• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Werkt UPC Digitale TV niet met RC-02 splitter?

Berichten
29
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Heb ik dan eem MPC-03 nodig? Kan ik die van UPC krijgen? Ik heb al meer dan 10 jaar internet van Chello/UPC. Daarom heb ik nog steeds die RC-02. Die werkte tot ik DTV kreeg goed, maar als ik het goed begrijp staat hij geen retoursignaal toe.
 
is dat een Cable Modem Optimizer (02/60)?
Dan is de uitgang waar de TV op zit niet retourgeschikt, alleen de data-uitgang is dat bij dit type.

Bij een UPC winkel kun je een MCP-03 halen/aanschaffen, die zal je probleem met on-demand dan oplossen. Voor de rest zou je DTV wel moeten werken.
 
Nou, over het beeld niks dan lof, tot nu toe. Alleen kan ik het On Demand niet voor elkaar krijgen. Ik heb blijkbaar een beter kabel nodig. Ik heb namelijk ook al een keer de kabel rechtstreeks in de WCD gestopt, nog steeds een berichtje dat er met de bekabeling iets mis is.... Moet zeker een C12 kabel hebben?
 
Dan Steely zei:
Nou, over het beeld niks dan lof, tot nu toe. Alleen kan ik het On Demand niet voor elkaar krijgen. Ik heb blijkbaar een beter kabel nodig. Ik heb namelijk ook al een keer de kabel rechtstreeks in de WCD gestopt, nog steeds een berichtje dat er met de bekabeling iets mis is.... Moet zeker een C12 kabel hebben?

Zoals Plankie al zei, zolang je die oude splitter gebruikt zal On Demand ook niet lukken, dan heb je echt de MCP-03 nodig.

Voor de bekabeling kan je inderdaad C12 gebruiken, maar de meesten hier geven de voorkeur aan Koka799 van Hirschmann, met geheel metalen pluggen.
 
Ik ben lui... Maaruh kun je van Koka799 gewoon 10m kopen met stekkers en al?
 
Dan Steely zei:
Nou, over het beeld niks dan lof, tot nu toe. Alleen kan ik het On Demand niet voor elkaar krijgen. Ik heb blijkbaar een beter kabel nodig. Ik heb namelijk ook al een keer de kabel rechtstreeks in de WCD gestopt, nog steeds een berichtje dat er met de bekabeling iets mis is.... Moet zeker een C12 kabel hebben?

die berichten krijgen wel meer mensen dat je kabel niet goed is
 
>:( inderdaad, ik kijg ook te horen dat ik de kabel moet vervangen. Nou ik heb een PROFIGOLD van nog geen meter lang zonder splitter aan de WCD. Die zou plotseling storing geven? Echt niet dus.
 
jdr zei:
>:( inderdaad, ik kijg ook te horen dat ik de kabel moet vervangen. Nou ik heb een PROFIGOLD van nog geen meter lang zonder splitter aan de WCD. Die zou plotseling storing geven? Echt niet dus.

Je zult het vast niet leuk vinden om te horen, maar met jouw dure aanschaf ben je een slachtoffer van marketingpraat.

Verkopers vinden het heerlijk om dit soort kabels te verkopen, want de marges zijn echt lekker. Maar jij schiet er zo weinig mee op.

Basisles natuurkunde in Jip-en-Janneke-taal: verschillende soorten metaal reageren op elkaar met als gevolg corrosie/aanslag en dus een mindere signaaloverdracht.

Conclusie? Jouw kabel heeft vergulde aansluitingen. Jouw mediabox niet. Zie de basisles hierboven. De verkoper heeft een lekkere marge opgestreken. Jij krijgt op den duur verminderde signaaloverdracht en roept vervolgens dat het aan alles kan liggen behalve jouw (te) duur betaalde kabel. Terwijl je met dat argument dus ver bezijden de waarheid zit.

Dat er bijzonder goede, desnoods vergulde, aansluitingen en kabels bestaan ontken ik niet. Maar ze hebben alleen zin als ze op een daartoe geschikte in- of uitgang worden aangesloten.
 
wil even aanhaken op wat Martcom over vergulde kabels te melden heeft.

Met zijn stelling ben ik het helemaal mee eens, daarboven op wil ik ook nog opmerken dat het merk PROFIGOLD met zijn vergulde aansluitingen of zgn "HD- kabels" nooit zijn reputaties waarmaakt anders dat het echt geld over de balk gooien is.

Andere merken (mits jezelf ook de juiste aansluitingen op je apparatuur hebt) die vergulde aansluitingen hebben op de kabels kunnen wel heel goed zijn.

Maar meestal ben je toch voordeliger doch beter af bij het betere "gewone" spul,
Hele eenvoudige stelregel, kabels die verkocht worden in de bouwmarkt... vermijden. Kabelkeur en andere gerenommeerde merken met het reguliere aansluitmateriaal (niet verguld) werkt veelal goed tot beter dan het vergulde. Vooral bij het reguliere apparatuur zal verguld niets extra's brengen.

Ik zelf ben ook ooit eens in het verleden in een profigold actie getuimd en kocht een vergulde scart met lifetimewarranty.

eerste 2 jaar werkte het prima. Vervolgens maakte de stekker sluiting (intern). Ik beriep mij op hun garantie.
De garantie behelst niets anders dat bij juist gebruik (door de fabrikant te bepalen) dat de kabel een heel leven lang mee gaat... (punt!) .

Ja zo kan ik ook garantie leveren...
 
Terug
Bovenaan