• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Werkzaamheden???

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4v3r1ck

Forum Gebruiker
Berichten
393
Hallo mede forum-leden,

Ondertussen in Leek....

Ik ontving een keurige e-mail van Ziggo! :thumb up:

Waarom wordt er nooit uitgelegd door Ziggo wat ze nou precies gaan doen?
Kleine moeite, GROOT plezier!, toch?

Ziggo werkt voortdurend aan het verbeteren van zijn (=HAAR!) diensten. Zo ook bij u in de buurt. Daarmee garanderen we u een hoge kwaliteit televisie, telefonie en internet.

In de nacht van maandag 6 op dinsdag 7 mei 2013 vinden ertussen 1.00 en 6.00 uur werkzaamheden in uw buurt plaats. Omdat de werkzaamheden buitenshuis plaatsvinden, hoeft u hiervoor niets te doen. Houdt u er wel rekening mee dat er tijdens deze werkzaamheden onderbrekingen kunnen optreden in uw televisie-, radio-, telefonie- en internetsignaal. Uiteraard doen wij er alles aan om de overlast zo veel mogelijk te beperken

Of krijg ik dan toch eindelijk mijn o-zo-verdiende-trouwe-klant super snel UP=DOWNLOAD? :applause:

OF....... Gaat Ziggo stiekem aan mijn UBEE-320B modem klooien???? :no:

NUFF SAID!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De citaat is gewoon het standaard werkzaamheden mail die je een paar keer per jaar ontvangt.
Meestal zijn het vooruit lopende werkzaamheden, die misschien je upload in de toekomst gaat verhogen. :wink:
Uitleg geven wat ze echt gaan doen, is nog nooit gebeurt en verwacht dat ook niet.
 
Er zijn een aantal redenen te verzinnen, waarom je juist niet wil communiceren wat je precies gaat doen:
- Omdat het geen hond iets interesseert. Slechts een handvol mensen is überhaupt geïnteresseerd in wat er nu daadwerkelijk gebeurd. De rest vind het genoeg dat het kan zijn dat ze even geen internet / TV hebben.
- Om de helpdesk te ontlasten. Uit ervaring weet ik dat verreweg de meeste gebruikers helemaal geen kaas heeft gegeten van iets wat maar lijkt op een technisch woord. Een mail met uitleg gaat hen dan al heel snel boven de pet. Een aantal kan daar niet mee omgaan en gaat de helpdesk stalken om informatie, of omdat ze het niet snappen en het wel willen snappen of omdat ze hel en verdoemenis vrezen. Voor hen is alles wat ze moeten weten, dat het even niet beschikbaar is en dat ze zelf niet hoeven (en ook vooral moeten)doen.
- Omdat de persoon die deze mailings de deur uit doet, ook niet van de hoed en de rand weet. Die heeft alleen een lijst met postcodes en data van werkzaamheden en moet zorgen dat de gebruikers te horen krijgen wanneer de werkzaamheden zijn. Als er ook nog eens precies bij moet komen wat er gedaan wordt, dan moet deze persoon daar informatie over gaan inwinnen. Dat kost tijd en dus geld. Daarnaast is de persoon die de mailing doet vaak niet technisch en de techneut die om raad gevraagd wordt vaak communicatief niet zo sterk, waardoor de kans op nonsens in mails zeer groot is.
- Niet altijd weet men van tevoren wat er gedaan gaat worden. Standaard onderhoud kan betekenen dat iemand in een bepaald gebied alle wijkkastjes open maakt en gewoon controleert of alles nog werkt. Indien niet, dan moet soms iets meteen vervangen worden en soms kun je iets inplannen.
- Het kan zijn dat Ziggo in dit onderhoud het netwerk klaar maakt voor toekomstige diensten. Zo zou men misschien binnenkort 500 megabit Internet willen gaan aanbieden of meer overstappen op IPTV voor slechter bekeken zenders, om zo bandbreedte te sparen. En wellicht wil Ziggo hier nog niets over communiceren.

Het enige wat ik zeker weet is dat ze niet gaan klooien aan jouw modem. Ze gaan hoogstens klooien aan hun modem. Het modem is namelijk net zo min van jou, dan bijvoorbeeld jouw paspoort. En ben maar blij dat Zigo het wel toestaat dat JIJ bepaalde aanpassingen maakt aan hun modem. De Nederlandse staat doet heel wat moeilijker als je iets aan je paspoort wijzigt.
 
Het enige wat ik zeker weet is dat ze niet gaan klooien aan jouw modem. Ze gaan hoogstens klooien aan hun modem. Het modem is namelijk net zo min van jou, dan bijvoorbeeld jouw paspoort. En ben maar blij dat Zigo het wel toestaat dat JIJ bepaalde aanpassingen maakt aan hun modem. De Nederlandse staat doet heel wat moeilijker als je iets aan je paspoort wijzigt.

:thumb up: :thumb up: :thumb up:

NUFF SAID!!! :schater:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan