• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Whatsapp valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

krishh

Goedemiddag,

Sinds kort heb ik thuis een nieuwe modem router gekregen van Ziggo, namelijk een Ubee router. Sinds de nieuwe router thuis in de woonkamer staat levert het alleen maar conflicten op met Whatsapp, waardoor ik de applicatie steeds opnieuw moet opstarten om berichten te kunnen ontvangen en verzenden.

Daarnaast heb ik een 2e router waarvan de DHCP is uitgeschakeld, er loopt van de Ubee modem een kabel naar poort 1 op de Sitecom router, deze gebruik ik als AP. Maar ook als ik hier in op inlog is het precies hetzelfde probleem. Heb al de een en andere meegekregen met het uitschakelen van TCP? Maar als ik in de router ga kan ik dit niet terug vinden.

Had gehoopt wanneer ik zou inloggen op de Sitecom dat ik wel gewoon "normaal" kan appen, maar dat lukt waarschijnlijk niet omdat ik hem als AP gebruik.

Heeft iemand tips of enige ideeën ?

Alvast bedankt!
 
Nee krijg geen foutmelding, alleen ik krijg de berichten pas binnen wanneer ik Whatsapp opnieuw opstart, en ook zie ik ¨Laatst gezien¨ bij mijn contacten niet wanneer de berichten niet aankomen. Wanneer ik het opnieuw opstart worden ze wel verzonden, en zie ik ¨Laatst gezien¨ weer.
 
Het is bekend dat de Ziggo modems vrij snel de openstaande connectie van Whatsapp afbreken. Daar is niets aan te doen behalve de router van Ziggo laten uitschakelen en er een eigen router achter te plaatsen. In dat geval raak je ook wifispots van Ziggo kwijt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan