• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Werkzaamheden in heel Nederland UPC september - december

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Goldduke
  • Startdatum Startdatum
G

Goldduke

Gisteren de hele dag geen verbinding mogelijk, mijn modem was een grote disco!

Wederom gebeld met HD daar kreeg ik te horen dat de 'groep' waar ik op zit 'de schop op gaat' !!!!!

"Mevrouw u zit op groep AD26 en die gaat op de schop ;D "

"Vanaf september tot december zijn er werkzaamheden ingepland om alle oude groepen te vervangen/vernieuwen"
"Sommige collega's van mij uit Nijmegen hebben er ook heel veel hinder van, en die zitten ook op oude groepen, die moeten ook wachten tot het najaar, dat zal het verholpen worden" aldus de mondige HD medewerker.

:-\

Waarom wordt dit niet aan alle klanten gecommuniceerd die op de zg oude groepen zitten?
Ik was eerst teleurgesteld, toen boos en nu pisnijdig.
"Oh ja mevrouw, de warmte speelt ook een rol, dan vallen wel meer oude kasten uit"

Weet iemand hier meer over de geplande werkzaamheden?
 
Dan is dat enkel het ED 2.0 platform.Ons tel-modem was gister ook een dico-blak en het 16 mb-modem van buren (ook ED 2.0) constand offline en herstarten terwijl het fiber modem gewoon online bleef das ED 3.0.
Ik denk dat dit in veel gebieden in NL gaat gebeuren want er ligt zeker in grotere plaatsen en gebieden die (nog) geen nieuwbouw hebben.Bij nieuwbouw wijken wordt alles opnieuw aangelegd en zal ook conform deze tijd zijn,de rest zijn allemaal oude opgepimpte netwerken en jah willen ze al die bandbreedte goed kunnen aanbieden zullen ze gewoon wel moeten.
 
Oh het heet ED? Zal wel aan het Nijmeegse accent gelegen hebben van de UPC medewerker ;)

Ik heb ondertussen wederom contact gehad met de HD en mijn abonnement wordt stop gezet zonder afkoopsom (mei 2010 loopt mijn abo af) en mijn laatste 2 onbetaalde facturen worden uit het systeem gehaald.
"mevrouw, wij kunnen niet leveren dus de fout ligt bij ons"
Klaar was ik.
Ik = :)

Het modem ga ik ritueel verbranden of gooi ik in het Spaarne!
Nu op zoek naar een nieuwe ISP, weet iemand een goede?
 
De HD medewerker bedoelde de HUB waar de kabel modems voor jouw straat/wijk bijelkaar komen (cmts cable modem terminal system) die zullen wel vervangen worden door nogmeer ed3 varrianten.

Zit zelf op AD31 als ik het nog goed weet.
 
Met ED3.0 wordt EuroDocsis bedoeld. Vanaf 3.0 wordt de snelheid van meer dan 30mb ondersteund, niet alleen bij de klant maar ook aan de UPC kant moet apparatuur daarvoor vervangen worden.
 
Duidelijk, en tot die tijd hebben de klanten die op die oude dingen zitten een te zwak signaal en valt het internet weg?
Heb ik dat goed begrepen?
 
Let wel dat ADSL/VDSL ook lang niet even 'geweldig' is en ook bij die ISP's
is uitval vaan scheer en inslag en zeker als je al wat verder van de telefooncentrale woond
en is dat het geval zit ook nog eens met een veel lagere snelheid dan die 20 Mbits boven komt er ook bij dat ze met VDSL momenteel niet verder kunnen dan max 25 Mbit om over de upload nog maar niet te spreken maximaal 1024 kbps.

Ik had nog niet zo snel opgezegt maar gevraagd voor een 25/2,5 verbinding die waarschijnlijk wel leveren kunnen en als alles aan is gepast dan naar Fiber gaan want als ik in je proviel kijk heb je 4 Mbits internet en denk ik dat je nog een oud Thomson modem hebt en die wordt bij 25 Mbits internet vervangen door een Arris 502b er zijn namelijk in het verleden genoeg problemen met die Thomsons geweest met uitval enz...
 
Goldduke zei:
Duidelijk, en tot die tijd hebben de klanten die op die oude dingen zitten een te zwak signaal en valt het internet weg?
Heb ik dat goed begrepen?
Ik neem aan, dat als je een snelheid boven de 30mb bestelt, dat op voorhand al verteld wordt dat het niet leverbaar is op jouw adres. Bij mij is de wijk vorig jaar opgehoogd, dus kan je er vanuitgaan dat bij de apparatuur up2date is.
 
Terug
Bovenaan