• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke zenders ontvang je niet (Mediabox)?

Berichten
2.994
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Op dit moment ontvang ik de volgende digitale zenders niet.  Postcode 3014, Rotterdam:

Arte (nergens op mijn EPG terug te vinden)
Regionale Zender (nergens op de EPG terug te vinden)
Journaal 24 (nergens op de EPG terug te vinden)
TRT Int'l (staat wel op de EPG maar geen togang tot het beeld)
The Box (nergens op de EPG terug te vinden)
Tell Sell (nergens op de EPG terug te vinden)
Weerkanaal (nergens op de EPG terug te vinden)
France 2 (staat wel op de EPG maar geen toegang tot het beeld)
VRT (gedigitaliseerd analoog signaal en ook uitsluitend in PAL+ te ontvangen!  Nep digitaal en in 4:3 letterbox formaat.)
Canvas/ Ketnet (gedigitaliseerd analoog signaal en ook uitsluitend in PAL+ te ontvangen!  Nep digitaal dus.)

Teletekst diensten doen het helemaal niet
Interactieve diensten doen het helemaal niet(was al bekent)

TBC ontvang ik wel maar deze irritante zender staat niet op de lijst van zenders die via de Mediabox te onvangen zouden zijn.

Brief naar UPC gestuurd om compensatie aan te vragen wegens het schenden van Clausule VI, Diverse 1

“...Zoals bepaald in artikel IV.3 geldt dat indien na het verstrijken van een aaneengesloten periode van 48 uur de signaallevering niet is hersteld, de abonnee recht heeft op evenredige restitutie van het abonnementsgeld.”

Een goed begin dus.

Ontvangt iemand alle zenders die op dat lijstje van UPC staat en teletekst?
 
Het is toch nog allemaal in een testfase dus die kanalen moeten nog worden toegevoegd.
Ik vrees dus dat je die compensatie dus wel op je buik kunt schrijven....
 
Ja, maar op alle brieven die ik van UPC ivm met de vernieuwde DTV heb ontvangen staat een lijst van zenders met een ingangdatum van 01-10-2005.  Ook volgens alle brieven moeten de interactieve diensten vanaf 01-10-2005 werken.  Dit staat zwaart op wit op alle brieven en folders vermeld:  "UPC Nederland gaat vanaf 01 oktober 2005 al haar abonnees INTERACTIEVE digitale televisie aanbieden via de nieuwe UPC Mediabox..." en "PER 1 OKTOBER 2005 ontvangt u voor uw nieuwe abonnementsprijs het UPC Digital TV pack (43 kanalen) plus het UPC Digital Extra Channel pack (31 kanalen)."  Hier staat niets over een testfaseperiode en als klant ga ik ervan uit dat alle zenders waarvoor ik betaal vanaf 01-10-2005 te ontvangen zouden moeten zijn.  Als UPC een probleem daarmee heeft is dat niet mijn probleem.

Vanaf 01-10-2005 zitten wij niet meer in een testfase naar mijn mening.  UPC mag dat wel proberen te beweren maar haar eigen literatuur beweert anders.



Geachte heer/mevrouw,

Betreft:  Compensatie aanvragen i.v.m. ontbrekende zenders UPC Digital (Thomson Nagravision Platform).  Storing duurt langer dan 48 uur.

Op 17 oktober 2005 heb ik mijn nieuwe Thomson Mediabox in gebruik genomen.  Sinds die datum ontbreken bepaalde zenders die bij mijn huidige pakketten aanwezig horen te zijn.  Met name:

Arte                        (Geen ontvangst & nergens op de EPG terug te vinden)
Regionale Zender (Geen ontvangst & nergens op de EPG terug te vinden)
Journaal 24        (Geen ontvangst & nergens op de EPG terug te vinden)
TRT Int'l                (Staat wel op de EPG maar geen toegang tot het beeld)
The Box                (Geen ontvangst & nergens op de EPG terug te vinden)
Tell Sell                (Geen ontvangst & nergens op de EPG terug te vinden)
Weerkanaal         (Geen ontvangst & nergens op de EPG terug te vinden)
France 2                (Staat wel op de EPG maar geen toegang tot het beeld)
VRT                       (gedigitaliseerd analoog signaal en ook uitsluitend in PAL+ te
                       ontvangen!  Nep digitaal en in 4:3 letterbox formaat.)
Canvas/ Ketnet    (gedigitaliseerd analoog signaal en ook uitsluitend in PAL+ te
                       ontvangen!  Nep digitaal dus.)

Teletekst diensten werken helemaal niet en de doos is vrijwel oninteractief (op het bestellen van films na).

In uw eigen literatuur staat het volgende duidelijk vermeld, “Per 1 Oktober 2005 ontvangt u voor uw nieuwe abonnementsprijs het UPC Digital TV pack (43 kanalen) plus het UPC Digital Extra Channel pack (31 kanalen)"  en  "UPC Nederland gaat vanaf 01 oktober 2005 al haar abonnees INTERACTIEVE digitale televisie aanbieden via de nieuwe UPC Mediabox...".  De bovengenoemde ontbrekende zenders maken deel uit van mijn nieuwe UPC Digital TV pack en mijn UPC Digital Extra pack waarvoor ik betaal.  Een volledige lijst van zenders die bij beide pakketten horen kunt u in uw eigen literatuur terugvinden.  UPC mag wel proberen te beweren dat abonnementen op dit moment in een testfase zitten maar uw eigen literatuur beweert anders.  Volgens uw eigen literatuur zou ik vanaf 01-10-2005 de bovenstaande zenders moeten kunnen ontvangen.  De werkelijkheid is helaas anders.

Wegens het feit dat UPC de bovengenoemde zenders aan mij niet doorgeeft en ook aangezien dat de zenders bij mij huidige pakket aanwezig horen te zijn beschouw ik UPC in schending van de volgende Aanvullende Algemene Voorwaarden clausule: 

Clausule VI, Diverse 1

“...Zoals bepaald in artikel IV.3 geldt dat indien na het verstrijken van een aaneengesloten periode van 48 uur de signaallevering niet is hersteld, de abonnee recht heeft op evenredige restitutie van het abonnementsgeld.”

Aangezien dat dit probleem nu langer dan 48 uur duurt ben ik genoodzaakt compensatie aan te vragen wegens het niet goed leveren van mijn UPC product, met name UPC Digital.

Ik zie uw antwoord op mijn bovenstaande punten tegemoet.

Hoogachtend,
 
You rock!
Ik denk ook dat het niet gaat lukken, je krijgt tenslotte wel een signaal.
De inhoud van dat signaal is niet wat je mag verwachten maar ja.
 
Bij mij ontbreken ook ondertitels op een aantal zenders waarvan ik mij toch echt meen ondertitels gezien te hebben op de Sagem box.

-Travel Channel
-A1
-E! Entertainment

Ook zijn er geen EPG-gegevens van:

-BBC 3
-BBC 4
 
n_watsuki zei:
You rock!
Ik denk ook dat het niet gaat lukken, je krijgt tenslotte wel een signaal.
De inhoud van dat signaal is niet wat je mag verwachten maar ja.

UPC heeft de zenderlijst wel bekent gemaakt (inmiddels staan zij allemaal op de UPC website) en in de tussen tijd betaal ik nu voor zenders die UPC aan mij niet doorgeeft.  UPC heet mij geen brief gestuurd om mij te laten informeren dat er bepaalde problemen met de invoering van het nieuwe netwerk zijn.  Totdat ik zo'n brief ontvang is UPC in schendeing van die clausule.  Zo simpel zit het in elkaar.  Die Thomson dozen heeft UPC in september aan 2000 mensen uitgedeeld om kinderziektes op te sporen en op te lossen.  De testfase is sinds 1-10-2005 wat mij betreft afgelopen.  Als klant ben ik nu de dupe van een netwerk dat niet goed functioneert en als klant ben ik niet bereid 100% abonnementsgeld ervoor te betalen.

Adventure 1 ontvang ik ook niet, heb ik aan de lijst toegevoegd.
 
Thijs085 zei:
Bij mij ontbreken ook ondertitels op een aantal zenders waarvan ik mij toch echt meen ondertitels gezien te hebben op de Sagem box.

-Travel Channel
-A1
-E! Entertainment

Ook zijn er geen EPG-gegevens van:

-BBC 3
-BBC 4

BBC3 & BBC4 beginnen vanaf 20.00uur uit te zenden. Overdag zie je CBBC & Cbeebies op die 2 kanalen. EPG gegevens voor die kanalen heb ik ook niet.
 
Wat wil je dan?
Compensatie voor de dagen dat je niet alle zenders had? Met het nieuwe tarief van 5 euro per maand komt dat neer op 15 cent per dag ofzo.
Kan je aan je mama geen kwartje voor een lolly vragen? >:D
 
HP Deskjet zei:
BBC3 & BBC4 beginnen vanaf 20.00uur uit te zenden. Overdag zie je CBBC & Cbeebies op die 2 kanalen. EPG gegevens voor die kanalen heb ik ook niet.

Ik weet dat ze pas na 20.00u beginnen, maar dat maakt niet uit want dan werken ze ook niet. Ook NDR heeft geen EPG-gegevens.
 
matthijst zei:
Wat wil je dan?
Compensatie voor de dagen dat je niet alle zenders had? Met het nieuwe tarief van 5 euro per maand komt dat neer op 15 cent per dag ofzo.
Kan je aan je mama geen kwartje voor een lolly vragen?  >:D
Kijk,op dit soort antwoorden zitten we niet te wachten.
Ga lekker je moeder pesten als je geen zinnig antwoordt kan geven.
 
Terug
Bovenaan