Werkt voip

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

vanderham

Hallo,

Ik bezit een Siemens Gigaset A580IP, een Dect apparaat dat ik op mijn router aansluit waarmee ik verschillende voip-accounts kan instellen.

Dit werkte vlekkeloos. Ik kon bellen en gebeld worden op de diverse accounts.

Sinds een paar dagen kan ik niet meer registereren. Zowel Voipbuster als Budgetphone werken niet. Bellers krijgen een melding "gebruiker niet online". Omdat het om meerdere providers tegelijk gaat, concludeer ik dat het niet aan deze providers kan liggen.

Een vriendin van ons, een paar straten verderop (ook Ziggo, ook Voipbuster) ondervindt hetzelfde.

Hebben anderen ook dit probleem?
Heeft Ziggo het VOIP-verkeer van derden geblokkeerd?
Weet iemand iets meer?

Alvast dank voor de reacties.

Ron
 
Niet geblokkeerd hoor, ik heb dezelfde configuratie met dezelfde aanbieders en het werk nog steeds prima.
 
Hier ook alles nog prima, met een Gigaset S685IP en Finarea/BudgetPhone.
 
Waarschijnlijk door een stroomonderbreking afgelopen week is mijn Gigaset basisstation van slag geraakt. Ik heb een basisstation reset uitgevoerd en het werkt weer. Dank voor door de reacties.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk door een stroomonderbreking afgelopen week is mijn Gigaset basisstation van slag geraakt. Ik heb een basisstation reset uitgevoerd en het werkt weer. Dank voor door de reacties.

Bekend euvel, heb ik ook last van als er een netspanningsonderbreking is geweest en alles tegelijk weer aangaat. Mijn Gigaset probeert dan te verbinden, maar internet is dan nog niet online en dat mislukt uiteraard dan. Maar de Gigaset gaat dan soms niet meer opnieuw proberen te verbinden en mijn voip lijnen blijven offline. Enige optie is dan de gigaset weer even resetten en dan werkt het weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan