• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wie heeft er ervaring met CHELLOO60

Berichten
251
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
wie heeft er CHELLOO60 en hoe werkt deze .
is deze goed?
graag wat reacties ;)
 
Normaal gesproken zou ik zeggen dat je hiermee de volle snelheid gaat halen.
Maar op dit moment zijn ze bezig met wat uitbreidingen waardoor de snelheid niet al te best is.
Helaas wordt daar geen melding van gedaan op de website.
Als het goed is is alles binnenkort weer als van ouds. Tot die tijd kan de snelheid matig zijn.
 
oke nou nog 1 vraag ik las dat je 20 connecties kreeg .https://chelloo.nl/usenet.html
dus dan kan ik bij grabit bij maximum allowed connection :op 20 zetten ? of vergis ik mij .
en wat is de beste instellingen voor grabit met CHELLOO60.
zou iemand mij dat kunnen vertellen
alvast bedankt
 
Je kunt er maximaal 20 gebruiken maar dat is niet verplicht. Sterker nog je kan beter tussen de 10 en 18 proberen. Afhankelijk van de snelheid van je PC.
Voor instellingen grabit zie: https://www.binaries4all.nl/grabit/
 
wappie zei:
Het loopt PERFECT. 24/7 haal ik 56 a 57 mbit/s

Dat is niet perfect ;) hij hoort gewoon 60mbit te halen. Maar omdat jullie zo een hoge download snelheid hebben zijn jullie sneller tevreden dan iemand met een lager abbonement ;)
 
inzane19 zei:
Dat is niet perfect ;) hij hoort gewoon 60mbit te halen. Maar omdat jullie zo een hoge download snelheid hebben zijn jullie sneller tevreden dan iemand met een lager abbonement ;)

met de speedtesten haar ik die snelheden van 60/6 gemakkelijk. alleen op usenet haal ik max 57mbit/s.
 
Er is altijd overhead, en bij hogere snelheden is die groter dan bij lagere snelheden, je kan er ongeveer 5% vanaf halen om de praktische snelheid te berekenen.
En 5% van 60Mbit is 3Mbit, komt dus inderdaad rond de 57Mb uit. Stel je hebt 25Mbit, dan hoor je 23.75Mb te halen. Dit zijn geen harde cijfers, maar komt het dichtst in de buurt van de werkelijkheid.

Dit heeft er puur mee te maken hoe de data over het netwerk verstuurd wordt, er gaan altijd wel pakketjes onderweg verloren, die zullen opnieuw verstuurd moeten worden, wat betekent dat er nieuwere pakketjes moeten wachten; snelheidsverlies dus.
 
Natuurlijk is 57 Mbit een prima snelheid waar je niet over moet klagen.
Maar wel grappig, nog niet zo lang geleden was je blij met een 3 Mbit/s verbinding. Nu is die 3 Mbit/s bijna verwaarloosbaar op een 60 Mbit/s.
 
Terug
Bovenaan