• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Werkzaamheden...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

patmas

Was van plan om dit in een mailtje aan Ziggo te sturen maar email is blijkbaar afgedaan en heeft plaats gemaakt voor twitter en facebook :roll:

Ik kreeg zonet alweer een mailtje over werkzaamheden in mijn wijk. Dit jaar heb ik er elke maand een gehad en in juni zelfs twee. Is dat in alle Ziggo regio's zo of heb ik gewoon pech? Nu heb ik op zich geen bezwaar tegen werkzaamheden, volgens het mailtje zijn deze nodig voor het 'garanderen van een hoge kwaliteit televisie, telefonie en internet'. Ziggo denkt waarschijnlijk erg klantvriendelijk bezig te zijn met het inlichten van klanten hierover, maar helaas zijn de mailtjes enorm nietszeggend. Het is elke maand exact hetzelfde mailtje met als strekking: er kunnen storingen optreden in zowel televisie, telefonie als internetsignaal, maar misschien ook niet. En als er na het onderhoud iets niet werkt probeer dan je modem te resetten (zucht).

Als klant heb ik hier helemaal niets aan. Het enige resultaat is dat ik onzeker ben over mijn internetsignaal, tv opnames, bereikbaarheid etc. De maatregelen die ik moet treffen om te zorgen dat mijn apparatuur (tv opnames, internet connecties etc.) blijft werken zijn vervelend en, naar achteraf bijna altijd blijkt, onnodig. Want ondanks de werkzaamheden heb ik maar 1x m'n modem hoeven resetten en heb ik er eigenlijk verder nooit echt hinder van ondervonden.

Dus Ziggo, kunnen deze mailtjes niet iets duidelijker? Laat bijvoorbeeld weten waarom de frequentie van de werkzaamheden zo hoog is, welke werkzaamheden er worden uitgevoerd en hoe groot de kans is dat er daadwerkelijk langdurig of veelvuldig onderbreking van het signaal is. Stuur bijvoorbeeld 1x per 3 of 6 maanden een mailtje met een overzicht en wat achtergrond informatie van de werkzaamheden als er (bijvoorbeeld) in een bepaalde wijk nieuwe apparatuur wordt uitgerold en er daarom een periode van veel onderhoud aan komt. Of is het zo dat deze werkzaamheden allemaal ad-hoc ingepland worden? Als het hooguit een korte onderbreking is, midden in de nacht, laat het mailtje dan wat mij betreft gewoon achterwege. Want met deze nietszeggende mailtjes bereiken jullie in ieder geval bij mij, het tegenovergestelde effect dan waar het denk ik voor bedoeld is.
 
slechte service ziggo

sinds werkzaamheden die uitgevoerd zijn werken de 1 jaar oude sitecom homeplugs niet meer. Ziggo is niet bereid hierbij te ondersteunen, maar ze hebben wel het probleem veroorzaakt. Ze zijn ook niet bereid uit te leggen wat de werkzaamheden inhouden en of er een oorzakelijk verband is tussen beide.

Als klant wordt je dus met een kluitje in het riet gestuurd. Tijd om om te zien naar een andere provider of is hier een simpele oplossing voor
 
Wat is her verband tussen Ziggo en invloed op homeplugs? Ze hebben toch geen 500 volt op het net gezet.... Dat is aan de energieleverancier om daar fouten in te maken. Hier hebben we de allergoedkoopste homeplugs van TP-Link en die werken perfect. Nog wel tenminste....:wink:

Heb je ze opnieuw gepaird? Kun je 2 computers met elkaar laten communiceren en bestanden delen? Zo elimineer je de invloed van internet/ziggo.
Homeplugs zijn niets meer dan ethernetkabels via de stroomleidingen. Die kun je voor allerlei apparaten gebruiken. Hoeft niet per se met Ziggo te maken te hebben. En zowel voor als na de routers werken ze.
 
sinds werkzaamheden die uitgevoerd zijn werken de 1 jaar oude sitecom homeplugs niet meer. Ziggo is niet bereid hierbij te ondersteunen, maar ze hebben wel het probleem veroorzaakt. Ze zijn ook niet bereid uit te leggen wat de werkzaamheden inhouden en of er een oorzakelijk verband is tussen beide.

Als klant wordt je dus met een kluitje in het riet gestuurd. Tijd om om te zien naar een andere provider of is hier een simpele oplossing voor

Voor zover ik weet verkoopt Ziggo de homeplugs niet zelf (dus hoeven ze ook geen ondersteuning te geven). En zoals mijn voorganger al opmerkt, ligt het niet voor de hand dat het signaal/modem/router van Ziggo de oorzaak is. Dus ik stel voor dat je je vraag op het homeplug forum stelt :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan