• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wie heeft er ook last van uitvallende internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevefilmfreak54

Forum Gebruiker
Berichten
115
Sinds een paar dagen dacht ik lekker te gaan internetten, krantje lezen enzo, tijdens het lezen valt ineens de krant weg, kijk ik rechts beneden zie ik "beperkt" verbindingen.
Moet talloze keren, probleem oplossen, via Ziggo de modem "reloaden", laptop opnieuw starten.........keer op keer en toch blijf internet weg.
En dan ineens komt hij terug, wat vervelend is, is niet alleen internet wegvalt maar ook mijn telefoon, je zal maar een zieke familielid hebben die op sterven ligt!!!!
Zijn er anderen deze fenomeen meemaken? Ik woon in Capelle a/d Ijssel postcode 2908.
 
Sinds een paar dagen dacht ik lekker te gaan internetten, krantje lezen enzo, tijdens het lezen valt ineens de krant weg, kijk ik rechts beneden zie ik "beperkt" verbindingen.
Moet talloze keren, probleem oplossen, via Ziggo de modem "reloaden", laptop opnieuw starten.........keer op keer en toch blijf internet weg.
Het lijkt er op dat je modem aan het overlijden is of zijn verbinding kwijt raakt. Wat zei Ziggo toen je ze hier over belde? Ik neem aan dat ze je modem hebben uitgelezen?

En dan ineens komt hij terug, wat vervelend is, is niet alleen internet wegvalt maar ook mijn telefoon, je zal maar een zieke familielid hebben die op sterven ligt!!!!
Het standaard drama verhaal op het moment dat de telefonie niet werkt. Als er een familielid op sterven ligt, zal je familie je ongetwijfeld op je mobiel bellen... En als je die niet hebt, koop je voor 20 euro een pre-paid toestel incl. kaart. Dat zal het wel waard zijn als er een belangrijk iemand op sterven ligt.
 
Sinds een paar dagen dacht ik lekker te gaan internetten, krantje lezen enzo, tijdens het lezen valt ineens de krant weg, kijk ik rechts beneden zie ik "beperkt" verbindingen.
Moet talloze keren, probleem oplossen, via Ziggo de modem "reloaden", laptop opnieuw starten.........keer op keer en toch blijf internet weg.
En dan ineens komt hij terug, wat vervelend is, is niet alleen internet wegvalt maar ook mijn telefoon, je zal maar een zieke familielid hebben die op sterven ligt!!!!
Zijn er anderen deze fenomeen meemaken? Ik woon in Capelle a/d Ijssel postcode 2908.

Als je telefoon ook wegvalt op hetzelfde moment, is er vermoedelijk iets met je modem, of met je kabelsignaal niet in orde. (kijk eens of TV ook wegvalt op dat moment). Het zou ook je netvoeding van het modem kunnen zijn. Die gaan na een aantal jaren gebruik soms stuk. Dat begint dan met het steeds vaker opnieuw opstarten van het modem. Een andere netvoeding lost het probleem dan op. Ziggo stuurt die op als je dit probleem mocht hebben.

Je kunt beter de helpdesk even bellen om je signaal te laten bekijken, dat kunnen ze op afstand doen. Als dat in orde is en je TV ook geen problemen geeft op het moment dat internet/telefoon uitvalt zou het aan je modem moeten liggen en dan kan het dus de stekkervoeding zijn. Als je snel bent en je door hebt wanneer je internet uitvalt en je direct kijkt of je modem opnieuw start (alle lampjes aan etc) weet je dit vrij zeker. Ook in het menu van het modem kun je meestal zien hoe lang geleden hij opgestart is (als je een modemtype hebt waar je in het menu kunt komen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan