEG WAT DIT IS -->

<B>

Mocht de browser dit niet doen, klik dan <A HREF="https://loginnaam:[email protected]/">hier</A> om er alsnog te komen.
</BODY>
</HTML>
 
met de browser Safari 4.03(531.9.1) lukt het nu wel.
 
Terug
Bovenaan