Whellup!!! router troubles

R

ravert

Hallo, ik heb een probleem: :(

Ik krijg mijn sweex router en breedband router met geen mogelijkheid aan de praat. Ik heb 1 maal het inlogscherm gezien van de router, maa daarna heb ik niks meer kunnen doen. helluppp!!!

mijn configuratie is:

Router: Sweex,
type LB10001036.... print server en broadbandrouter.
Modem: motorola,
model surfboard
PC1: Windows XP pro (Ned), straight-kabel, Het locaal IP is: 192.168.2.101, netwerkkaart: 3com, moek in pc kijken als dat nodig is
PC2: XP pro (Ned), straight-kabel, Het locaal IP is: uuhhhh als ik eerst de 1ste aan de praat krijg met de router ertussen ben ik al blij, netwerkkaart: zit op moederbord P4P800 deluxe,
[De locale ip's worden uitgedeeld door: automatisch.

Ik krijg wel IP van chello. 62.195.xxx.xxx

Dit wil ik er nog bij vertellen:
Heb wel eenmaal het inlogscherm gezien van de router. daarna was heel chello weg en heb ik gebeld met de helpdesk deze heeft het probleem opgelost en nu heb ik het overnieuw geprobeerd en lukt me niks. router terug op fabrieks instellingen lukte ook niet

Wie kan me stap voor stap uitleggen hoe ik dit alles vanaf scratch moet oplossen



Alvast Bedankt, ravert.

design homepage ravert
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.200
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Om vanaf scratch te kunnen instellen zul je eerst kontakt met je router moeten hebben.

Probeer daarom eerst het volgende:
Zet alles uit (kabelmodem, router en PC's) en even wachten. Start nu je kabelmodem weer op, na ± 30 sec start je de router op en na ± 30 sec start je de computer op waarmee je eerst verbinding had met Chello. Probeer nu in het configuratie menu van je router te komen.
Als deze methode werkt en je hebt weer internet, prima.

Zo niet:
Haal de kabel tussen de router en kabelmodem weg.
Start je de router op en na ± 30 sec start je de computer op waarmee je eerst verbinding had met Chello. Probeer nu in het configuratie menu van je router te komen.
Lukt dit, stel dan de router goed in en vergeet vooral niet het juiste macadres van de netwerkkaart te clonen.
Sluit de kabel tussen kabelmodem en router weer aan, zet weer alles uit en start weer in de eerder genoemde volgorde op.

Meld hier of je wel of geen succes had.
 
Topicstarter
Topicstarter
R

ravert

Jajaja wat een eikels bij chello. Ik had dus al een keer eerder contact gehad met de router en na internet opnieuw te laten herstellen door chello kon ik er ineens niets meer mee.

Gister avond heb ik weer alles zover in de soep laten lopen dat chello helpdesk nodig was. Hier jreeg ik een hele aardige keler dit keer. Die had veel moeite om vanalles in te stellen en zei dat het nu geen probleem meer was mijn router te installen. Oftewel die andere motherfucker heeft iets met de modem en connectie gedaan dat het zoiezo niet ging!!!!

internet op beide pc's werkt nu en de rest zal ook wel lukken. Thx for the reply....

Ravert
 
Bovenaan